merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:36

4 juni te Houten
Bianca1980 met Bull's Eyes, 3 jaar, Manhattan * Ekstein * Ahorn Z, springen. Foto's in profiel STER!

5 juni te houten
Sarabande met Sarabande: STER!
Manic met Blondie: Stamboek!

10 juni te Alblasserdam
Touscha met paard: Touscha, 9 jaar, Métall x Elcaro x Onyx, dressuur: ster!
Snoekiej met paard: Vorstin, 7 jaar, Polansky x Flamingo, dressuur: Stamboek
Megacarmen met paard: Amazing, 4 jaar, Painted Black x Hovenier x Wilhelmus, dressuur: niet geweest
Manon met Vannessa ( Polansky x Michelangelo): Stamboek

17 juni te Alblasserdam
Rhea met paard: Bijou leeftijd 3, UB40 x Balzflug dressuur: Ster
_10_ met paard: Bo, 3 jaar, Johnson x Gribaldi, dressuur: stamboek
UniFlap met paard: U Prins, 2001, Kigali x Argus dressuur: Stamboek
Jarver met Bubala, Odermus x Grannus: Ster

17 juni te Warga
Lante met paard: Avolante, leeftijd 4, Turbo Magic x Airport Hann. dressuur: Stamboek

22 juni te Wierden
rowo met paard: Zindyrike (Zazulou), 5 jaar, Sheraton x nimmerdor x akteur, springen

23 juni te Tolbert
sunny44 met paard: Arc de triomph, 4 jaar, Tchaikovski x ster v. Facet x ster pref v. Zaïre
TequilaRos met paard: Atiento Amiga 4 jaar, Numero Uno x Rossini x Wolfgang - springen afgemeld
Magic_lover met paard: Bamorka, 3 jaar, Nourejev x Jetset D x Zuidhorn - Dressuur.

25 juni te Wijdenes
Poesnoes met paard: Beau printemps 3 jaar, Numero Uno x Goodtimes, springen

25 juni te Roosendaal
Heralda met paard Tess, schimmel, 9 jaar, Marlon x Kilt
Amanda_T met paard Whitney, schimmel, 6 jaar, Indorado x Indoctro, springen

27 juni te CK Heerjansdam
Rambobo met paard Vienna, donkerbruin, 7 jaar, Jazz x Havidoff x Ferro
Rhea met paard: Bella Dodona (Bijou) leeftijd 3, UB40 x Balzflug dressuur: Ster

29 juni te Wormerveer
Aniek1985 met paard: Vronie, 7 jaar, Negro x Rubinstein, dressuur

01 juli te Nistelrode
Renske_W met paard: Ace 4 jaar, OO-seven × Garanco × Nelson × Heemraad, Dressuur

4 juli te Didam
Zaranka met paard: Zaranka 5 jaar, Hemmingway x Donau x Oran, Gelders.
GJ9 met paard: Wendy 6 jaar, Nando x Farao x Prins Oregon, Gelders
GJ9 met paard: Belinda 3 jaar, Cinovo x Fortissimo x Waarborg, Gelders
NatasjavE met paard: Bazinetty II , 3 jaar, Elegant x Zep x Commandant

4 juli Boyl
sigrid1182 met Bracha M 3 jr Carolus II x corrado I.

Boijl een andere dagWeet nog niet welke. :+
Minnie_muis met Aline B, Karandasj x Wisconsin x Pericles xx. Springen

11 juli te Wamel
@diega, paard: Bella Vita Peternella, leeftijd 3, afstamming: Rhodium x Gibraldi x Pion, dressuur.
@diega, paard: Bling Bling B, leeftijd 3, afstamming: Sandreo x Partout x Luitenant Generaal, dressuur

15 juli te Ede
Kebie met paard: Beaulibria, leeftijd 3, Artistic Rock x Ditmar, dressuur
muispluis met paard: Aloë Strona, leeftijd 4, Paddox x Bustron x Zortin , dressuur

16 juli CK en stb te Dronten
ivy_power89 met paard: billy jean, leeftijd 3 jaar, dutch dormello X Dormello

16 juli te Varsseveld
Roos_s met paard: Bavanta, leeftijd 3, Numero uno x burggraaf x nimmerdor springen
LJB met paard: V avanta, leeftijd 7, Burggraaf x nimmerdor springen

17 juli te Varsseveld
Kadanzlover met paard: Vera, leeftijd 6, Equador x Utrecht, Dressuur

25 juli in CK te Hengelo

InekeH87 met paard: Zuhra, leeftijd 5, Bazuin x Donau, drachtig van vitens, Gelders

1 augustus (?) CK te Ermelo
Roos_s met paard: Vymphonie, leeftijd 6, Concorde x Landgraaf x ladykiller

4 September IBOP incl stamboekopname Stal Groenendaal Bunschoten
Annemeik met paard: Bon Amie, leeftijd 3, Johnson x Doruto, dressuur

15 oktober IBOP incl stamboekopname W.B.Stables b.v. Wergea
Woestein met paard: Berthina Utopia, leeftijd 3, Emilion x Aktion, springen
Magic_lover met paard: Bamorka, 3 jaar, Nourejev x Jetset D x Zuidhorn - Dressuur
Suelza met paard: Alona, 4 jaar, Krack C x Purioso x Wellington - Dressuur

Rhea

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:37

ff de deelname aan de CK toegevoegd

Weet iemand wanneer het programma van heerjansdam bekend is? Mijn voorbrenger moet ook de Pavo rijden....

