Timo schreef:
Ik weet niet hoor, moet nog 3 worden en dan zo rijden. De vraag is, doen de hengstenhouder het nu verkeerd of wil het KWPN het verkeerde zien van jonge paarden?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R12312 schreef:janderegelaa schreef:Ja over de moederlijn van Indian Rock. Ik vind het ook echt bijzonder dat hij door is want normaal gesproken laten ze een hengst, hoe goed ook, staan op de moederlijn. En deze moederlijn is heel predikaatarm en de sport is echt minimaal. Over 5 generaties 1 Z paard (zijn moeder) 1 LT paard en 1 GP paard maar die zit al in de 4e generatie ofzo.
Sterker nog, ze hebben hem kampioen gemaakt.
janderegelaa schreef:Ik weet niet hoor, moet nog 3 worden en dan zo rijden. De vraag is, doen de hengstenhouder het nu verkeerd of wil het KWPN het verkeerde zien van jonge paarden?
misterA schreef:Over Vivaldi....
Hoezo?? De eerste Vivaldi Cennin, op een haar na Ned. Kampioen GP, RUIM 70%, en is nog geen 9 jaar,en wat te denken van Dreamboy??? Ik heb al zo vaak deze opmerkingen gehoord. Mijn antwoord is dan tweedelig, allereerst...kan je zelf dan GP rijden?? En als tweede, Vivaldi kan heel veel verbeteren bij een merrie met een sterk ondertredend achterbeen, komen echte toppers!!!
Teletekst schreef:misterA schreef:Over Vivaldi....
Hoezo?? De eerste Vivaldi Cennin, op een haar na Ned. Kampioen GP, RUIM 70%, en is nog geen 9 jaar,en wat te denken van Dreamboy??? Ik heb al zo vaak deze opmerkingen gehoord. Mijn antwoord is dan tweedelig, allereerst...kan je zelf dan GP rijden?? En als tweede, Vivaldi kan heel veel verbeteren bij een merrie met een sterk ondertredend achterbeen, komen echte toppers!!!
Dus een Vivaldi uit topmerrie Vitana en één uit een Ferro die bekend staan om het achterbeen pak jij in de breedte als 'nafok van Vivaldi'
Als je dagelijks jonge paarden ziet, zowel in opfok, weiland of in de sport zie je bij Vivaldi makkelijk zat een ander achterbeen. Kan ook niet anders als hij zichzelf nafokt.
Verder heeft de hengst geweldig veel goeds gedaan qua model, instelling, etc.
Maar dit is nu niet pur sang een hengst om aan te raden om een GP paard te fokken of de kwaliteit van beweging te verbeteren, wellicht als je een topmerrie meebrengt, maar fok je wellicht met 95% van de hengsten nog een 'beter' paard.
R12312 schreef:janderegelaa schreef:Ik weet niet hoor, moet nog 3 worden en dan zo rijden. De vraag is, doen de hengstenhouder het nu verkeerd of wil het KWPN het verkeerde zien van jonge paarden?
Of beide, ik vind het echt vreselijk om te zien hoe die jonge paarden gereden worden omdat "wij" daarop sneller en meer gaan dekken.
Er is ook een filmpje van een 3 jarige op een clinic ( volgens mij van de desperado x jazz) van het knhs. We mogen ze niet starten ( terecht) op die leeftijd, maar ze mogen wel die clinic mee lopen. Schandalig! Vooral de wijze waarop het dier wordt voorgesteld.
Teletekst schreef:janderegelaa schreef:Misschien moet je zijn keurverklaring er even bijpakken en de index in de database even bestuderen.
Papier is geduldig ☝️
Teletekst schreef:R12312 schreef:Kom teletekst, je kunt banketstaaf wat je wil, maar Vivaldi is zeer terecht keur verklaard, heeft een grote groep zeer goede paarden gefokt, ik ken maar weinig hengsten die hetzelfde in de fokkerij hebben gepresteerd.
Lees mijn eerdere bericht nog een keer goed