KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:18

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:22

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Ja over de moederlijn van Indian Rock. Ik vind het ook echt bijzonder dat hij door is want normaal gesproken laten ze een hengst, hoe goed ook, staan op de moederlijn. En deze moederlijn is heel predikaatarm en de sport is echt minimaal. Over 5 generaties 1 Z paard (zijn moeder) 1 LT paard en 1 GP paard maar die zit al in de 4e generatie ofzo.

Sterker nog, ze hebben hem kampioen gemaakt.

I know, terwijl andere jaren hengsten met een moederlijn als deze keihard afgeserveerd werden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:29

janderegelaa schreef:
Ik weet niet hoor, moet nog 3 worden en dan zo rijden. De vraag is, doen de hengstenhouder het nu verkeerd of wil het KWPN het verkeerde zien van jonge paarden?

Of beide, ik vind het echt vreselijk om te zien hoe die jonge paarden gereden worden omdat "wij" daarop sneller en meer gaan dekken.

Er is ook een filmpje van een 3 jarige op een clinic ( volgens mij van de desperado x jazz) van het knhs. We mogen ze niet starten ( terecht) op die leeftijd, maar ze mogen wel die clinic mee lopen. Schandalig! Vooral de wijze waarop het dier wordt voorgesteld.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:35

misterA schreef:
Over Vivaldi....

Hoezo?? De eerste Vivaldi Cennin, op een haar na Ned. Kampioen GP, RUIM 70%, en is nog geen 9 jaar,en wat te denken van Dreamboy??? Ik heb al zo vaak deze opmerkingen gehoord. Mijn antwoord is dan tweedelig, allereerst...kan je zelf dan GP rijden?? En als tweede, Vivaldi kan heel veel verbeteren bij een merrie met een sterk ondertredend achterbeen, komen echte toppers!!!

Dus een Vivaldi uit topmerrie Vitana en één uit een Ferro die bekend staan om het achterbeen pak jij in de breedte als 'nafok van Vivaldi'
Als je dagelijks jonge paarden ziet, zowel in opfok, weiland of in de sport zie je bij Vivaldi makkelijk zat een ander achterbeen. Kan ook niet anders als hij zichzelf nafokt.
Verder heeft de hengst geweldig veel goeds gedaan qua model, instelling, etc.

Maar dit is nu niet pur sang een hengst om aan te raden om een GP paard te fokken of de kwaliteit van beweging te verbeteren, wellicht als je een topmerrie meebrengt, maar fok je wellicht met 95% van de hengsten nog een 'beter' paard.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:09

Teletekst schreef:
misterA schreef:
Over Vivaldi....

Hoezo?? De eerste Vivaldi Cennin, op een haar na Ned. Kampioen GP, RUIM 70%, en is nog geen 9 jaar,en wat te denken van Dreamboy??? Ik heb al zo vaak deze opmerkingen gehoord. Mijn antwoord is dan tweedelig, allereerst...kan je zelf dan GP rijden?? En als tweede, Vivaldi kan heel veel verbeteren bij een merrie met een sterk ondertredend achterbeen, komen echte toppers!!!

Dus een Vivaldi uit topmerrie Vitana en één uit een Ferro die bekend staan om het achterbeen pak jij in de breedte als 'nafok van Vivaldi'
Als je dagelijks jonge paarden ziet, zowel in opfok, weiland of in de sport zie je bij Vivaldi makkelijk zat een ander achterbeen. Kan ook niet anders als hij zichzelf nafokt.
Verder heeft de hengst geweldig veel goeds gedaan qua model, instelling, etc.

Maar dit is nu niet pur sang een hengst om aan te raden om een GP paard te fokken of de kwaliteit van beweging te verbeteren, wellicht als je een topmerrie meebrengt, maar fok je wellicht met 95% van de hengsten nog een 'beter' paard.

Misschien moet je zijn keurverklaring er even bijpakken en de index in de database even bestuderen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:09

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik weet niet hoor, moet nog 3 worden en dan zo rijden. De vraag is, doen de hengstenhouder het nu verkeerd of wil het KWPN het verkeerde zien van jonge paarden?

Of beide, ik vind het echt vreselijk om te zien hoe die jonge paarden gereden worden omdat "wij" daarop sneller en meer gaan dekken.

Er is ook een filmpje van een 3 jarige op een clinic ( volgens mij van de desperado x jazz) van het knhs. We mogen ze niet starten ( terecht) op die leeftijd, maar ze mogen wel die clinic mee lopen. Schandalig! Vooral de wijze waarop het dier wordt voorgesteld.

