2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mefera

Re: 2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:48

Pipo schreef:
Ik heb Kittel al vaker aan het werk gezien en moet zeggen dat ik weinig ruiters ken die zo fijn paardrijden. Echt super!

Ik heb hem vanmiddag Pandoer zien rijden.
Daar kan menig GP ruiter & paard een puntje aan zuigen Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:54

Had nog nooit van Kittel gehoord, maar het lijkt mij een hele fijne ruiter. Hij had Scandig in ieder geval veeeeeel beter voor elkaar dan vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:54

Ik heb het nogmaals zitten kijken. Maar kan alleen maar denken. Zie je wel, het kan dus WEL.............zonder gepluk, doorgeslagen stang enz...........en met een paard wat blijdschap en meewerken uitstraalt.

Soms denk je in de dressuurland toch dat het echt niet meer mogelijk is Bloos

Mefera, Patrick heeft meerdere paarden in het GP lopen Haha! In Zwolle heeft hij al vaker meegedaan.

Mefera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:00

Pipo schreef:
Ik heb het nogmaals zitten kijken. Maar kan alleen maar denken. Zie je wel, het kan dus WEL.............zonder gepluk, doorgeslagen stang enz...........en met een paard wat blijdschap en meewerken uitstraalt.

Soms denk je in de dressuurland toch dat het echt niet meer mogelijk is Bloos

Het kan zeer zeker wel, het wordt alleen niet meer als zodanig gewaardeerd door de (imho) verblinde jury's van dit moment..

Ik hoop dit beeld vaker te zien, ook op de internationale GP's.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:02

mbkaatje schreef:
Had nog nooit van Kittel gehoord, maar het lijkt mij een hele fijne ruiter. Hij had Scandig in ieder geval veeeeeel beter voor elkaar dan vorig jaar.

Nagelbijten / Gniffelen Dat was een draaaaaaaaama, ik was ook erg enthausiast over de combinatie ja.

Ik heb Kittel sowieso altijd een hele fijne ruiter gevonden dus toen ik hoorde dat hij daar heen zou gaan was ik daar ook wel blij mee. Hij had Pandoer ook toch echt super aan het lopen hoor, een prachtig, eerlijk en rustig beeld gaf het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:05

Hij geeft het beeld zoals je het vroegah leerde..........beeld van: Je ziet niets, behalve en blij paard en een stilzittende ruiter en toch komt alles eruit Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:06

Van Pandoer heb ik ook genoten inderdaad. Onverstoorbaar trouwens, alle drie de gelderse. Leuk om te zien!

Mefera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:10

mbkaatje schreef:
Van Pandoer heb ik ook genoten inderdaad. Onverstoorbaar trouwens, alle drie de gelderse. Leuk om te zien!

Ja Een onverstoorbare vrolijke combinatie
Laatst bijgewerkt door Mefera op 03-02-08 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:11

Ja ook ik was blij met wat Kittel liet zien met Scandic, en ja vorig jaar 1 drama. Wie weet trouwens hoe de ruiter heet die Zhivago heeft los gereden, ook dit vond ik een ruiter met veel gevoel en handig rondsturen zonder pluk of trekwerk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:26

mbkaatje schreef:

Zag er inderdaad héél goed uit. Helemaal leuk Hyper! Haha! Party!!
Hoe zit dat nou? Was Kittel/Pandoer een gelegenheidscombinatie voor de HK? Pandoer is toch verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:31

Jesus.......Gribaldi Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:32

Kittel reed Pandoer toch al een tijd? weet het niet zeker hoor!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:34

Pipo schreef:

Ja, maar Pandoer is verkocht en wordt nu door een andere amazone gereden. Als ik het goed heb begrepen.

Gribaldi was inderdaad rampzalig Sigaar Is die niet toe aan pensioen?

Mefera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:35

Pipo schreef:

Kittel reed Pandoer tot voor kort inderdaad.
Pandoer is nu verkocht aan een jeugdruiter die er tzt GP mee wil starten.

Voor vandaag waren Pandoer en Patrick Kittel dus inderdaad een gelegenheidscombinatie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:36

Leuk al die hengsten die al dan niet goed gereden werden en het commentaar van de wal.
Maar het enige dat belangrijk is: Hoe fokken ze.
Opvallend is dat veel nummero 1 hengsten geen potten breken in de fokkerij.
Dus het zal serieuze fokkers worst wezen of er een blije rijder op zit, die kijken even verder.

