2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: 2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:07

sarabande schreef:
Iets anders, ik vond het eerste deel van het vrijdagavondprogramma zo traag en slaapverwekkend dat ik naar huis gegaan ben. Al dat eindeloze huldigen van een hengst die niks in de fokkerij betekent etc etc.
Laat ze de grote dressuurhengstenhouders allemaal 20 minuten show geven, kost niets en dat gaat spetteren.
Heb je tenminste wat voor je 15 euro + 7 euro parkeergeld.

Bedoel je Houston en Welt Hit II?

Ik vond het erg leuk om eens te zien. Die hengsten hebben toch niet niks in de fokkerij gedaan?? Zoveel hengsten werden er trouwens niet gehuldigd en het duurde ook niet eindeloos.. Althans, dat vond ik.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:09

ok, zullen we t nu weer over de hengsten hebben en iets minder over wat anky wel of niet zou moeten en wat wij allemaal zouden hebben gedaan als.....

Die UB40 vond ik echt een leukerd, maar de rousseau niet perse zijn mindere. Over het algemeen vallen de Rousseau's me positief op.

En deelt iemand mijn mening dat die Sandreo x pion (603 even uit mijn hoofd) een nogal machtig beest was? Ik (en met mij nog een fors aantal mensen die wel verstand van zaken hebben) was verbaasd dat ze die voor de kampioenskeuring lieten staan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:14

Ik heb de Sandreo x Pion niet gezien, helaas. Wel op foto's en daarop vond ik em zeer aansprekend!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:18

Pletje123 schreef:
sarabande schreef:
Iets anders, ik vond het eerste deel van het vrijdagavondprogramma zo traag en slaapverwekkend dat ik naar huis gegaan ben. Al dat eindeloze huldigen van een hengst die niks in de fokkerij betekent etc etc.
Laat ze de grote dressuurhengstenhouders allemaal 20 minuten show geven, kost niets en dat gaat spetteren.
Heb je tenminste wat voor je 15 euro + 7 euro parkeergeld.

Bedoel je Houston en Welt Hit II?

Ik vond het erg leuk om eens te zien. Die hengsten hebben toch niet niks in de fokkerij gedaan?? Zoveel hengsten werden er trouwens niet gehuldigd en het duurde ook niet eindeloos.. Althans, dat vond ik.

Inspecteur....gaaaap

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:37

Ik vond de Sandreox Pion wel machtig model om te zien maar vond zaterdag de gangen niet bijzonder. Verder heb ik hem niet in real life gezien dus kan ik er niet over beoordelen. De Rouseau was terecht winnaar ivm model maar de UB40 was nog imponerender in zn gangen.

Hinke gefeliciteerd, Go jij! Go jij! het was ook echt spannend vond ik.
Onze Trento is voor 24000 weggegaan naar iemand uit Mierlo samen met een vrouw uit Belgie. Namen weet ik zo nog niet.
Wij waren iig zeer tevreden en hopen dat we nog wat van hem mogen horen in de toekomst. Pling

Tuschinsky x Negro is idd niet verkocht want de eigenaar vond 200.000 toch een beetje weinig.....
Ben iig benieuwd wat ie in Ermelo gaat doen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:46

Pletje123 schreef:
Ik heb de Sandreo x Pion niet gezien, helaas. Wel op foto's en daarop vond ik em zeer aansprekend!

Ik ben bevooroordeeld als het om Pion bloed gaat maar ik vond het een aansprekend paard.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:50

2 ton een beetje weinig Haha! Wat een luxe positie Cool

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:52

ik vond m ook woensdag ofzo (iig 2e bez) imponerender. Maar ben van hem in ieder geval heel benieuwd hoe hij onder het zadel zal worden. Voorlopig staat hij wel op mijn volg-lijstje

de UB40 vond ik heel gaaf, maar idd wel er klein en ook wel heel modern qua bouw. Gaaf paard, maar ik kon er nog niet echt een vaderdier in zien (dat vond ik met heel veel hengsten moeilijk, maar dat komt misschien ook omdat ik pas net kom kijken en dus nog niet gewend ben een hengst te volgen vanaf de eerste bezichtiging totdat (bijvoorbeeld) zijn nakomelingen in de sport komen).

