Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Koss drager? Jeetje, ook weer Amor erin.
Wat ik niet snap is waarom deze getest zijn. KWPN testte toch alleen de actieve hengsten?
Ik ben wel benieuwd of de niet actieve/overleden KWPN hengst drager zijn zoals Ferro, Cocktail, Gribaldi (is die getest trouwens?), Tuschinski etc.
petraaken schreef:Of ze hebben hem laten controleren omdat Parcival drager is?
[***] schreef:Parcival was wel dood maar nog steeds actieve hengst, elk jaar nog wel een paar veulens van.
Ik heb met mijn Parcival en Vitens merrie nooit problemen gehad met dragend worden of dragend blijven dus gok dat ze geen drager zijn maar ik ga de nafok ervan toch maar testen
Gelukkig zijn die vaders verder allemaal vrij dus ik gok dat ik mazzel heb
In een kleine fokrichting is dit wel ernstig te noemen
[***] schreef:De Parcival en Vitens fok ik niet meer mee en is ook niet relevant want dan weet je toch niet of de dochters drager zijn, dus ik test rechtstreeks de dochters
Bucephalus schreef:[***] schreef:De Parcival en Vitens fok ik niet meer mee en is ook niet relevant want dan weet je toch niet of de dochters drager zijn, dus ik test rechtstreeks de dochters
Als je de status van de moeder weet, hoef je maar 1x te testen.. Tenminste, als zij geen drager is en als je geen drager uitkiest. Mijn Just Wimphof hoef ik dus niet te testen, de vader en de moeder zijn vrij.
cobiie schreef:petraaken schreef:Of ze hebben hem laten controleren omdat Parcival drager is?
Dat zou betekenen dat er na bekend worden van die uitslag iemand ervoor gekozen heeft deze niet direct bekend te maken maar eerst nog een test aan te vragen voor Koss.
Niet fijn voor sommige fokkers die toch wel erg nieuwsgierig waren naar deze resultaten voor mogelijke keuzes.
[***] schreef:Parcival was wel dood maar nog steeds actieve hengst, elk jaar nog wel een paar veulens van.
Ik heb met mijn Parcival en Vitens merrie nooit problemen gehad met dragend worden of dragend blijven dus gok dat ze geen drager zijn maar ik ga de nafok ervan toch maar testen
Gelukkig zijn die vaders verder allemaal vrij dus ik gok dat ik mazzel heb
In een kleine fokrichting is dit wel ernstig te noemen