Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ania schreef:Wat betalen jullie eigenlijk per scan? En wanneer krijg je de factuur? Ik heb geen idee namelijk en heb nog geen factuur gehad ook ..
Myrthee_ schreef:Ania schreef:Wat betalen jullie eigenlijk per scan? En wanneer krijg je de factuur? Ik heb geen idee namelijk en heb nog geen factuur gehad ook ..
Zo'n €140 voor het gehele seizoen. Verwacht de rekening in september/oktober.
Voor een losse scan bij de dierenarts in de buurt betaal ik zo'n €70 per scan. Dus ik ga naar de hengstenhouder voor het scanpakket.
Jaydee_WP schreef:Mijn Welsh A merrie is ook niet te scannen zonder sedatie (echte Welsh...). Dit gaat precies 1 keer volgens het boekje, daarna moet ze gesedeerd worden om gesedeerd te worden, zeg maar...
![]()
Ze heeft als drama queen inmiddels een behoorlijke reputatie opgebouwd bij de dierenarts.![]()
Ze is nu gescand op dracht en op kloppend hartje en ik laat het scannen nu dan ook voor wat het is.
Voor de volgende keer wil ik toch kijken naar andere opties omdat het scannen/sederen iedere keer zo'n drama is.
Misschien kan ik haar gewoon wegbrengen naar de hengst en daar laten staan en maar schouwen op hengstigheid ofzo.
Maar goed, dat is iets voor de volgende keer. Voor nu in ieder geval netjes drachtig voor het komende jaar!
nieky1993 schreef:Blue is hier raar aan het doen. Ze is gescand toen ze 12 dagen was, toen was ze drachtig. Omdat het nog heel pril was hebben we vorige week woensdag weer laten scannen. Toen was ze 26 dagen drachtig en alles zag er prima uit. Nu stond ze gisteren hengstig. De hele tijd bij de hengsten staan, knipperen, plassen etc. Kan een merrie op 6 dagen tijd een vrucht verliezen (terwijl de scan goed was) en terug hengstig staan zo snel? We laten haar sowieso nog een x scannen deze maand voor de zekerheid. Maar ben benieuwd naar ervaringen van andere.
rowindie schreef:50 voor scannen bij wolvega incl visite? Die prijs wil ik ook haha! Laatste keer dat ik wolvega heb gebruikt om te scannen was ik grofweg €110 kwijtHeb toen een rekening gehad van rond de €900 voor 2 merries en ze zijn geloof ik 4x geweest. Geen idee precies meer.
Paint_Lover schreef:Scan 30€, voorrijkosten erbij is het 72,50 per x....
3 cyclussen: 21 scans, 1x progesteron test, swap + kweek, insemineren 4x (en die kosten vielen me reuze mee, 50 per inseminatie) dus alles bij elkaar is dat rond de 1600€ excl dekgeld & ophalen van het sperma, dit veulen is nu al de duurste van alle door mij gefokte veulens
Maar ach, heb het er gewoon voor over... als ik dat niet had had ik niet moeten willen fokken![]()
Hier verder niets te melden, lees wel netjes mee.... volgende week donderdag weer een scan gepland staan (dag 66 ongeveer), kijken of we het geslacht kunnen bepalen (nog nooit eerder gelukt maar wel bij allemaal een bepaald gevoel gehad en dat is al 5x de juiste gebleken). Ben benieuwd of het deze keer wel lukt