en ja, twee ton te weinig. Gaaf als je kan zeggen: voor dat geld hou ik m liever zelf. Aan de andere kant ken ik ook eigenaren van hele jonge paarden die zo'n bedrag afslaan onder de noemer: over vijf jaar is hij drie keer zoveel waard, dus biedt nu maar vast meer richting de verwachtingswaarde. Lekker als je als bedrijf een dergelijk risico kan dragen.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:41

Wie kan er meer vertellen over de kampioen van de springhengsten (Namelus x Mermus)?
De kampioenskeuring heb ik helaas gemist en tijdens de 2e bezichtiging had filmloop kuren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:44

Jeetje 20.000 te weinig. Ik kan daar alleen van dromen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:48

petraaken schreef:
Jeetje 20.000 te weinig. Ik kan daar alleen van dromen.

200.000

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:49

@valori: mijn verstand van fokkerij is maar zeer beperkt, mijn verstand van springfokkerij is helemaal beneden nul. Wat ik in algemene zin vond was dat de springhengsten toch netjes gebouwd zijn, terwijl je toch soms springhengsten ziet....
Je kan de kampioenskeuring op filmloop nakijken, in het archief en dan kijken bij de KSS, dat begint met de kampioenskeuring, dan kan je je er een eigen mening over vormen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:19

de sandreo x pion vond ik een zeer aansprekend en goed paard, het verbaasde mij dan ook dat hij niet naar de kampioenskeuring ging....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:25

FloortjeM schreef:
@valori: mijn verstand van fokkerij is maar zeer beperkt, mijn verstand van springfokkerij is helemaal beneden nul. Wat ik in algemene zin vond was dat de springhengsten toch netjes gebouwd zijn, terwijl je toch soms springhengsten ziet....
Je kan de kampioenskeuring op filmloop nakijken, in het archief en dan kijken bij de KSS, dat begint met de kampioenskeuring, dan kan je je er een eigen mening over vormen.

Ik vind de meeste springhengsten altijd wel complete paarden, mooie types en de meeste bewegen redelijk tot goed, sommige zelfs zeer goed. Persoonlijk vind ik dat in de dressuurrichting er teveel Jazz/Ferro/Krack/Gribaldi-bloed voorbij komt, er zijn er maar weinig die dat bloed niet voeren. Hetzelfde geldt een beetje voor de tuigpaarden met Renovo/Fabricius bloed.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:03

Hinke, van harte gefeliciteerd. Leuke opsteker voor je ouders. Fokken kost inderdaad vaak meer dan dat het oplevert.

De Rouseau vond ik een terechte winnaar. De UB40 was nog wat jong om te zien, maar wel een hele gave. Super mooi hoofd trouwens.
De Rouseau deed mij trouwens erg aan Flemmingh zelf denken.

Dat er bij de dressuur erg veel Jazz/Krack/Gribaldi/Ferro voorbij komt, is helaas nu even nog niet anders. Waarom een goed paard laten staan ondat het wat de bloedspreiding niet interessant is. Als er maar wel vers bloed bij komt.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:04

@daniella74: dat ben ik met je eens, de dressuurwereld is een heel eng wereldje op een hele smalle bloedbasis aan het worden, maar ik zie soms springhengsten dat ik denk: je kan super springen en je geeft dat goed door, maar ik vind je gewoon lélijk. Maar ik zeg dat echt als absolute leek hoor!

Maar mij viel zaterdag wel op dat er een aantal tussen zat met lekker veel gummi, goed bewegen, correct gebouwd, eigenlijk wat jij zegt.

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:23

rockey schreef:
hej welke united was dat?

was dat die grote united jazz van van uytert???

Ja, dat is die grote van van Uijtert Haha!
(en hij is niet eens klaar met groeien)
Bij ons gefokt.

Mefera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:26

FloortjeM schreef:
@daniella74: dat ben ik met je eens, de dressuurwereld is een heel eng wereldje op een hele smalle bloedbasis aan het worden, maar ik zie soms springhengsten dat ik denk: je kan super springen en je geeft dat goed door, maar ik vind je gewoon lélijk. Maar ik zeg dat echt als absolute leek hoor!

