najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:38

misterA schreef:
Pletje123 schreef:
Dat is de vraag Mister A. Ik heb het antwoord zo niet, maar zou wel gaag meer "vrije" hengsten willen zien. Dolgraag!

Ook mede daarom zou ik voor de Scandic gaan en niet voor de Krack C.

Kan ik wel begrijpen, maar de praktijk van de laatste jaren leert, dat er verschillende
met een andere bloedvoering, zijn ggk, maar dat de fokkers ze om wat voor redenen dan ook,
weinig gebruiken.

zou dat niet kunnen komen dat het anky en e.gal circus hier een beetje een hoofdrol in spelen? bekendheid, reclame ,shows, wedstrijden, media aandacht enzv.De "oudere" hengsten moet je eerst opzoeken voor je daar wat van terug ziet en hun paarden staan iedere dag wel ergens in een paarden blaadje.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:46

Speelt bij de fokkers geen rol.
Veel hengsten staan bij de beste trainingsstallen.
Hengstenkeuze wordt vooral bepaald door wat de hengst aan afstammelingen laat zien,
hoe hij zelf presteert, en wat er voor zit .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:52

meredith schreef:
zou dat niet kunnen komen dat het anky en e.gal circus hier een beetje een hoofdrol in spelen? bekendheid, reclame ,shows, wedstrijden, media aandacht enzv.De "oudere" hengsten moet je eerst opzoeken voor je daar wat van terug ziet en hun paarden staan iedere dag wel ergens in een paarden blaadje.

Anky rijdt geen jonge hengsten, dus dat verband zie ik niet.
Maar natuurlijk is het o.a. het gevolg van presentatie, keuringsresultaten, reclame etc.

En zeker ook van de eigen resultaten, de genoemde 3 hengsten hebben zich op alle fronten bewezen, in de eigen prestaties, in de nafok en veel van hun zonen doen dat ook weer. Dan kan je als fokker wel zeggen ik ben een pionier ik ga voor iets anders kiezen, dat is heel moedig, maar dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
In Duitsland gebeurt precies hetzelfde de combinatie Sandro Hit x Donnerhal in alle mogelijke vormen is legio.

Hoe dat te doorbreken, ik zou het niet weten, ik wilde erg graag Kigali op mijn watervlugge, sterkbewegend bloedmerrie.
Maar het diepvries pakte niet dus ben ook teruggevallen op een Ferrozoon omdat die van dat staion het beste pastte.
Zo is er altijd wat met fokken.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:02

ik had niet in de gaten dat we het hier over jonge hensten van anky hadden.
Maar verklaar eens waarom krackc-jazz-ferro- de meeste nakomelingen hebben en die op hun beurt nu ook weer het meest populaire zijn?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:14

populaire hengsten; krack c , united , tango,tuschinsky,gribaldi,paintedbl.,tolando,sandreo,san remo,vivaldi en waar komen die allemaal vandaan?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:20

Het zijn gewoon erg goede hengsten, die ook nog eens goed doorvererven, niet zo gek dus dat er daar zo veel van lopen. Is het zelfde bij de springpaarden (ben ik meer in thuis) met Nimmerdor en Voltaire...

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:36

ja maar van die hengsten zijn er nog geen resultaten en toch dekt iedereen ermee.Als de topruiters van v uytert nu eens zouden gaan rijden met bv de hengsten van de ijzerenman en daar de zelfde media achter zetten, zou het dekbeeld dan niet anders worden? Als krakc en volgelingen niet meer gereden werden, zou er dan nog steeds meegedekt worden als nu? Zomaar brainstormen hoor Bloos
niet te spreken over indoctro.Die heb ik op de hengstenshow gezien, ik werd er gewoon bang van wat een beer zeg. Daar ga ik vlgd jaar denk ik mee dekken.Zou die passen op een hamlet x architect merrie?
(kleine afdwaling)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:08

Nee dat heeft helemaal niets met de ruiters te maken maar met de resultaten van de nakomelingen van de hengsten op keuringen, pavo ed en de sport.
Kijk Krack doet het onder Anky hardstikke leuk in de sport, maar dat kan je van bijv San Remo met Edward Gal niet zeggen.
San Remo heeft dit jaar voor het eerst sinds een aantal jaren weer veel gedekt en dat is te danken aan de resultaten op de merriekeuringen en niet aan de prestaties van de hengst in combinatie met zijn ruiter.
Ik noem deze hengst alleen als voorbeeld omdat ik wat beter in hem thuis ben, maar dit geldt natuurlijk ook voor een aantal andere (soms nog jonge hengsten)

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:33

shan schreef:
Ik noem deze hengst alleen als voorbeeld omdat ik wat beter in hem thuis ben, maar dit geldt natuurlijk ook voor een aantal andere (soms nog jonge hengsten)

Ook een goed voorbeeld op jou uitleg: Oscar!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:11

shan schreef:
Nee dat heeft helemaal niets met de ruiters te maken maar met de resultaten van de nakomelingen van de hengsten op keuringen, pavo ed en de sport.
Kijk Krack doet het onder Anky hardstikke leuk in de sport, maar dat kan je van bijv San Remo met Edward Gal niet zeggen.
San Remo heeft dit jaar voor het eerst sinds een aantal jaren weer veel gedekt en dat is te danken aan de resultaten op de merriekeuringen en niet aan de prestaties van de hengst in combinatie met zijn ruiter.

Dat een hengst het in de sport niet goed doet, wil niet zeggen dat het een slechte dekhengst is!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:22

Citaat:
Pachsa schreef: Dat een hengst het in de sport niet goed doet, wil niet zeggen dat het een slechte dekhengst is!