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:42

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:51

badtothebone schreef:
Amanda_T schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=p6Zsv_cB ... annel_page

Het filmpje van gisteravond, helaas niet heel duidelijk, maar het geeft een idee :)

Oeiiiiii, wat gevaarlijk met dat lint zo om die hindernis palen.

Hoezo vind je dat gevaarlijk met dat lint? Zo doen wij het thuis ook om te oefenen, en het is van dat lint wat niet zo heel veel gewicht kan verdragen, dus het scheurt toch wel kapot, mocht er een paard doorheen proberen te "rennen".

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:32

Heb je er wel eens een door heen zien rennen dan, als zo'n lint voor hun borst zit scheurt het echt niet, fijn al sie hendernispalen er achter aan. En al zal het scheuren dan heeft het paard al genoeg ergs meegemaakt. Je kunt toch net zo snel even de zijkant afzetten met een paar hindernispalen, de hele cirkel is echt niet nodig.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:36

ik ga volgende week naar wijdenes met mijn merrie (oo seven x caritas) weet iemand toevallig voorbrengers die daar aanwezig zijn? heb mn enkelbanden gescheurd.. :(

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:11

badtothebone schreef:
Heb je er wel eens een door heen zien rennen dan, als zo'n lint voor hun borst zit scheurt het echt niet, fijn al sie hendernispalen er achter aan. En al zal het scheuren dan heeft het paard al genoeg ergs meegemaakt. Je kunt toch net zo snel even de zijkant afzetten met een paar hindernispalen, de hele cirkel is echt niet nodig.

Misschien ben ik daarin nogal nuchter, maar dan denken ze de 2e keer wel na voordat ze zoiets stoms doen, mijn merrie heeft thuis de boel al een keer omgegooid, daar heeft ze wel van geleerd (toen scheurde het lint wel, maar ze heet er geen traumatische ervaring aan over gehouden, ze blijft tegenwoordig netjes binnen de lijnen).. En het was niet mijn keus om die baan zo af te zetten, was een algemene oefenavond, georganiseerd door Kwpn kring west-brabant. Begreep dat ze dat altijd zo doen. Maar weer even terug on topic, want blijft toch je eigen keus of je dit wel of niet op deze manier wilt doen (of mee wilt doen) :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:14

@ Vitaquilla, je zou eventjes Poesnoes een pb sturen, zij gaat daar ook heen. Misschien weet zij iemand voor je? :)

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:21

Hier nog een paar paarden voor de lijst.

Gisteren zijn mijn beide paardjes in het stamboek opgenomen te Alblasserdam, helaas geen ster, maar ook niet verwacht.
Ze lieten zich wel boven verwachting zien.

Bellamy ( Houston x Holland's Golden Boy )
Afbeelding

Bubbling ( Ling x Landsriver )
Afbeelding

Wel is Beaulaleen ( Scandic x Le Mexico ) op 12 juni in Lonneker STER geworden.
Deze merrie heb ik samen met Jan Greve.
Helaas (nog) geen foto.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:43

Wat een prachtig dier die palomino zeg!
Beide aansprekende merries zo te zien. Wat waren de pnt en commentaar?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:44

Gefeliciteerd Beber! Wat een mooie paarden! Blij dat je tevreden bent!

Kan er iemand misschien even een lijstje vinden/maken?, van hoeveel punten een paard moet hebben tijdens de keuring, om opgenomen te worden en om ster te worden? Kan het namelijk nergens op de website van het KWPN vinden...:n. (ga voor springrichting). Want anders sta ik aank. week op de keuring en weet ik nog niet wanneer het wel of niet goed is :+
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 18-06-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:15

gefeliciteerd Beber! Fijn dat ze zich goed lieten zien!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:17

Beber schreef:
Bellamy ( Houston x Holland's Golden Boy )
Afbeelding

Wat leuk om die weer eens te zien!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:27

Amanda_T schreef:

Kan er iemand misschien even een lijstje vinden/maken?, van hoeveel punten een paard moet hebben tijdens de keuring, om opgenomen te worden en om ster te worden? Kan het namelijk nergens op de website van het KWPN vinden...:n. (ga voor springrichting). Want anders sta ik aank. week op de keuring en weet ik nog niet wanneer het wel of niet goed is :+

Je merrie wordt in het stamboek opgenomen als ze als dressuurpaard ten minste 50 punten voor exterieur en 50 punten voor beweging heeft gehaald. Als springpaard moet ze ten minste 50 punten voor exterieur en 50 punten voor het springen scoren.