Ik snap het ook niet.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:14

janderegelaa schreef:
Misschien moet je zijn keurverklaring er even bijpakken en de index in de database even bestuderen.

Papier is geduldig ☝️

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:15

Fijn om niet de enige te zijn die hier niet achter kan staan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:16

Teletekst schreef:
janderegelaa schreef:

Papier is geduldig ☝️

Kom teletekst, je kunt banketstaaf wat je wil, maar Vivaldi is zeer terecht keur verklaard, heeft een grote groep zeer goede paarden gefokt, ik ken maar weinig hengsten die hetzelfde in de fokkerij hebben gepresteerd.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:18

R12312 schreef:
Kom teletekst, je kunt banketstaaf wat je wil, maar Vivaldi is zeer terecht keur verklaard, heeft een grote groep zeer goede paarden gefokt, ik ken maar weinig hengsten die hetzelfde in de fokkerij hebben gepresteerd.

Lees mijn eerdere bericht nog een keer goed :-)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:28

Teletekst schreef:
R12312 schreef:

Lees mijn eerdere bericht nog een keer goed :-)

Jij beweerd dat hij geen GP paarden maakt. Nu worden zijn oudste nakomelingen dit jaar 10. De eersten lopen al GP en daar achter zit een hele groep jongere paarden die al lichte tour lopen. Je slaat de plank echt mis.

Teletekst

Re: KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 00:45

Over paar jaar praten we verder, ieder ze ding :-)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:07

Teletekst schreef:
Over paar jaar praten we verder, ieder ze ding :-)

Ieder zijn ding, maar feiten zijn feiten, zijn jongste nakomelingen worden GP klaar gemaakt en dat ziet er zeer veelbelovend uit.

Ik zou zulke harde uitspraken niet durven maken.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 02:26

Die Dream Boy heeft een hoop te verwerken gekregen de afgelopen drie weken...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:29

Ik vind die Dreamboy aansprekend, maar wel een erg gehoekt achterbeen hebben..de Eyecatcher doet me net zoals zijn vader niet zoveel.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:17

Timo schreef:
Ierland (Dream Boy x Jazz):

[ Video ]

Aan dit filmpje heb je niet zoveel. Vreselijk over z'n tempo gereden. Ik zie 'm liever over een paar maanden nog eens. Dit vind ik niks.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:24

ik vind de dreamboy tof, maar lijkt zo erg kort. houd niks over achter het zadel.

de eye catcher vind ik ook een heel fijn dier! net zoals zijn vader! oogt ook erg braaf.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:31

Is het trouwens nieuw om zulke jongen hengsten al zo voor te stellen, nog voor het voorjaarsonderzoek. Ze zijn wel erg jong, laat ze nou nog even. Ze hebben al een trainingsperiode achter de rug.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:26

In Style en Ierland beiden kleinzoons van Vivaldi.
Ik ben het er uiteraard volledig mee eens dat de combinatie van hengst en merrie het belangrijkst is. Gelukkig zijn er nog fokkers die door sommige kenners afgebrande hengsten durven te gebruiken.
Immens populaire hengsten hebben zeker kwaliteiten maar het moet altijd passen. Dat gaat ook zeker op voor de nieuwste generatie. Zoals I.R en Ierland. Ook worden hengsten vergeten die het later heel goed doen in de fokkerij. Een paar tips...Five Star en Estoril. Waarom? Het zijn toevallig vossen. En een paar hengsten die het nog niet laten zien?? De naam eindigt op "dale". En die zijn zwart. Al zijn ze nog erg jong.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:17

Ik vind die Eye Catcher x Lorentin echt niets aan, beetje ponyachtig hoe hij loopt, veel te hoog tempo ook.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:25

had m al even ertussen gegooid, maar vroeg mij af of iemand weet of en waar Meggle's Boston (Johnson) ter dekking staat? Google is normally your best friend, maar kom niet heel veel verder.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:03

Maandag 14 maart is de aanlevering + zadelpresentatie van de hengsten. Wie gaat er kijken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:17

Misschien ga ik wel ff kijken, hoe laat zijn de dressuurhengsten?

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:17

Wel jammer dat ze het niet via KWPN.tv uitzenden. Volgens mij zijn er best een aantal geïnteresseerd om dat te zien, maar om daar nou effe voor naar Ermelo te rijden...

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:29

Dressuurhengsten beginnen om half twee.
Is idd wel jammer dat het nergens uitgezonden wordt.