Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:30

Volgens horsetelex komt entertainer uit een moeder van 1.61. Zal wel als 3 jarige gemeten zijn, maar dat is wel een minpunt voor mij.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:32

N=1 maar ik heb zelf van Warrant ook een kleintje gefokt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 12:25

Knap ding Brigitte! Kan zo voor een Kjento door haha! :D

Mijn Goodtimes merrie wordt vandaag geïnsemineerd met Impressive. Beetje moeilijke cyclus heeft ze met kleine eitjes. Hopen dat het meteen raak is. Had al twee keer dat ik toch net te laat was.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:47

't is een poker de Mariposa :p

En net poging zoveel gehad met m'n andere merrie, die heeft even met Kitt SB gedate
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:10

Kitt is ook gaaf!

En als ze nog niet ovuleert over 2 dagen er nog een keer bij lante. Beter dag te vroeg en 2x insemineren dan te laat.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:59

Hier net nog eentje weg gedaan om te dekken. Mijn Think Big (Toulon) merrie. Ze wordt gedekt van Exxon Hedonist (Ogano Sitte).
Mijn Giovanni (Graf Grannus) merrie was nog te vroeg om te scannen, zat nu op dag 14. Maar niets te zien is meestal geen goed nieuws ... op naar poging 3 dan maar.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 17:29

gomir schreef:
Kitt is ook gaaf!

En als ze nog niet ovuleert over 2 dagen er nog een keer bij lante. Beter dag te vroeg en 2x insemineren dan te laat.

Ik heb haar bij de hengstenhouder neergezet, ze wordt extra in de gaten gehouden nu. Ben het helemaal met je eens, nu beter twee of zelfs eventueel drie keer insemineren, dan een keer te weinig.
Heb haar ook voor de keuring opgegeven, kijken of ze nog keur kan worden. De wedstrijden Meetmomenten beginnen weer, dus kan ze nog mooi even de sport in.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:51

Mooie veulens!!’

Vergroten verkleinen... volgens mij doen die paarden van ons daar helemaal niet aan. In ieder zeker de Cantos niet en de Good Fellows zit ook aardig verschil tussen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:52

Maar meestal krijg je toch maar 2x sperma per cyclus, of is dat anders als je haar bij de hengstenhouder zelf neerzet?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:06

Hangt van de hengstenhouder af en de populariteit van de hengst. Bella is vorig jaar ook in 1 cyclus 3x geinsemineerd van comfortuna vdl, was geen probleem. Ei kwam er toen traag af en dierenarts op het afveulenadres kende haar niet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 06:38

Mijn merrie is ook 3x geïnsemineerd toen ze in een aantal dagen bij de Nijhof stond. Het ei bleef heel lang zitten, dus vandaar.

Wat ik fijn vind aan je merrie bij de HH neerzetten is dat ze extra goed in de gaten gehouden worden.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:37

Ik heb die van mij nu op een inseminatiestation staan. Is toevallig maar een kwartiertje bij mij weg, en ze staat daar heel erg fijn. Eigenlijk hetzelfde principe als een HH.
Is mogelijk ook 2x geinsemineerd, afhankelijk of het eitje er al af was. Geeft mij een hoop minder kopzorgen zo. :+

Hopelijk succes met de inseminatie Lante, maar heb daar vaak wel vertrouwen in bij een HH. Omgevingsfactoren hebben toch ook veel invloed voor mijn gevoel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:08

Ik ben nog steeds aan het twijfelen :+

Eerst vrijdag de IBOP en CK, heel benieuwd hoe dat gaat. Ik mag gelukkig komen kijken.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:23

Leuk, spannend en succes PK! hopelijk gaat ze het goed doen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:53

Mijn merrie is vandaag drachtig gescand van Clintrexo! Hopelijk blijft het zitten. 1e poging was dit. *\o/*

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:38

xAnnouk schreef:
Mijn merrie is vandaag drachtig gescand van Clintrexo! Hopelijk blijft het zitten. 1e poging was dit. *\o/*

Proficiat!

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:41

Selente schreef:
Ik heb die van mij nu op een inseminatiestation staan. Is toevallig maar een kwartiertje bij mij weg, en ze staat daar heel erg fijn. Eigenlijk hetzelfde principe als een HH.
Is mogelijk ook 2x geinsemineerd, afhankelijk of het eitje er al af was. Geeft mij een hoop minder kopzorgen zo. :+

Hopelijk succes met de inseminatie Lante, maar heb daar vaak wel vertrouwen in bij een HH. Omgevingsfactoren hebben toch ook veel invloed voor mijn gevoel.

Mijn merrie is momenteel geblesseerd dus geen optie hier :( Nog steeds aan het wachten tot ze hengstig wordt....normaal over 1.5 week spannend!

Ik ben een totale leek in deze dingen. Bestel ik het sperma gewoon op de moment zelf dat DA ja zegt? Of moet je het al eens aanvragen :+ ? Gaat om Dourkhan hero Z

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:50

ik zou voor Dourkhan Hero Z wel ff van te voren bellen naar Zangersheide en evt. reserveren.
Sommige hengsten gaan daar heel hard, en het kan dan zijn dat je niets meer krijgt.

proficiat Anouk! Spannend!

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:51

Oehlala schreef:
ik zou voor Dourkhan Hero Z wel ff van te voren bellen naar Zangersheide en evt. reserveren.
Sommige hengsten gaan daar heel hard, en het kan dan zijn dat je niets meer krijgt.

proficiat Anouk! Spannend!

Oh bedankt voor de tip! Ga ik meteen doen! :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:15

Ik heb idd besteld als de da zei: morgen is het zo ver. Dan kwam het dus die dag en kan het er gelijk in.
Als t gereserveerd zou moeten worden is het zo netjes dat het erbij gemeld staat, maar voor de zekerheid even contact leggen is nooit mis.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:25

Je hoeft niet te reserveren officieel maar als je al het max aantal dekkingen hebt die dag heb je wel pech gehad. En bij zangersheide zijn er iedere keer al een hoop volgeboekt. Ik ben uitgeweken naar Mn 2e keus, maar om zekerheid te hebben zou ik gewoon een dag, of 2 dagen van te voren even bellen en zeggen goh het kan zijn dat ik dan en dan sperma nodig heb. Kunnen zij er vast rekening mee houden en jij sperma. Iedereen blij.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:13

Proficiat xAnnouk!

Ik heb bij Zangersheide altijd gewoon online besteld en werd keurig op tijd geleverd.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:33

Anouk gefeliciteerd!

Hier ook Vanmiddag mijn 3-jarige Il est Balou Drachtig gescand van Chopano VA!

Afbeelding

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:24

Heb daarstraks gebeld was allemaal geen probleem! reserveren doen ze niet gewoon via online formulier bestellen.

Mooie hierboven! is er een speciale reden dat je ze al laat dekken? gewoon uit nieuwsgierigheid :Y)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:34

Ja die is er (helaas).
Ik heb 8 maanden geleden mijn knie verbrijzeld en kan er zelf nu niet op. Ze is nu zadelmak en wordt 2x per week gereden daarnaast longeer ik haar om op conditie te komen voor de keuring half juli. Na de keuring gaat ze dan met verlof en kan ik nog een keer onder het mes zodat ik hopelijk volgend jaar zelf erop kan... Dus eigenlijk tijd rekken en toch nuttig besteden :)