Ben ik helemaal met je eens, mijn post was bedoeld als reactie op de onderstaande vetgedrukte zin van Meredith:

meredith schreef:
ja maar van die hengsten zijn er nog geen resultaten en toch dekt iedereen ermee.Als de topruiters van v uytert nu eens zouden gaan rijden met bv de hengsten van de ijzerenman en daar de zelfde media achter zetten, zou het dekbeeld dan niet anders worden? Als krakc en volgelingen niet meer gereden werden, zou er dan nog steeds meegedekt worden als nu? Zomaar brainstormen hoor Bloos
niet te spreken over indoctro.Die heb ik op de hengstenshow gezien, ik werd er gewoon bang van wat een beer zeg. Daar ga ik vlgd jaar denk ik mee dekken.Zou die passen op een hamlet x architect merrie?
(kleine afdwaling)

Ik wil hiermee dus zeggen dat ik idd de prestaties van de nakomelingen belangrijker vind dan de prestaties van de hengsten zelf.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:06

BERICHT VAN EEN KENNER...

Moderatoropmerking:
[[Edit Eline: quote verwijderd]]

Ermelo - Buiten de dressuurtopper Zhivago (v. Krack C) en de springgeweldenaar Zürich (v. Berlin) om, is de opbrengst van het KWPN-najaarsonderzoek magertjes. Van de negen examenkandidaten werden woensdag in Ermelo zeven ingeschreven in het stamboek.

De commissie dressuur is tevreden dat ze een aantal grootramige dressuurpaarden aan de fokkerij heeft kunnen toevoegen. Voordat de fokker straks gebruik maakt van een hengst, zal hij er goed aan doen om de onderzoeks-rapporten zorgvuldig te lezen. Er zijn hengsten goedgekeurd met eigenschappen die in de fokkerij en/of sport niet gewenst zijn.
‘Het is aan de fokker om factoren af te wegen. Als je alles wilt uitsluiten moet je niets meer toelaten in de fokkerij’, meent Arie Hamoen, voorzitter van de commissies.

Bron paardenkrant.nl
Laatst bijgewerkt door Eline op 30-11-07 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:10

Ik ben erg benieuwd wie deze ''kenner'' is ... Vork

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:15

Dat weten alleen de insiders Knipoog Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:15

Geen pb-tjes openbaar maken Ceas.. Haha!

Aamaze- Deze kenner was erg geliefd op bokt voorheen, nu post hij niet meer. Verdrietig

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:17

Suzanne F. schreef:

Aamaze- Deze kenner was erg geliefd op bokt voorheen, nu post hij niet meer. Verdrietig

Dit was het dan door “mijn” bril...doe er mee wat je wil...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:21

Suzanne F. schreef:

Grapje toch zeker ! Duivel

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:30

amaze schreef:
Suzanne F. schreef:

Grapje toch zeker ! Duivel

Nee.. Er zijn er die al 3 jaar langer meelopen...toen "discussies" nog "Oorlog" was..
En in een oorlog krijg je gewonden en doden. Haha!

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:42

En de quote is al weer weg. Gelukkig heb ik het nog kunnen lezen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:42

ceasario schreef:
BERICHT VAN EEN KENNER...

[Edit Eline: quote verwijderd]

Ermelo - Buiten de dressuurtopper Zhivago (v. Krack C) en de springgeweldenaar Zürich (v. Berlin) om, is de opbrengst van het KWPN-najaarsonderzoek magertjes. Van de negen examenkandidaten werden woensdag in Ermelo zeven ingeschreven in het stamboek.

De commissie dressuur is tevreden dat ze een aantal grootramige dressuurpaarden aan de fokkerij heeft kunnen toevoegen. Voordat de fokker straks gebruik maakt van een hengst, zal hij er goed aan doen om de onderzoeks-rapporten zorgvuldig te lezen. Er zijn hengsten goedgekeurd met eigenschappen die in de fokkerij en/of sport niet gewenst zijn.
‘Het is aan de fokker om factoren af te wegen. Als je alles wilt uitsluiten moet je niets meer toelaten in de fokkerij’, meent Arie Hamoen, voorzitter van de commissies.

Bron paardenkrant.nl

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit was het dan door “mijn” bril...doe er mee wat je wil...

Zijn opmerking:::::::vandaar de plaatsing....

LJB schreef:
En de quote is al weer weg. Gelukkig heb ik het nog kunnen lezen!

Terug te vinden op dat andere FORUM...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:18

Nou dan gaan we daar even kijken. Haha!

Edit: ik heb het gelezen!
Ik begrijp alleen niet zo goed, als de tekst op Bokt op dezelfde manier geplaatst is zoals hij op het andere forum is geplaatst, waarom het hier op Bokt dan weer verwijdert is???

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:07

heb de tekst helaas niet gelezen..., ben wel benieuwd!, ik vond er ook wel wat hengsten tussen die mijns inziens de fokkerij niet vooruit helpen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:09

shan schreef:
Ik begrijp alleen niet zo goed, als de tekst op Bokt op dezelfde manier geplaatst is zoals hij op het andere forum is geplaatst, waarom het hier op Bokt dan weer verwijdert is???

Dat is omdat het een pb is. Die mogen op bokt niet openbaar gemaakt worden. Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:11

Ohh ok, jammer hoor, het was een waardevolle bijdrage aan dit topic!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:12

Sjoert schreef:
shan schreef:

Dat is omdat het een pb is. Die mogen op bokt niet openbaar gemaakt worden. Lachen

Was toch met zijn haar toestemming.
Maar nu werkt het dubbel. Knipoog