Zenon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:04

Nogmaals... ik ben deze topic niet gestart met het idee om de aanval te openen of vijandig te zijn, ik heb dit al meerdere malen geprobeerd uit te leggen. 't Idee erachter was om mijn verhaal te vertellen over de moeder van Zenon, verhalen uit eerste hand en niet gebaseerd op geruchten. Dat er andere mensen zijn die dit (helaas) anders opnemen, vind ik erg jammer.
Wij zijn trots op wat we hebben en daar kan niemand iets aan veranderen. Wat er ook gezegd wordt!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:28

Dianne78 ik ben heel benieuwd hoe het met Zenon gaat. Misschien dat jij dat weet? Hij had een blessure en je hoort er nu heel weinig van. Wij hebben ook een zenon veulen.

oolicks_rNb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:50

Daarnaast heb ik hem enkele keren life ontmoet en zijn karakter vond ik erg prettig,een lief paard en jong natuurlijk en enthousiast,een van mijn merries uit Olivi x Rubinstein)krijgt in Mei een veulen van hem en daar ben ik erg benieuwd naar. zie nog voor me,dat het hele publiek stil werd,toen hij zijn entree maakte op de hengstenshow bij Willy Brinkman.

Dianne78

Re: Zenon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 22:03

Helaas kan ik ook niet anders zeggen dat ik niet weet hoe het met Zenon gaat. Heb weinig contact met de eigenaar.

Fijn om te weten dat jullie een veulen van hem krijgen/hebben. Ben heel benieuwd naar de veulens, misschien kunnen jullie een keer een foto op internet zetten!

@oolicks: ik krijg iedere keer nog kippenvel als ik naar het filmpje kijk van de hengstenshow bij Brinkman!!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:55

Dianne78 schreef:
Helaas kan ik ook niet anders zeggen dat ik niet weet hoe het met Zenon gaat. Heb weinig contact met de eigenaar.

Fijn om te weten dat jullie een veulen van hem krijgen/hebben. Ben heel benieuwd naar de veulens, misschien kunnen jullie een keer een foto op internet zetten!

@oolicks: ik krijg iedere keer nog kippenvel als ik naar het filmpje kijk van de hengstenshow bij Brinkman!!

Ik ben ook heel benieuwd naar alle zenon veulens :j

Hieronder ons Zenon veulentje, ze is nu een half jaar en heeft een super karakter.

Afbeelding

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:32

oolicks_rNb schreef:
Daarnaast heb ik hem enkele keren life ontmoet en zijn karakter vond ik erg prettig,een lief paard en jong natuurlijk en enthousiast,een van mijn merries uit Olivi x Rubinstein)krijgt in Mei een veulen van hem en daar ben ik erg benieuwd naar. zie nog voor me,dat het hele publiek stil werd,toen hij zijn entree maakte op de hengstenshow bij Willy Brinkman.

oolicks:

hoe is je veulen uit zenon x olivi x rubinstein geworden?
Ik heb er een uit dezelfde bloedlijnen en ben erg benieuwd hoe jouw veulen er uit ziet en diens ontwikkeling.

Mijn veulen is erg chique en elegant en een hele beste beweger.Ook een groot veulen.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:12

Heb zojuist van dhr Wayne Channon gehoord, dat Zenon geheel hersteld is en dat het heel goed gaat met hem, het komende jaar zal er alleen diepvries sperma te krijgen zijn, omdat Wayne hem gaat trainen voor de competitie.

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:27

oohh wat ben ik blij dit te lezen, das een mooi kerstkado voor ons!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:04

Maar met ingang van febr. heet dit paard voorgoed " Tupac " in de stamboekpapieren.

Dit paard is in augustus VERKOCHT naar Chiië en mag daar dekhengst blijven bij Mario Vargas Herrera. Hij heeft een grote Ranch en veel paarden. Hij wil met KWPN 's gaan fokken.

en Tupac is naar Chili

http://www.tejasverdes.cl/

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:50

@fokfanaat: je gooit het een beetje door elkaar:
Zenon heet nog gewoon Zenon, is nog steeds in eigendom van Wayne Channon. Alano is een halfbroertje van Zenon (Trento B uit dezelfde moeder als Zenon) en hij gaat tegenwoordig als Tupac door het leven en is inderdaad verhuisd naar Chili.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 08:43

fokfanaat schreef:
Maar met ingang van febr. heet dit paard voorgoed " Tupac " in de stamboekpapieren.

