Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:06

Goed gedaan, ik denk idd verstandig om op dat moment te stoppen en niet verder te vragen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:29

Afbeelding
Haha wij vandaag!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 22:42

Jullie zijn allemaal goed bezig! Ik spook alleen maar onzin uit op dit moment _O-
Afbeelding
Afbeelding

En een beetje gras eten
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:59

Ik doe verder niet veel al was ik dat scheren ook niet echt van plan, maar zo warm vandaag...

Heb ook mentaal even lastig. M'n pa is gisteren met ambulance opgehaald... Blijkt dat hij kanker heeft en uitgezaaid al. %)

Bokt is een goede afleiding momenteel, de paarden ook wel, maar echt bezig zijn viel vandaag niet mee. M'n 4 jarige zou wat meer beweging moeten krijgen eigenlijk.

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:05

Oh wat een vreselijk nieuws Art! Heel veel sterkte deze tijd!

Ook lekker Muronia!

Mirjam, knap kind ook!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:07

Sterkte deze tijd Art!!

Sylfonia <3 Knappe merrie!!

Stoere trailerladers zie ik voorbij komen!!!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:23

Veel sterkte Art.

Hier haar staart nog eens gewassen. Hij was weer enorm goor.
Afbeelding

Ze begint spieren te krijgen, en ze ziet er eindelijk niet meer miserabel uit. Zo blij. Ze doet het ook zo goed. prutsmuts regent het alleen maar dus nog geen tijd gehad om trailerladen te oefennen. Als het stopt met regenen gaan we eens kijken hoe ze het doet aan de hand met de fiets.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:31

Nadeel van witte staart Sentir.

Thnx allen. We weten voorlopig alleen van 2 tumoren op de hersenen die uitzaaiingen zijn, maar of er elders nog uitzaaiingen zijn en de hoofdoorzaak weten we nog niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:51

Heel veel sterkte Art, wat een klote nieuws!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:56

Mag ik vragen hoe jullie op jullie opfok adressen zijn gekomen? Ik ben langzaam opzoek naar een nieuwe opfok voor Piet! Ik wil hem graag jaarrond buiten hebben en iets dichterbij (omgeving Arnhem-Nijmegen-Nijkerk-Zwolle) maar het valt me allemaal nog niet mee... Overweeg zelfs hem gewoon te ruinen en in een paddock paradise neer te zetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 10:09

Oh Art wat vreselijk, heel veel sterkte!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:14

Flubberboot schreef:
Mag ik vragen hoe jullie op jullie opfok adressen zijn gekomen? Ik ben langzaam opzoek naar een nieuwe opfok voor Piet! Ik wil hem graag jaarrond buiten hebben en iets dichterbij (omgeving Arnhem-Nijmegen-Nijkerk-Zwolle) maar het valt me allemaal nog niet mee... Overweeg zelfs hem gewoon te ruinen en in een paddock paradise neer te zetten.
ik heb mijn jaarling gewoon samen met mijn 4 jarige op een weide. Ik heb zelf geen vertrouwen in opfok door alle nare verhalen die je wel eens hoort, en ook omdat ik hem graag zoveel mogelijk zelf in de hand heb en erbij wil zijn als dierenarts of smid moet komen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:29

Sterkte Art.

Ik heb zelf opfok, dus geen tips :))

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:49

Sterkte art lficious .
Vast fijn voor cielo om van laatste beetje wintervacht af te zijn.
Hier is lootah er ook nog niet helemaal doorheen.

Verder zag ik een heel aantal knapperds die allemaal lekker in de groei zijn.

Hier ook aan huis. 1 keer in kleinschalige opfok gehad.Na een week sterk vermagerd en spierbevangen kunnen ophalen. Arme dier zou op gras staan. Stond dik in de blub en werd alleen maar rond gejaagd zonder kans om te eten of te drinken. Dus dat was 1 keer en nooit meer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:04

Ja vooral Cielo's buik was nog erg behaard.
Hier zie je het goed dat 1 helft al geschoren was.
Afbeelding

Vinden jullie hem een naarling?

Afbeelding

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:08

Heel veel sterkte Art_Ificious.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:21

Vindt hem zo geen naarling hoor.

