Ik heb geen dressuurpaard, maar wil wel graag een dressuurgefokte hengst voor mijn merrie gebruiken. Dit ivm de nodige bloedspreiding. Als het een merrie wordt dan wil ik haar graag weer dekken met een tuigpaardhengst zodat de beweging hopelijk weer terug komt.
Misschien hebben jullie het al wel mee gekregen, maar de problematiek omtrent de bloedspreiding bij de tuigers is echt wel steeds groter aan het worden.
Voorheen zat ik in de Gelderse fokkerij en daar was Koss een invloedrijke hengst. Wij hebben er toen ook voor gekozen om een ander pad te bewandelen en dat leverde de goedgekeurde hengst Floris BS (v Negro x Elegant) op die inmiddels Prix Saint George loopt (en met succes!). Hebben nog meer paarden gefokt uit de combinatie rijpaard x Gelders paard en andersom en dat heeft fijne gebruikspaarden opgeleverd.
Maar nu dus een dressuurpaard x Tuigpaard. Hier een foto van mijn merrie:

Ze is niet al te groot, wel een super fijn karakter en ze is heel scherp. Ze is een dochter van Eebert x Manno x Renovo x Unitas. Haar moeder komt uit een lijntje met topsportmerries. Ik breng haar uit in de aangespannen sport. Voor haar zoek ik een hengst met voldoende maat, een dapper karakter en veel lossigheid en bij voorkeur veel knie

Ik ben op de vrijdag op de HK geweest. Ik vind Las Vegas echt een indrukwekkend paard, maar het dekgeld ook

Livius vond ik ohz ook erg aansprekend.
Oh en Gelderse hengsten heb ik ook bekeken, maar ik heb echt meer tritt en lossigheid nodig vermoed ik. Bovendien teel ik dan alsnog in en dat wil ik pertintent niet.
Dus als iemand nog een leuke tip heeft voor een fijne hengst