Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:04

Mooie Haarlems zijn er weer bij.
Bas is ook zeer van de gemakkelijke. Uit zichzelf zal ie echt niks doen. Je moet hem echt aan het werk zetten. Gelijk nageeflijk lopen? No way,met de kop omhoog is veel makkelijker en lekkerder. Maar hij zal nooit zomaar bokken of steigeren.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:54

Wat een rust hier !

Hoe gaat het met jullie Haarlems ?
Ik heb met de mijne afgelopen weekend weer voor het eerst na zijn blessure een sprongetje gemaakt.
Hij is te enthousiast, ben na een stuk of 7 kruisjes maar gestopt, kon niet bevordelijk zijn hoe hij aan het doen was naar mijn idee :Y)

Dressuur gaat trouwens echt enorm goed, alleen hij is zo voorwaarts, als ik hem dan terug wil sluiten probeert hij eruit te springen door een of andere spaanse rijkunst beweging..
Dus nu maar weer terug naar de basis en terug terug en terug rijden, voltes, en terug sluiten en er dan weer uit.
Herkenbaar dit ?

Daarnaast staat hij sinds een maandje op ander voer waar hij het echt enorm goed op dit, voor het eerst valt hij niet extreem terug in conditie rond deze tijd van het jaar dus daar ben ik echt gelukkig mee.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:02

Hoe is het met alle haarlems
We hebben even een dip gehad maar zijn nu weer aan het opbouwe

Wescottlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:50

Hoihoi, hier gaat het goed! Springen vindt mijn Haarlem ook helemaal geweldig, hij gaat zo hoog over een kruisje dat het bijna gevaarlijk wordt hahah! Aan de ene kant is het een machtig paard dat graag van werken houdt en aan de andere kant staat hij heel graag te niksen in de paddock en knuffelt hij graag met iedereen die in zijn buurt komt. Van kinderen tot kippen en gieters.

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:16

Hier gaat het ook goed! Gaat steeds meer op de achterhand lopen en heb niet het gevoel dat ik de voorkant nog draag! Het blijft een dondersteen! Maar erg lief

Wescottlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:57

He wat grappig, in dat proces zitten wij nu ook. Wes heeft erg veel moeite gehad om toe te geven en de ontspanning vanuit zijn rug te vinden. Hij leert veel van longeren met pessoa en daarnaast rijden met een gogue. Zijn halsaanzet is zo hoog, men vraagt regelmatig of er tuiger in zijn bloed zit. Dit is niet het geval, maar door die halsaanzet is het nog lastiger om hem netjes te rijden, en hij is onwijs sterk en volhouder. Hoe leer jij het aan jouw Haarlem?

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:20

Ja, hier ook een sterke en een volhoudende Haarlem! Wanneer hij het op z'n heupen heeft komt z'n hoofd omhoog en sprint ie er vandoor! :). Wij zijn nu bezig om hem na te laten geven en dan beetje bij beetje meer teugel te geven, op deze manier bolt hij zn rug goed en komt er steeds meer ontspanning.. en been geven zodat hij wel op let maar niet "sneller" gaat. Eerst een hele kleine ophouding en dan been geven zodat de achterhand meer onder hem komt. Zo zijn wij een beetje bezig! En ik krijg ontzettend fijn prive les.. helpt ook echt!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:04

Wat herken ik toch veel in jullie haarlems.
Hier gaan ze vandaag weer op de wei ben heel benieuwd.

Wescottlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:26

Haha, grappig he! Heerlijk weer op de wei. We gaan morgen even lekker over de hei crossen:)! Hij heeft het voorjaar al in zn bolletje sinds 2 weken, lekker actief en volop aan het verharen. Afbeelding

Wescottlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:28

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat fotos Heerlijk paard