Predikaten
Merries kunnen op basis van hun eigen prestaties en de prestaties van hun nakomelingen bepaalde predikaten ontvangen. Hoe hoger het predikaat, hoe interessanter de merrie is voor de fokkerij. Voor merries zijn er de volgende predikaten: ster, keur, elite, prestatie, preferent. Ontvangt je merrie op de stamboekkeuring minimaal 70 punten voor exterieur en 75 voor beweging (dressuur), of minimaal 70 punten voor exterieur en 75 punten voor springen (springen), dan krijgt ze het sterpredikaat. Met een sterpredikaat mag het paard deelnemen aan de centrale keuring. Iedere provincie heeft zijn eigen centrale keuring. De beste merries van de centrale keuring worden uitgenodigd voor de nationale merriekeuring aan het einde van het keuringsseizoen.

duidelijk genoeg?

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:29

Amanda_T schreef:
@ Vitaquilla, je zou eventjes Poesnoes een pb sturen, zij gaat daar ook heen. Misschien weet zij iemand voor je? :)

heb ik gedaan :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:43

Vitaquilla schreef:
Amanda_T schreef:

Je merrie wordt in het stamboek opgenomen als ze als dressuurpaard ten minste 50 punten voor exterieur en 50 punten voor beweging heeft gehaald. Als springpaard moet ze ten minste 50 punten voor exterieur en 50 punten voor het springen scoren.

Predikaten
Merries kunnen op basis van hun eigen prestaties en de prestaties van hun nakomelingen bepaalde predikaten ontvangen. Hoe hoger het predikaat, hoe interessanter de merrie is voor de fokkerij. Voor merries zijn er de volgende predikaten: ster, keur, elite, prestatie, preferent. Ontvangt je merrie op de stamboekkeuring minimaal 70 punten voor exterieur en 75 voor beweging (dressuur), of minimaal 70 punten voor exterieur en 75 punten voor springen (springen), dan krijgt ze het sterpredikaat. Met een sterpredikaat mag het paard deelnemen aan de centrale keuring. Iedere provincie heeft zijn eigen centrale keuring. De beste merries van de centrale keuring worden uitgenodigd voor de nationale merriekeuring aan het einde van het keuringsseizoen.

duidelijk genoeg?

Helemaal duidelijk, nu snap ik in ieder geval wat de richtlijnen zijn voor de opname. Moet zeggen dat ik 't wel heel raar vind dat ik er op de website van het KWPN niks over kon vinden. Maar zo is het ook geluk! Bedankt. En beterschap!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:49

vind ik ook raar, en ook dat er niks staat wat je moet doen op de keuring. uit een beetje googlen heb ik begrepen dat je aan de hand op het harde moet stappen en draven en dat ze daarna los in een ring moeten draven? dus hoop dat ik het goed begrepen heb :o

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:50

Vandaag weer bij mijn Uno wezen kijken. Ze heeft echt zoveel looplust. Springen gaat wel maar ze moet wel ronder ze hou zich soms wat strak.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:50

Eerst worden ze op straat gescoord. Ze moeten dan dus opgesteld worden. Daarna moet je keer op en neer stappen en keer op en neer draven. Daarna gaan ze los in de kooi.
Op het eind moet je nog ee nkeer met je groep in de kooi en daar wordt je per paard beoordeeld en krijg je een oranje of rood lint.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:57

Klopt helemaal. Maar je hebt bij springpaarden dan toch 3 onderdelen die beoordeeld worden? Dus exterieur op het straatje. Daarna vrij bewegen en vrij springen. Of worden die 2 laatste onderdelen bij het KWPN als een onderdeel gezien? :)

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:57

rowo schreef:
Eerst worden ze op straat gescoord. Ze moeten dan dus opgesteld worden. Daarna moet je keer op en neer stappen en keer op en neer draven. Daarna gaan ze los in de kooi.
Op het eind moet je nog ee nkeer met je groep in de kooi en daar wordt je per paard beoordeeld en krijg je een oranje of rood lint.

heb ik toch het goede geoefend :+ nu maar hopen dat ze niet in paniek raakt - wat nog wel is wil gebeuren op vreemd terein-

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:03

Ff foto van vandaag niet echt duidelijk maar toch een beeld.

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:04

Is dat op de keuring? Wat ziet het er daar karig en kaal uit zeg? :o

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:16

Nee dit was alleen kijken bij het trainen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:19

Amanda_T schreef:
Klopt helemaal. Maar je hebt bij springpaarden dan toch 3 onderdelen die beoordeeld worden? Dus exterieur op het straatje. Daarna vrij bewegen en vrij springen. Of worden die 2 laatste onderdelen bij het KWPN als een onderdeel gezien? :)

Ik kreeg nog apart cijfer voor de galop.... maar in principe is exterieur en springen doorslaggevend voor ster (correct me if i'm wrong).