Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:05

Sentir, staat ze nu alleen? En waarom is verschil in grootte een reden om ze niet samen te zetten? Mijn vorige paard van bijna 1.80 was juist heel lief voor kleine paardjes :D

Momenteel gaat Lunera zo hard de hoogte in dat er geen gram vet meer op zit, maar ik ben blij dat ze nu eindelijk wat groeit :j
Die van jullie zijn allemaal zo mooi vol en hier is ze echt nog zo'n langpootmug :+

Afbeelding

Sentir

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:21

@dais nee ze staat niet alleen. Ze staat samen met nog 2 andere veulens.

Mijn merrie graait met Dr voorpoten en kan best wel schoppen. Ze is ook een zwaarder type. Dus als ik haar gewoon direct bij Milkyway zet dan gaat dat direct mislopen. Millyway is iets fraaier van bouw dan mn merrie :')

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:56

Dais_ schreef:
Sentir, staat ze nu alleen? En waarom is verschil in grootte een reden om ze niet samen te zetten? Mijn vorige paard van bijna 1.80 was juist heel lief voor kleine paardjes :D

Momenteel gaat Lunera zo hard de hoogte in dat er geen gram vet meer op zit, maar ik ben blij dat ze nu eindelijk wat groeit :j
Die van jullie zijn allemaal zo mooi vol en hier is ze echt nog zo'n langpootmug :+

[ Afbeelding ]

Die van mij idem hoor!
Afbeelding
Je ziet het niet zo goed hier maar ribben en ruggegraat zijn zichtbaar. Desondanks eet hij goed en is niet te mager dus ik houd het er maar op dat hij zo groeit.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:58

Dais die van mij is ook een langpootmug hoor. Ook geen grammetje vet aan. Ik ben ook jaloers op de anderen.. van mij zou hij ook iets voller mogen.
Vooral op de rug nog erg bloot. Al valt het op deze foto mee en is hij lekker overbouwd.

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:03

Ik ben wel wat geruster nu, want op de foto's zie ik het niet maar ik herken wel wat jullie schrijven. Ribbetjes zichtbaar, schraal kontje en schouders. Maar op de foto die ik hierboven post valt het eigenlijk niet zo op.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:05

Sentir schreef:

Mijn merrie graait met Dr voorpoten en kan best wel schoppen. Ze is ook een zwaarder type. Dus als ik haar gewoon direct bij Milkyway zet dan gaat dat direct mislopen. Millyway is iets fraaier van bouw dan mn merrie :')

Als je merrie niet zo braaf is dan zou ik inderdaad geen onnodig risico nemen :o

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:30

Beter iets wat schraler (niet te mager natuurlijk) dan te dik.. vooral als ze nog zo groeien is te dik niet goed voor ze. (Nooit is te dik goed voor paard & mens natuurlijk := )

Hier gaat het heel goed met Fioortje. Lekker eindelijk wat regen, mag nog wel meer hier.. :):)
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:40

Dais ik vind haar er erg goed uitzien hoor! En die andere langpootmugjes ook.

Die van mij is ook bij vlagen wat ribbig of kaal op de bovenlijn, dat hoort gewoon bij de groeifase. Ze staan nu best flink gras te eten, dat helpt wel als hij in zo'n fase zit. En die van mij is een wat steviger type dan de gemiddelde jaarling hier, met al best wat testosteron in z'n lijf.

Heb er gisteren de meetstok weer even bij gehouden want had het idee dat hij al zo groot was. 140 al :') denk dat het toch de grootste gaat worden als dat zo door gaat. Al kan hij ook vroeger stoppen met groeien natuurlijk, we gaan het meemaken.

Hier kan je wel een beetje zien dat hij breed qua bot is maar soms wel wat ribbig of slungelig
Afbeelding
Afbeelding

Verder is hij lekker de wereld aan het onderzoeken met z'n tanden }>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:24

Nu op het gras trekt dat ribbige eindelijk wat weg bij mijn jongens, maar met zo weinig regen is m’n gras wel redelijk op aan het raken. Dus hopelijk kunnen we snel hooien, dan kunnen ze het hooiland op.
Afbeelding
Wel heerlijk spelen in het avond zonnetje

Afbeelding
Als je halfbroer je in je neus bijt, dan activeert dat je voorbeen.

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:29

Ik ben ook blij dat mijn jaarling aan de schrale kant is. Wat hier gezegd is; liever “te” dun dan te dik!

Het gras hier is ook op en bruin dus paarden staan weer op de paddock zodat het zich kan herstellen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 10:34

Ik herken dat ribbige ook hoor, hoort bij de groeifase. Ik zie ze liever ook niet, maar ze eet goed en is gezond. Trekt wel weer weg. Groeien kost veel energie. Syl gisteren weer gemeten nadat ik dat vorige maand was vergeten. Nu met 13 maanden is ze 1.61. Dat is 3 cm groter dan haar zus Elonia op die leeftijd was (en die werd uiteindelijk 1.73). Langpootmug is ze dus nu _O-

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:46

Hier ook nog wat ribbige jaarlingen, hoewel ze nu op het gras goed bijgetrokken zijn. Ik vergeet telkens foto’s te maken (grazende pony’s zijn zo saai)

Muronia wat een enorme dame!

