Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himyar schreef:Vreemd dat hier wordt gezegd dat veel Nederlandse fokkers zijn uitgeweken naar Duitsland:
https://www.horses.nl/algemeen/column-r ... erstandig/
Quir schreef:Himyar schreef:Vreemd dat hier wordt gezegd dat veel Nederlandse fokkers zijn uitgeweken naar Duitsland:
https://www.horses.nl/algemeen/column-r ... erstandig/
Als er iemand is die je niet moet geloven is hij het wel.![]()
Zijn artikelen raken kant noch wal en is vooral heel veel dramatiek en gespeculeer.
koeke schreef:jacqmel schreef:Jij koopt het, mag je mee doen wat je wilt.Weet iemand of daar juridisch consequeties aan kunnen zitten als je sperma laat testen van een hengst waar je mee dekt ?
edit: vervelend dat je merrie drager is en nog vervelender dat een hengstenhouder niet wil meewerken
koeke schreef:jacqmel schreef:Jij koopt het, mag je mee doen wat je wilt.Weet iemand of daar juridisch consequeties aan kunnen zitten als je sperma laat testen van een hengst waar je mee dekt ?
edit: vervelend dat je merrie drager is en nog vervelender dat een hengstenhouder niet wil meewerken
Boras schreef:Ik vind het geen beste column.
Een hoop gesuggereer, geen onderbouwing.
En die vergelijking met verkoop gaat hartstikke mank.
Die man lijkt me boos. Ik vraag me af waarom hij zo een toon aanslaat.
Boras schreef:Helemaal mee eens! Je hebt me geïnspireerd, ik heb gereageerd op Horses.nlIk vind het geen beste column.
Die man lijkt me boos. Ik vraag me af waarom hij zo een toon aanslaat.
jacqmel schreef:Dat is zeker vreemd. Net 10 minuten geleden het grote S dekstation aan de telefoon gehad en uitgelegd dat mijn merrie drager is. Ze zijn niet van plan om te gaan testen, zolang het niet verplicht wordt. Er werd mij eerst gevraagd of ik wel tegen herpes had laten enten want daar zouden veel meer veulens van overlijden....Toen ik vroeg hoe verder als ik dan het bestelde sperma zou laten testen en hij ook drager zou zijn. Ik moest maa een mail sturen, dus dat gaan we dan vanavond maar doen. Want mijn keuze bij S wordt wel heel beperkt nu ik zekerheidshalve iig uit de Donnerhall lijn moet blijven. Weet iemand of daar juridisch consequeties aan kunnen zitten als je sperma laat testen van een hengst waar je mee dekt ?
cobiie schreef:Het is een trend van al meerdere jaren dat mensen makkelijk grensoverschrijdend kijken om hun hengstenkeuze te bepalen.
Ik verwacht eerder dat mensen voor zekerheid gaan en daardoor sneller binnen kwpn/nrps blijft dit jaar.
Zolang er nog geen cijfers zijn is het allemaal giswerk of er idd nog veel in Duitsland zijn gaan dekken.
yvonnepuntnl schreef:Boras schreef:Helemaal mee eens! Je hebt me geïnspireerd, ik heb gereageerd op Horses.nlIk vind het geen beste column.
Die man lijkt me boos. Ik vraag me af waarom hij zo een toon aanslaat.![]()
Alsof fokkers een stel domoren zijn die alleen maar achter de mode aanlopen. Hij heeft ook wel eens gezegd dat het gros van de fokkers en vanachter hun computer de hengstenkeuze bepalen.
Ik voel me trouwens wel aangesproken. Heb met Escolar(=Duitse, niet geteste hengst) gedekt, terwijl ik niet weet of mijn merrie drager is
petraaken schreef:Dat is Escobar, de El CaponeEscolar is vrij. Was een van de eerste bij Van Uytert waar het van bekend was aangezien het NRPS als eerste teste.