KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:25

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:26

Ik heb er in paint een vierkant in getekend, is echt zeker geen rechthoeksmodel. (gezien de foto hierboven)

Heeft iemand nog foto's van de zaterdag voorgestelde B-jaargang?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:31

Gitta1977 schreef:
Ga maar eens op de keuringen kijken en zie bovenstaand bericht. Dat is echt zo, het valt gewoon op.

Ik heb afgelopen jaar nog een Haarlem-dochter voorgesteld op de keuring en die werd ster én voorlopig keur (stond zelfs op kop op de CK). Ik ben het met je eens als je stelt dat Haarlem geen plus op papier is in de ogen van de HK-cie, maar als zo'n jonge hengst verder uit een goede stam komt is het wel acceptabel. Aan de andere kant, Haarlem is niet voor niets afgekeurd...hij brengt weinig in de fokkerij en dat gegeven neemt de commissie zeker mee in de beslissing.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:33

Gitta1977 schreef:
Dat is ook absoluut waar, maar de jury gaf bij beide hengsten wél de moederlijn als reden om ze niet aan te wijzen.

Vanzelfsprekend is de moederlijn méér dan alleen de moedersvader.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:33

yvonnepuntnl schreef:
s0173957 schreef:
Heeft er iemand foto's van PB onder HP?

Sjoert bv?

Afbeelding

Zulke foto's kunnen beter verboden worden.. :7

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:53

Zoals al meerdere keren gezegd is, werd Painted hier voor de show gereden.. Niet om een Wereldbeker werdstrijd te rijden.

Painted vond het, met name, op de korte zijde volgens mij behoorlijk eng en wilde steeds naar de uitgang toe. Alle respect voor HP hoe hij hem aan het lopen hield. Ook erg slim om Painted na de "ik wil naar de uitgang-actie" nog een rondje extra door de baan te laten gaan... Weet Painted misschien eens dat dat weinig zin heeft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:12

Ik heb PB al een paar jaar niet gezien. Laatste keer indoor brabant naast gribje toen hij net bij anky was (volgens mij). Maar hij is zwaaaaaar verbeterd!!! HP reed met veel druk en hij vond het allemaal spannend...moet toch kunnen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:31

Eum...ik vind PB zo klein lijken bij HP...(die afkortingen :+ :D )

Ik heb HP wel eens door een strodorp op een concours zien lopen maar ZO lang is die jongen nou ook weer niet...Toch?! Of vergis ik me nu?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:32

NatasjavE schreef:

Ik heb HP wel eens door een strodorp op een concours zien lopen maar ZO lang is die jongen nou ook weer niet...Toch?! Of vergis ik me nu?

Op Vivaldi lijkt hij ook groot.

Afbeelding

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:38

NatasjavE schreef:

PB is ook klein

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:41

PB is niet groot, maar zo enorm vind ik dat verschil nou ook weer niet hoor.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:02

HP is groot.
Ik ben zelf 1m90 en zo veel zal hij niet onderdoen voor mij.
Heb hem vorig jaar gezien in Vechta in de stallen en er naast gestaan, dus ik weet waarover ik spreek.kon ook zijn doordat hij precies een stok in z'n achterste heeft zitten
Maar da's nu niet bepaald ontopic.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:04

Ik vond PB onder anky paar jaar geleden nog klein lijken en juist vrijdag meevallen onder HP.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:04

Sjoert schreef:
Zoals al meerdere keren gezegd is, werd Painted hier voor de show gereden.. Niet om een Wereldbeker werdstrijd te rijden.

Ik vind dit maar rare uitspraken, alsof ze er 2 trainingsmethoden op na houden.
Ik kan me idd voorstellen dat er bij zo'n show als dit iets minder op de details gelet wordt maar ook zo'n show is toch een product van de training en die training is wedstrijdgericht.

Ik vind HP qua lengte idd niet zo mooi staan op PB en ook niet op Vivaldi maar ja, daar kan hij ook niets aan doen, denk dat hij pas 'mooi' oogt op een paard als het paard boven 1,75 is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:07

Toch is het zo: een rondje voor de fokkers! :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:08

Dit is geen rare uitspraak. Een show moet je los zien van een wedstrijd of training. Training gebeurt thuis en vooraf een show of wedstrijd. Een show is spektakel en daar hoort wat gejuich en geklap van het publiek bij. Tijdens een wedstrijd moeten alle details kloppen, tijdens de show gaat het om het beeld maar vooral wat heeft de hengst in huis en wat kun je er op dat moment uithalen. De hengstenkeuring is voor veel fokkers toch hét moment om een hengst te beoordelen. Terecht of niet terecht. Alles alles volgens een wedstrijd zou verlopen krijg je een strakke bedoeling en is de hele sfeer weg.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:11

vind het ook absoluut geen rare uitspraak, dan weet jij vast het gevoels verschil niet tussen rondje voor de fokkers en goed gereden wedstrijd ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:12

anneliesdj schreef:
Sjoert schreef:

Ik vind dit maar rare uitspraken, alsof ze er 2 trainingsmethoden op na houden.
Ik kan me idd voorstellen dat er bij zo'n show als dit iets minder op de details gelet wordt maar ook zo'n show is toch een product van de training en die training is wedstrijdgericht.