Wat betreft kudde, ik heb vanaf dat Roosje een paar weken oud was alles bij elkaar in staan. Nu dus met grote maat 5 pony’s
Laatst bijgewerkt door LaDonna75 op 25-05-25 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:51

Ik was al weer blij dat ik Y’ur zijn ribben kon gaan voelen. Hij werd vooral heel stevig de laatste tijd maar niet groter. Gevoelsmatig is hij nu inderdaad ook weer de hoogte in aan het klimmen :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:02

Y’ur en Syl zijn echt wel de twee uitersten hier in de 2024 club :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 11:09

Mini en Maxi :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:23

Haha maar Muronia, jij hebt altijd wel grote veulens. Ik volg het topic van 2021 ook ivm mijn 4 jarige en ben zoekende geweest in andere topics om vergelijkingsmateriaal te hebben voor Cielo's groei.

Ik ga sebiet naar mijn paarden en ga proberen om nog eens te meten, als ze willen meewerken allebei :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:59

Haha inderdaad ja.
Ik ben cover zijn moeder gewend dus dan lijkt al snel te dun.. maar Cover zijn moeder mag nog wel wat kilo’s kwijt..
Cover zit rond de 1,55 dus ook al aardig aan de maat. Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:46

Hier al eventjes niet bij Piet geweest, kwam hem wel tegen op een post van de opfokker! Hij staat weer lekker met een hoge kont :') Ook wel iets schraal maar ze staan op de weide en hij is flink in de groei dus dat komt wel weer goed. Heb wel gelijk angsten van "Is hij niet te dun op de bovenlijn? Of te buikig?" Maarja, is allemaal nieuw en dan is stress wel normaal :j Voor mij dan :')
Binnenkort maar eens tijd vrijmaken dat ik langs kan komen!

Jeetje Muronia! Wat een grote zeg! Ik zou blij zijn als Pietje die hoogte gaat halen, en Syl is dat nu al _O-

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:15

Dais_ schreef:
Sentir schreef:

Als je merrie niet zo braaf is dan zou ik inderdaad geen onnodig risico nemen :o

Klopt :') momenteel gaat het goed met de draad ertussen. Ik laat het nog even zo.

Ik ga gewoon al blij zijn als Milkyway groeit. En nu dat ze eindelijk niet meer schraal is en echt in dr spieren staat. Na al die kwaaltjes en parasieten mag het ook wel eens. Ze ziet er eindelijk meer als een Quarter uit dan een schraal veulen.

Ze is wel zeker 10 koppen kleiner dan jullie paardjes met maar een schoft van 1m28 :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:50

Cielo lijkt zo op foto ook wel gegroeid te zijn.
Nog niet gemeten, wel al geborsteld, hij blijft wintervacht behouden, vooral op de buik.

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:51

Links Roosje, rechts Hiske, beide rond de 1,38 nu.
Afbeelding
Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:55

LaDonna75 dan is Fioor ongeveer even groot. Zij is 1.43 nu. Die van jouw zien er super goed uit!
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:04

Ik heb al even niet gereageerd, wel meegelezen over o.a. wormenellende en schrale grote jaarlingen.

Hier is het een kleine speklap waarvan ik bang ben dat ze eerder maatje papa (90 cm) dan maatje mama (1.05m) gaat aantikken. Als ze te klein blijft is ze voor ons als menpony niet interessant en zal ze toch naar een ander baasje moeten.

Verder hier de laatste tijd pech met de paardjes gehad, een pony laten inslapen en een heeft last van maanblindheid. Gelukkig een vorm waar ze weinig hinder van ondervindt (tot nu toe) maar wel met een grote kans dat haar oog achteruit gaat en er op termijn uit moet. Ook is niet zeker of ze ondanks de goudinjectie (najah qua kosten dan) ooit weer medicatie vrij kan worden. Hoop wel dat het naar max 2x pd kan ipv 3 a 4x.

De kleine hier is te slim en te zelfstandig, ze kent de enige zwakke plek in de omheining en scharrelt vaak over het erf heen. Heeft er geen problemen mee als de kudde uit zicht is, tenzij wij haar even apart zetten dan is het natuurlijk wel dramatisch.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:36

Cielo ook gemeten nu 1m38 toch iets gegroeid maar niet veel. Hoop toch op 1m40 zodra hij 1 jaar is.

Kennismaking met alpaca's
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:43

Whaha geweldig hoe hij daar staat!

Van de week kwam de avondvierdaagse hier langs.. toen keken ze ook hun ogen uit! Helaas te ver weg anders had ik ook zulke mooie foto’s gehad met mooie hals erop.

Heb ze net weer een stukje gras erbij gegeven. Doe strookbegrazing anders geen doen met mesten in dat hoge gras.

Schone kant
Afbeelding

Vieze kant
Afbeelding

Samen met zijn vriendje
Afbeelding