najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:54

dat hij hoog in het kruis is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:04

Bergafwaarts dus

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:05

met een bergopwaartse kont is wat ze bedoeld denk ik.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:13

Opwaarts de verkeerde kant op.. is afwaarts Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:32

Pletje123 schreef:
Opwaarts de verkeerde kant op.. is afwaarts Haha!

Ja dat dacht ik ook. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:16

Desire schreef:
Waarom hebben ze niet iets met de namen gedaan? Ik zie mezelf nou niet bepaald zeggen: "Ik heb een jonge Zjengis Kahn gefokt" of iets in die richting! Niet dat die jonge zjengis kahn er ooit gaat komen, maar goed... Clown

Die naam komt vanuit overleg tussen kwpn en eigenaren Clown

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:23

ja, in die rousseau zag ik nou ook helemaal niks, bewerkbaar las ik ergens.. nou ik weet niet voor welk werk, maar ik zag alleen maar verzet en een enorme onderhals, een hoog kruis en geen ruggebruik. maargoed, ik ben natuurlijk niet de jury daar.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:54

Mijn mening is dat de enige hengst die het echt verdient om ggk te worden Zhivago is.. mja das dan mijn mening he..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:03

weule schreef:
bewerkbaar las ik ergens.. nou ik weet niet voor welk werk,
ROFL

Moet zeggen dat toen ik bij een tussenbeoordeling was de Rousseau wel redelijk bewerkbaar was. Maar mijn paard is het niet en ik vind het ook alles behalve een vaderdier.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:06

wonderboy schreef:
Mijn mening is dat de enige hengst die het echt verdient om ggk te worden Zhivago is.. mja das dan mijn mening he..

En je bent er niet eens één keer geweest...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:07

Katja schreef:
Moet zeggen dat toen ik bij een tussenbeoordeling was de Rousseau wel redelijk bewerkbaar was. Maar mijn paard is het niet en ik vind het ook alles behalve een vaderdier.

De gastruiters waren allemaal zeer positief over Zjengis Kahn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:10

Kan natuurlijk dat hij een veel beter gevoel geeft dan het beeld is. En dan zal tijd leren of hij dat waar kan maken.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:10

nee dat klopt maar alleen al als je het leest. 1 ervan steekt zijn tong om de haverklap naar buiten en zuigt lucht. ze hebben onze Don romantic erook uitgegooid omdat hij van nature niet zo`n sterke draf heeft waarom dan wel een luchtzuiger goedkeuren, dat word toch ook doorgefokt.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:37

Tjee ; wat een ge**** zeg! Vork
Uiteindelijk gaat het er( bij mij in elk geval) alleen maar om hoe een hengst vererft !
Er is er niet 1 perfect ,en voor elke hengst zijn er wel merries waarbij hij verbeterend kan fokken .
''Op elk potje past een dekseltje''....... De tijd zal het leren ! Knipoog

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:07

We zullen het zien hoe hij fokt. Maar je heb gelijk je weet het nooit hoe hij vererft.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:16

Sammie schreef:
Desire schreef:
Waarom hebben ze niet iets met de namen gedaan? Ik zie mezelf nou niet bepaald zeggen: "Ik heb een jonge Zjengis Kahn gefokt" of iets in die richting! Niet dat die jonge zjengis kahn er ooit gaat komen, maar goed... Clown

Die naam komt vanuit overleg tussen kwpn en eigenaren Clown

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:24

wonderboy schreef:
nee dat klopt maar alleen al als je het leest. 1 ervan steekt zijn tong om de haverklap naar buiten en zuigt lucht. ze hebben onze Don romantic erook uitgegooid omdat hij van nature niet zo`n sterke draf heeft waarom dan wel een luchtzuiger goedkeuren, dat word toch ook doorgefokt.

Er zijn meer hengsten goedgekeurd met een stalgebrek.