Ik vind HP qua lengte idd niet zo mooi staan op PB en ook niet op Vivaldi maar ja, daar kan hij ook niets aan doen, denk dat hij pas 'mooi' oogt op een paard als het paard boven 1,75 is.

zou niet weten waarom het een rare uitspraak is!
Zo werkt het gewoon!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:16

Zonnetje81 schreef:
Ik vond PB onder anky paar jaar geleden nog klein lijken en juist vrijdag meevallen onder HP.

En dat terwijl Anky toch wel een stukje kleiner is :P
Ik denk dat ik een ruime kop boven haar uit steek, ben 1.85m... Hans Peter vond ik niet heel groot...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:26

Lilliputter schreef:
Dit is geen rare uitspraak. Een show moet je los zien van een wedstrijd of training. Training gebeurt thuis en vooraf een show of wedstrijd. Een show is spektakel en daar hoort wat gejuich en geklap van het publiek bij. Tijdens een wedstrijd moeten alle details kloppen, tijdens de show gaat het om het beeld maar vooral wat heeft de hengst in huis en wat kun je er op dat moment uithalen. De hengstenkeuring is voor veel fokkers toch hét moment om een hengst te beoordelen. Terecht of niet terecht. Alles alles volgens een wedstrijd zou verlopen krijg je een strakke bedoeling en is de hele sfeer weg.

En juist daarom wil je een paard zo voordelig mogelijk laten zien, ik als fokker ben totaal niet onder de indruk van een voorbeenzwaaier die in tweeën valt, dan zie ik toch liever een net gereden paard wat iets minder spektakel heeft maar wel zijn hele lijf goed gebruikt.
Wordt het van springpaarden ook geaccepteerd dat ze alle balken laten vallen omdat het toch maar voor de show is?

En de sfeer hoeft echt niet weg te zijn alleen omdat een paard correct gereden wordt, zoals ik zei; logisch dat de details iets minder zijn maar meer dan dat hoeft het toch niet te zijn. Bovendien is een wedstrijd ook een test wat een paard in huis heeft en wat je er op dat moment uit kunt halen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:28

nee maar een springpaard rij je op een show wel net dat beetje extra, een schepje bravour erop, en zo ook bij een paard voorstellen zowel bij een show, als bij verkoop, pavo cup etc, dat is anders rijden dan op een wedstrijd... je kan er net dat beetje bovenop gooien en niet zomaar netjes je rondjes rijden en hem daar matjes laten lopen...

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 13:32

Zo de keuring zit er weer op.
Raar eigenlijk, je leeft er zo naar toe en als het voorbij is ben je ook weer zo blij dat t voorbij is :evaw:
Fijne keuring gehad. Dat wat we een klein beetje verwacht hadden is verre van de waarheid geworden.
Maar 1/3 aangewezen is alsnog goed :D

Heeft er iemand nog foto's van 451, 662 en 557?

Alvast bedankt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:36

smeetjoew : Dankje!

Wat een geweldig kwijlpaard is dat. :)

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:44

wonderboy schreef:
Zo de keuring zit er weer op.
Raar eigenlijk, je leeft er zo naar toe en als het voorbij is ben je ook weer zo blij dat t voorbij is :evaw:
Fijne keuring gehad. Dat wat we een klein beetje verwacht hadden is verre van de waarheid geworden.
Maar 1/3 aangewezen is alsnog goed :D

Heeft er iemand nog foto's van 451, 662 en 557?

Alvast bedankt.

Hallo Wonderboy, ik heb wel foto's van jullie hengsten, ze staan op www.oypo.nl/elge, van 451 heb ik weer veel foto's maar van 557 in de 2de bezichtiging alleen maar stap foto's, deze staan beide op pagina 1, van 662 heb alleen maar een paar foto's op pag. 3 en in de derde bezichtiging wel een paar draf foto's.

Beeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:25

ik vond het een goede show van pb, het was wervelend en krachtig en het was een SHOW, en ik vond hem er goed op staan en eerlijk gezegd vond ik pb veel stoerder als bij anky. ik heb er in ieder geval van genoten !