Dit paard is in augustus VERKOCHT naar Chiië en mag daar dekhengst blijven bij Mario Vargas Herrera. Hij heeft een grote Ranch en veel paarden. Hij wil met KWPN 's gaan fokken.

en Tupac is naar Chili

http://www.tejasverdes.cl/

@fokfanaat: heb jij misschien meer gegevens betreft Mario Vargas en zijn ranch, ik kan er op google niets over vinden

@ Dianne, of jij misschien?

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:37

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:44

Kan momenteel niet op deze site. Hoop niet dat het iets te maken heeft met de vreselijke aardbeving die Chili heeft getroffen.... Moet er niet aan denken!!

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 23:58

Heb inmiddels contact gehad met Mario en alles gaat goed met hun en de paarden!! Gelukkig maar...

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:57

Dianne78 schreef:
Heb inmiddels contact gehad met Mario en alles gaat goed met hun en de paarden!! Gelukkig maar...

gelukkig ja,jammer dat de site het nog niet doet!

Dianne78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 05:25

@cara, de site is alweer in de lucht hoor!

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:18

Thx Dianne,heb de site bekeken, ziet er mooi uit daar!
Kun je me misschien even per PB vertellen hoe Zenon er uit zag als jaarling of heb je misschien nog een foto?

Debo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:01

Hallo allemaal,
Het is al een tijd stil op dit forum, maar wil graag jullie aandacht voor het volgende.

Ook ik heb een nakomeling van zenon. Hij heet Elvis (Zenon X Tango)
Afgelopen week heb ik foto's van de hals laten maken omdat hij met beide benen een krampentrekkende beweging maakt, zowel in stap als draf en de Fysio bang was dat dit de oorsprong had in de hals. Uitslag van de foto's is geheel goed, geen trauma, artrose of afvlakking van wervels. De benaming voor de krampende bewegingen is hypermetrie, dat is een vorm van ataxie waarbij er overprikkeling van de zenuwen plaatsvindt met een grotere stap als gevolg. (Kan makkelijk verward worden met een zeer actief achterbeen) Hoe hij hieraan is gekomen blijft een raadsel, het kan mogelijk jaarlingataxie zijn geweest of iets anders. Mogelijk dat iemand iets van zijn verleden weet? Ik heb hem vorig jaar april gekocht als 3 jarige in de buurt van Hengelo.

Als ik op hem Google dan zie ik dat er iemand een keer het volgende stukje heeft geschreven, maar die website doet het niet meer, dus kan niet de hele tekst lezen, maar mogelijk kan diegene wel meer vertellen aangezien ik het vermoeden heb dat de verkopende partij dus niet eerlijk is geweest want die zeiden dat ze hem als veulen hadden gekocht en dat zou nu dan dus niet kloppen.

Het stukje dat ik vond via Google:
Elvis Zenon x Tango
www.informatieoverpaarden.nl/viewtopic.php?f=13&t=2
Dit is elvis mijn grote lompe vriend hij is een zoon van zenon x tango. Verder is hij 2,5 jaar dus nog even wachten en ik kan aan de slag 8-) ...

Nu zag ik gisteren een andere nakomeling in de wedstrijdring lopen, ook een ruin en 1 jaar ouder. Leek als 2 druppels water op mijn paard, en vertoonde ook hypermetrie, weliswaar veel lichtere vorm dan die van mij, maar nu ik het herken zie ik het wel.
Zijn er meer nakomelingen van Zenon die dit vertonen?

karinn90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:47

ik heb ook een merrie van zenon, super lief en aanhankelijk!

Debo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:07

Karinn90: wat leuk! Hoe oud is ze en wat doe je ermee?
Die van mij (waar het stukje hierboven over ging) doet het nu al stukken beter nu hij sterker wordt. Je ziet het nog wel als hij spanning heeft, maar het wordt echt al veel minder, dus heb er goede hoop op :-)

karinn90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:57

Debo83: ze is afgelopen juli 5 geworden, en ik rij met haar vooral dressuur, af en toe springen ze vind het ontzettend leuk, en ik kan ook met haar het bos in. wat ik nu minder doe ivm het weer. ohja en ze is heel nieuwschierig, ze houd graag alles op stal in de gate ze wil niks missen haha. heb je misschien een foto lijkt me leuk om te zien. groetjes,

karinn90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:41

Ik heb een merrie van zenon en ben ondzettend blij met haar en doet het super. Al was ze in t begin erg lastig te rijden.. Nu 1,5jr verder en gaat nu pas leuk lopen :D