Anoniem

Aimee schreef:
[

Gribaldi was inderdaad rampzalig Sigaar Is die niet toe aan pensioen?

Is EG niet toe aan pensioen? Haha!

Mefera

Haha, beetje dubbel Lachen

Gribaldi probeert geloof ik al een tijdje aan te geven dat hij met pensioen wil...
Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:37

Scandic echt fijn hoor! Floris ook netjes, maar ik heb gewoon niet zoveel met dat paard, maar dat is meer persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:39

sarabande schreef:
Leuk al die hengsten die al dan niet goed gereden werden en het commentaar van de wal.
Dus het zal serieuze fokkers worst wezen of er een blije rijder op zit, die kijken even verder.

Een vaderpaard en een sportpaard zit een verschil in. Dat ben ik met je eens. Maar daarom mag er hier toch wel gediscusseerd worden over een hengst?

En daarbij kan een goede hengst dusdanig slecht voorgesteld worden dat het een slechte lijkt. Dat kost het dier toch dekkingen.

Mefera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:40

sarabande schreef:

Klopt, de serieuze fokkers kijken verder.
En of er een blije ruiter op zit maakt me niet zoheel veel uit (is wel prettig natuurlijk Haha! )
ik zie liever een blij paard.

Probleem is alleen dat er ook een heleboel hobbyfokkers zijn (met alle respect!).
En die kijken naar hoe de hengsten beoordeeld worden in de verschillende competities.
Vervolgens maken ze aan de hand daarvan hun keuze..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:42

sarabande schreef:

Vorig jaar werd Scandic slecht gereden en vervolgens hoorde ik heel veel negatieve verhalen over die hengst. Zie je nou wel dat hij er niets van bakt, toch geen fijn paard, geen vermogen voor meer dan Z en dat zullen zijn nakomelingen dan ook wel niet hebben enz. enz.
Wie zal dat nu nog durven beweren? Goed gereden zijn maakt wel degelijk uit.
Scandic is beter gereden dan Gribaldi en geeft imo ook betere nakomelingen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:42

krackertje schreef:
Ja ook ik was blij met wat Kittel liet zien met Scandic, en ja vorig jaar 1 drama. Wie weet trouwens hoe de ruiter heet die Zhivago heeft los gereden, ook dit vond ik een ruiter met veel gevoel en handig rondsturen zonder pluk of trekwerk.

Geen idee, niet gezien, maar het optreden van Zhivago in de ring vond ik op z'n zachtst gezegd heeel erg tegenvallen. De galop deed hij wel goed, maar de draf was dramatisch. Ik hoop toch echt dat dat de volgende keer een stuk beter is.
Verder vond ik de nieuwe jaargang zeker niet tegenvallen. Ben benieuwd hoe dat uitgroeid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:43

Pipo schreef:
En daarbij kan een goede hengst dusdanig slecht voorgesteld worden dat het een slechte lijkt. Dat kost het dier toch dekkingen.

Klopt ik denk dat Zhivago heel veel dekkingen kwijt geraakt is vrijdagavond, maar daar weten we verder weinig van.
Alles wat HP gedaan heeft kunnen de 2 ordinaire Florencio's eerder op de dag niet wegpoetsen
Evenals het geweld van Johnson, zijn kinderen met weggedrukte ruggen en achterblijvende achterhand niet compenseert, of die dat leuke ruiter Scandic zijn lompe kinderen doet vergeten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:44

mbkaatje schreef:
Geen idee, niet gezien, maar het optreden van Zhivago in de ring vond ik op z'n zachtst gezegd heeel erg tegenvallen. De galop deed hij wel goed, maar de draf was dramatisch. Ik hoop toch echt dat dat de volgende keer een stuk beter is.
Verder vond ik de nieuwe jaargang zeker niet tegenvallen. Ben benieuwd hoe dat uitgroeid.

Oei... ik dacht al, zou ik de enige zijn Bloos Ik vond Zhivago helemaal niet zo fantastisch als beweerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:46

Nou ja, ik ben persoonlijk gewoon van zowel Florencio als Johnson niet gek en van de nakomelingen al helemaal niet........

Scandic heb ik wel het een en ander op aan te merken van de nakomelingen, maar met een beetje fantasie kan je daar nog wat van maken en dat vind ik van de eerste absoluut niet Bloos Want degene die ik van Scandic ken........die kunnen wel goed bewegen, model is echt wel wat van te zeggen, maar lopen kunnen ze.