Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:44

Evelien__

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:22

Tis een erg mooie Dakario, de jouwe! Spreekt me heel erg aan!
Ja, Charisto inderdaad, op voorwaarde dat hij verkort in de rug uiteraard. Terugdekken met Leandro VG lijkt me in jouw geval wel een mooie optie

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:44

@Dakario: Lijkt goed ! mooi veulen

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:57

Hallo allemaal! ik heb wegens omstandigheden beslist om mijn merrie toch te laten dekken dit jaar. Mijn oog viel op Kardesh. Zijn er nog mensen die hier mee gefokt hebben?
Mijn merrie is van esperanto v paemel (nonstop) moeder is van uno de laubry(v palestro vd begijnakker).

Zij is zelf zwaar gebouwd dus wil een ranke hengst erop...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:05

Als je meer bloed in het type wilt zou ik niet voor kardesh gaan met zirocco blue als moedersvader. Ken zowel volle broer als zus van de moeder, dat zijn goede sportpaarden, maar niet van het sjieke type ;)

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:11

ah ok! durhkan hero z krijg ik ook als tip.. of weet jij nog enkele hengsten? liefst geen dekgeld van boven de 1000euro...

Merrie is kort gebouwd echt darco type

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:15

Ik verwacht binnenkort een Dourkhan Hero veulen uit een korte gestopte merrie. Ik hoop en verwacht dat hij lengte gaat toevoegen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:39

Ik vind Connect mooie bloederige nakomelingen geven. Kijk naar de hengsten die zijn goed gekeurd van hem. Vind mijn eigen Connect ook erg mooi gelukt :j

Mijne snapt water nog even niet

Afbeelding

Het blijft er allemaal nog boven op liggen hier.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:50

Wat een knappie Cio <3

Ik vind Dourkhan ook erg aansprekend! Ben erg benieuwd naar je veulen Change3x!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:10

Er zijn heel veel hengsten die bloed geven. Connect die cio noemt ben ik ook erg fan van, maar inaico en karaldo zouden bijv ook een optie zijn om te veredelen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:16

Mijn 3 jarige Connect is net verkocht. Vanwege haar maat (1.53) toch besloten om haar niet te houden.
Wel zonde want ze was in veel opzichten verbeterd ten opzichte van haar moeder.

Bloed heeft Connect zeker doorgegeven. Chique type en spijkerhard op de benen.
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:19

MizzMontana schreef:
Mijn 3 jarige Connect is net verkocht. Vanwege haar maat (1.53) toch besloten om haar niet te houden.
Wel zonde want ze was in veel opzichten verbeterd ten opzichte van haar moeder.

Bloed heeft Connect zeker doorgegeven. Chique type en spijkerhard op de benen.
[ [url=m/yyTKjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Benieuwd hoe ze dan uiteindelijk gaat uitgroeien.
Wij willen ook met connect dekken, maar dit jaar niet meer, dat wordt dus volgend jaar, kunnen we er ook vroeg mee beginnen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:25

Ze ziet er verder helemaal af uit, niets jeugdigs of slungeligs meer. Het zou mij verbazen als ze de 1.60 haalt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:26

Mijn Connect is wel groter. Is dan nu nog maar een jaar dus het kan in principe alle kanten nog op. Maar het is geen klein ding, ik verwacht wel ruim 160 plus.
Maar ik zal terug komen over 3 jaar daar p _O-

Inaico ben ik ook fan van. Er zijn zoals gezegd zoveel hengsten die bloed toe kunnen voegen.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:32

Nana_x0x schreef:
Hallo allemaal! ik heb wegens omstandigheden beslist om mijn merrie toch te laten dekken dit jaar. Mijn oog viel op Kardesh. Zijn er nog mensen die hier mee gefokt hebben?
Mijn merrie is van esperanto v paemel (nonstop) moeder is van uno de laubry(v palestro vd begijnakker).

ken je Uricas van de kattevennen al? Geeft ook mooie bloederige veulens

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:15

lexa schreef:
Nana_x0x schreef:

ken je Uricas van de kattevennen al? Geeft ook mooie bloederige veulens

Neen ga ik meteen eens opzoeken! Mijn lesgever heeft zelf even met Dourkhan hero z gereden dus voorlopig gaat mijn voorkeur daar wel naar uit. over twee weken is mijn merrie hengstig dus moet knopen doorhakken :D :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:53

Wat vond ze van Dourkhan? Fijn te rijden, bewerkbaar?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:16

Ik vind Dourkhan top gefokt en zie hem ook graag springen, ik denk dat je daar later nog veel van gaat horen. Kennissen van mij hebben daar ook een heel mooi, groot veulen van.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:54

Dakario wat een prachtig veulen heb je!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:02

Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën voor de merrie die een dezer dagen haar tweede veulen van Poker krijgt. Zijn aan het zoeken naar een hengst om haar daarna mee te dekken. Mag een jonge hengst zijn.

Betreft een Corland x Voltaire x Amaretto merrie. Is zelf wat aan de kleine kant (1.63 denk ik). Merrie geeft nakomelingen met veel bloed, techniek en reflexen. Zijn op zoek naar een grootramige hengst met een prettig bewerkbaar karakter, die ook echt vergrotend fokt. Merrie moet geïnsemineerd worden met vers onverdund sperma.
Merrie heeft een nakomeling van Campbell VDL die nog in ons bezit is, die loopt 1.30/1.35, maar is ook wat aan de kleine kant. We hebben er een fijne 5-jarige Dallas VDL van, is beter aan de maat. Paard zou wel wat meer lengte mogen hebben, met name in de hals.

Ben zelf wel gecharmeerd van Defender VDS Z, maar ook in die moederlijn wel aantal kleinere paarden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:28

Ik vind Four Seasons (For Pleasure x Cassini II) echt een hele fijne en veelbelovende jonge hengst.

Denk dat Dourkhan Hero Z er ook op past.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:46

Kwam er nou ook nog bij iemand in dit topic een Kallas veulen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:56

Volgens mij wel mizzmontana.

Klinkt als een fijne merrie Julia! Weet niet of het onverdund is, maar denk meteen aan impressive voor zo'n merrie. Komme casall is zelf ook royaal aan de maat, dus dat zou ook een optie kunnen zijn. En van grand slam zie ik ook veel grote nakomelingen.
Defender zou ik eerst wel nakomelingen van willen zien met oog op maat vanuit de moederlijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:33

Ben zelf ook aan het kijken naar een hengst die vergrotend fokt.
Neig nu iets naar Grandorado, maar twijfel over karakter door zijn vader Eldorado. Maar opmerking van iemand hier in het topic dat er genoeg Eldorado’s in de basissport lopen heeft mij aan het denken gezet dat dat doorgeven van het karakter nog wel mee valt.

Verder is haar romp en hals houding wat neerwaarts en zoek ik een hengst die dit verbeterd. Jullie nog ideeën?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:41

Persoonlijk zou ik Eldorado of Grandorado alleen op een merrie gebruiken die zelf koud en makkelijk is. Niet op een merrie die al scherp is met een boek gebruiksaanwijzing erbij ofzoiets :Y)

Maar ik heb door eigen ervaringen ook gewoon echt helemaal niks met dat bloed. Zelf geen gehad maar wel om me heen gezien wat voor een rillerige, nare, karakters veel ervan hebben.

Doe mij maar wat anders op mn merrie. :D