Maar mij viel zaterdag wel op dat er een aantal tussen zat met lekker veel gummi, goed bewegen, correct gebouwd, eigenlijk wat jij zegt.

Ik fok persoonlijk dan ook liever met een goed bewegende (allround) springhengst dan met een "echte" dressuurhengst..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:35

Vrijdag had ik de dressuurhengsten (tenminste de meeste) in de kooi gezien. Eén zo'n rondje op zaterdag zegt me dan wat minder. De Tuschinski x Negro was trouwens ook wel een van mijn favorieten.

Zo'n hele zaterdag vond ik niet veel meer toevoegen. Wat heeft een derde bezichtiging nog voor zin. Er is geen enkele hengst meer uitgegeaan. Voor de eigenaren prettig hoor. Ik heb me wel vermaakt hoor, maar ik doe het niet nog een keer denk ik. Het was ook niet echt heel erg druk vond ik.
Ja en zo'n veiling is best leuk, maar dat heb ik wel een beetje gezien.

Volgend jaar weet ik het wel, dan ga ik op zaterdag lekker achter de computer zitten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:47

mbkaatje schreef:
Volgend jaar weet ik het wel, dan ga ik op zaterdag lekker achter de computer zitten.

Dat doe ik ook al een paar jaar, voordeel is dat je tussendoor de stallen kunt doen en vooral de auto gratis kan neerzetten, o ja en behoorlijk kan lunchen. De stands waar je sate, vis en broodjes warm vlees kon krijgen waren verdwenen.
Die plaatsen waren ingenomen door promotiestands van DA klinieken, je kan wel zien waar het geld van de paardeneigenaren naar toe gaat.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:48

mbkaatje schreef:
Vrijdag had ik de dressuurhengsten (tenminste de meeste) in de kooi gezien. Eén zo'n rondje op zaterdag zegt me dan wat minder. De Tuschinski x Negro was trouwens ook wel een van mijn favorieten.

Zo'n hele zaterdag vond ik niet veel meer toevoegen. Wat heeft een derde bezichtiging nog voor zin. Er is geen enkele hengst meer uitgegeaan. Voor de eigenaren prettig hoor. Ik heb me wel vermaakt hoor, maar ik doe het niet nog een keer denk ik. Het was ook niet echt heel erg druk vond ik.
Ja en zo'n veiling is best leuk, maar dat heb ik wel een beetje gezien.

Ik kan niet overdag gaan en ik vind het persoonlijk fijn om alle paarden igg te zien stappen en draven en van de springhengsten waar ik speciaal voor ga op het scherm de sprongen in de kooi te zien.
En wat dat lelijk betreft, de laatste jaren valt dat wel mee gelukkig. Ik heb meer een probleem met de smalle bloedlijnen bij de dressuur aangezien deze lijnen minder rmakkelijke amateurpaarden geven en een paard voor mij toch in zekere mate allround moet zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:58

sarabande schreef:
mbkaatje schreef:

Dat doe ik ook al een paar jaar, voordeel is dat je tussendoor de stallen kunt doen en vooral de auto gratis kan neerzetten, o ja en behoorlijk kan lunchen. De stands waar je sate, vis en broodjes warm vlees kon krijgen waren verdwenen.
Die plaatsen waren ingenomen door promotiestands van DA klinieken, je kan wel zien waar het geld van de paardeneigenaren naar toe gaat.

Dat dacht ik ook al.
Ook de tribune was anders, de VIP plaatsen krijgen steeds meer ruimte. Vooral op de "kooidagen" is het zicht beperkt en dan is er toch maar weinig ruimte voor het voetvolk.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:01

foto's? Tong uitsteken had het zelf iets te druk om zelf foto's te maken. Dus dach misschien heeft er wel iemand een foto van Zuidenwind gemaakt..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:09

Sorry, geen foto's. Er staan wel veel foto's bij "Evenementen in the picture", maar volgens mij heb ik geen foto van Zuidenwind gezien.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:17

Ook ik ben vrijdag geweest, de meeste hengsten wel in de kooi gezien en 's avonds alleen bij het losrijden zitten kijken.
Wat ze in de ring laten zien geloof ik wel, ik heb toch hengsten gezien bij het losrijden waarvan ik dacht..zozo dát had ik niet achter ruiters en/of paarden gezocht.