Uranus vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zonder twijfel door de trailer, dus met 2min klaar :')

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:22

Flubberboot schreef:

Enkele maanden in opfok gestaan, kreeg maïs (wist ik niet), mager, koliek, op kliniek gestaan, verjaagd, zo moe dat ze zou omvallen, mocht niet eten van de anderen, enz. Nooit meer opfok voor mij :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:38

Eigenlijk jammer dat er toch best wat nare ervaringen zijn met opfok.
In grote opfok met 50+ veulens/paarden zou ik sowieso al niet doen. Lijkt me onmogelijk dat ze al die jonge paarden in de hand kunnen hebben, en hoe gaat het bekappen daar dan aan toe? (heb wel eens gehoord dat een smid gewoon een loopstal in gestuurd werd en "trek je plan".)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:27

Nee grote opfok wil ik liever niet! Dan is hij een van velen en ben ik bang dat kleine dingen makkelijker gemist worden.

Idealiter had ik hem nu thuis staan met Pedro, maar heb nog geen stal voor hem. Wil ze wel graag binnen kunnen zetten indien nodig.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:06

Sterkte Art!

Ik heb mijn jaarling hengst ook aan huis. Heb toen zelfs nog een oproep geplaatst dat ik een plek aanbood. Uiteindelijk in mijn men instructeur hier met zijn hengst komen staan. Wij zitten een half uurtje van Arnhem vandaan maar neem er nu niks meer bij. Ze staan lekker met zijn tweeën. En zijn moeder en mijn shet hebben de andere kant van de wei.
Ik heb teveel nare verhalen gehoord over opfok dus zou iets zoeken bij iemand aan huis waardoor ze lekker veel in handen komen. Ik kan ze gewoon aan het halster meenemen als dat moet.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 00:56

Opfok doe ik ook liever niet, ik heb Y’ur ook gewoon thuis tussen de dames staan. Ik merk dat hij soms iets woester wil spelen dan de dames, maar ben blij dat hij keurig wordt gecorrigeerd door de dames. Het is nogal een ventje die weinig regels respecteert. Dus ben blij toe dat de dames door gaan tot hij luistert :)) wordt ie een stuk liever van.

Wij zitten middenin een groeispurtje van meneer *\o/* (het is net alsof je 2 compleet verschillende paarden in 1 hebt zo die voor- en achterhand :') )

Afbeelding

Verder doen wij hier lekker de basis, maar hij vind alles leuk. Dus dat scheelt enorm :j
Trailerladen kent hij heel goed (hij gaat steeds mee met mama voor scannen nu bij hopelijk opnieuw drachtig). Hij loopt er zo in. We doen nu ook afentoe een eindje wandelen zonder mama, want hij staat er nog aan natuurlijk. Maar ook dat vind ‘ie wel leuk :))

Draak :')
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 07:17

Hier de jongens ook thuis. Ik heb er dus 1 bijgekocht omdat ik dat zelf fijner vond na eerdere ervaring van een veulen van een ander hier in de opfok.
Mijn zelf gefokte hengstje zou eigenlijk de opfok in, maar ik lag er echt wakker van. Dus dat was geen optie, verkopen kreeg ik het ook Spaans benauwd van. Dus nu staat hij nog thuis en heeft hij er een vriendje bij. Het is straks met 2,5/3 jaar wel de bedoeling dat die weer weggaat. Maar goed, geen idee hoe alles er dan voorstaat. Nu met 5 paarden is wel veel werk vind ik.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:00

Lijkt mij ook lastig om dan te verkopen als je al die tijd hebt gehad Sanet. Je gaat je toch hechten aan zo’n beestje.
Cover begint wel echt al hengst te worden als ik zijn moeder binnenzet. Maar zodra ze voorbij is is hij gelijk weer stil. Heb gisteravond voor de zekerheid ook maar ander draad en hoger gedaan want geen zin in dat hij moeders of mijn shet gaat dekken. Verder is hij super braaf maar als hij de mest van de dames ziet moet hij er wel aan ruiken en overheen druppelen. Ze gaan echt puberen nu maar kan ze gewoon aan hun halster meenemen dus vind dat best braaf.
Het trailerladen van de week ook weer gedaan. Eerst was het even kijken en spannend en daarna liep hij er zo op en moest ik hem met eten eruit lokken :-) Hik vond wel leuk daarbinnen!

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:38

Opfok was voor mij ook geen optie, ik wil elke dag heen :D
Hij staat nu gewoon op een pensionstal in een gemengde groep.