Een paard wat van nature geen sterke draf heeft komt bij mij al niet snel aan bod, ik wil hengsten die lopen en ik persoonlijk ben blij dat er uit deze moederlijn iets is goedgekeurd dus zullen wij in ieder geval deze hengst gaan gebruiken, ondanks dat hij zijn tong naar buiten steekt, bij de fokker deed hij dit niet tijdens het werk en dat zegt mij een hele hoop.

Ons geluk is dat wij de lijn van A tot Z kennen en deze hengst al als veulen hebben aangemerkt als vaderdier secu dekhengst.
Eindelijk weer een hengst die sterk loopt van achter naar voren en zeer veel werkwilligheid vertoont maar ja dat zit allemaal verankert in deze merrielijn.

Ook maar meenemende is dat deze hengst een hoop aftrekpunten heeft gehad op deze genoemde zaken dus zou ik bijna gaan denken dat hij anders op zijn kwaliteiten misschien wel eens bovenaan had komen te staan!!!!!!!!!!!!!!!!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:56

Dream on, Krackertje..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 02:06

Misshis: dromen zijn zacht.

Als ik jou profiel zo bekijk ben je vooral thuis in het springgebeuren, ga je nu vreemd naar de dressuurkant?

Ik ken deze moederlijn en wel omdat ik er zelf paarden uit gehad heb en daardoor geloof in de kwaliteiten dus ik droom echt nog wel een tijd verder en nee niet de zogenaamde keuringskant op maar wel om sportpaarden te fokken.

Wij fokken met name sportpaarden en niet het keuringsplaatje.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 02:43

krackertje schreef:

Als ik jou profiel zo bekijk ben je vooral thuis in het springgebeuren, ga je nu vreemd naar de dressuurkant?

Ik ken deze moederlijn en wel omdat ik er zelf paarden uit gehad heb en daardoor geloof in de kwaliteiten dus ik droom echt nog wel een tijd verder en nee niet de zogenaamde keuringskant op maar wel om sportpaarden te fokken.

Ik ga niet vreemd hoor, heb interesse voor zowel springpaarden als dressuurpaarden. Ik vind het gewoon niet erg realistisch om te denken dat de Scandic zonder zijn tongprobleem/luchtzuigen, wél in de buurt van Zhivago zou kunnen komen qua punten. Maar goed, met 81 punten mag je absoluut niet klagen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:51

MissHIS schreef:
krackertje schreef:

Ik ga niet vreemd hoor, heb interesse voor zowel springpaarden als dressuurpaarden. Ik vind het gewoon niet erg realistisch om te denken dat de Scandic zonder zijn tongprobleem/luchtzuigen, wél in de buurt van Zhivago zou kunnen komen qua punten. Maar goed, met 81 punten mag je absoluut niet klagen.

De keuringscommissie zou hem afgerekend hebben op het luchtzuigen en het uitsteken van zijn tong. Als hij dat dus niet had gedaan.. wat waren zijn punten dan? Dat zal altijd een vraag blijven, maar hoogstwaarschijnlijk zat hij dan wel dichter bij de 87 punten van de Krack C dan dat hij nu doet.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:56

Hm, de krack was in beweging toch wel veel indrukwekkender dan de Scandic hoor. Maar goed, zijn nadeel is gewoon dat weinig fokkers hem kunnen gebruiken.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:58

Citaat:
Uiteindelijk gaat het er( bij mij in elk geval) alleen maar om hoe een hengst vererft !
Er is er niet 1 perfect ,en voor elke hengst zijn er wel merries waarbij hij verbeterend kan fokken .

Dat is natuurlijk waar, maar we hebben het hier over het najaarsonderzoek, en we kunnen op dit moment de veulens van deze dieren nog niet beoordelen, vandaar dat we het doen met wat we nu hebben. Het eigen onderzoek voegt wel degelijk informatie toe.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:00

anneve schreef:
Hm, de krack was in beweging toch wel veel indrukwekkender dan de Scandic hoor. Maar goed, zijn nadeel is gewoon dat weinig fokkers hem kunnen gebruiken.

Waarom?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:03

Omdat we steeds minder dieren hebben die vrij zijn van Krack of Jazz bloed.