Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laborah

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:35

arie53 schreef:
eilander schreef:
Dan moet Arie en zijn gevolg zich dus toch een achter zijn oren gaan krabben.

Deze Arie doet dat al heel lang.Haha! Maar het blijft met Albert Voorn en Henk van Bergen toch een eenzaam roepende in de woestijn. Wanneer zal het tij keren voordat men weer begrijpt dat alles bij een paard om het evenwicht draait.

Evenwicht met lopen gekoppeld aan een evenwichtig karakter! Je kan dan wel als doelstelling hebben om Grandprix paarden te fokken, maar als alleen nog de (sub)topruiters met deze paarden kunnen rijden, mis je toch voor 98% je doelgroep!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:40

petraaken schreef:
Als ik kijk naar wat er door is naar het verrichtingsonderzoek vraag ik mij af wat ze weer met al die Jazz, Ferro en Krack nakomelingen gaan doen. Geloof dat het woord bloedspreiding niet in hun woordenboek komt.

NOu ja ze zullen wel merken dat iedereen dan maar weer richting Duitsland rent voor nieuw bloed. Haha!

Als je er geweest was had je gezien dat het de juiste keuze was uit het aanbod. In Duitsland keuren ze ook ieder jaar weer dressuurhengsten met Donnerhal, Sandro Hit, Rubinstein bloed en dan nog in verschillende stamboeken.
Dat zegt wat over de kwaliteit van deze verervers.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:48

sarabande schreef:
Als je er geweest was had je gezien dat het de juiste keuze was uit het aanbod. In Duitsland keuren ze ook ieder jaar weer dressuurhengsten met Donnerhal, Sandro Hit, Rubinstein bloed en dan nog in verschillende stamboeken.
Dat zegt wat over de kwaliteit van deze verervers.

Helemaal waar ; maar dat neemt nog niet weg dat het straks wel moeilijk wordt om binnen het KWPN een passende (goede)hengst te vinden bij een groot aantal merries ......... Verdrietig

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:13

Ik heb inderdaad moeite een passende aansprekende hengts te vinden voor mijn Cocktail x Michelangelo x Zichem merrie. Alles met Jazz erin valt af, en ik ben niet zo'n Krack-fan. Ik wil graag een niet te commerciele degelijke hengst met goede prestaties die ook nog naar mijn inziens normaal gepresenteerd wordt Bloos . Ik vind het ook belangrijk dat de hengst een voldoende sprongetje kan maken. Metall & San Remo vallen af want daat heeft ze al 3 veulens van gehad en ik wil wat nieuws.
Voorlopig heb ik 1 hengst in gedachten, en dat zullen de meeste ook geen goede keuze vinden maar het is wel weer eens wat anders Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:14

amaze schreef:
Helemaal waar ; maar dat neemt nog niet weg dat het straks wel moeilijk wordt om binnen het KWPN een passende (goede)hengst te vinden bij een groot aantal merries ......... Verdrietig

Je moet gewoon even verder kijken en durven. Bedenk dat de mode van vandaag vaak niet de mode over 4 jaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:41

Dus begin maar met vossen fokken, want die waren schaars bij de dressuurpaarden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:47

[***] schreef:
Dus begin maar met vossen fokken, want die waren schaars bij de dressuurpaarden.

Oh dan zit ik goed met 2 vosmerrie's Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:48

[***] schreef:

bij Scandic waren ze anders goed vertegenwoordigd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:49

Dat was dan ook de enigste groep. Er was ook een groep met 1 schimmeltje en de rest donkerbruin/zwart.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:50

Gelukkig is mijn Cocktail merrie ook een vos Clown Alleen haar veulens waren alledrie zwart.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:01

[***] schreef:
Dat was dan ook de enigste groep. Er was ook een groep met 1 schimmeltje en de rest donkerbruin/zwart.

Klopt ja. Bijna erg.. het vossegen sterft uit Tong uitsteken

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 11:28

[***] schreef:

Bij de San remo's liep er ook nog een vos mee.
En heb ook nog 2 donkere vossen voorbij zien komen...
De Scandic vossen waren wel mooi van kleur.

Die schimmel was ook wel heel apart van kleur ook een goed dier.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:31

sarabande schreef:
amaze schreef:

Je moet gewoon even verder kijken en durven. Bedenk dat de mode van vandaag vaak niet de mode over 4 jaar is.

......... mode ; daar heb ik sch**t aan Ik zoek een passende hengst en "thats that' helaas heb ik van duitse hengsten weinig verstand Dromen (wat niet is kan nog komen ...)
Ik krijg hoogst waarschijnlijk ook een voskleurig veulen bij bijn merrie Tong uitsteken (vroeger zou ik daar niet blij mee zijn geweest , maar nu juist wel-omdat iedereen al een zwarte of d bruine heeft Pling )

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:42

ik vind ook dat je niet naar kleur moet kijken, wij moeten nu ook weer gaan verzinnen waar we mee moeten gaan dekken, we hebben een vos van royal-dance en ik zet daar net zo makkelijk weer een vos op, ik wilde eigenlijk houston nemen maar een hoop mensen raden dit af vanwege zijn karakter, en onze merrie is op stal super lief maar onder het zadel een draak dus ja! Ik denk met de hengsten keuze gewoon waar zou ik nu een veulen van willen hebben, welke hengst spreekt mij aan en daar wil ik een copie van hebben, heel simpel maar tot nu toe werkte het goed.( onze merrie fokt zoals de vader er uit ziet ,enkel wel groot ) . En fokken met een nieuwe hengst kan altijd verkeerd uitpakken, kijk maar na de ferro lijnen, stravinsky, trentoB.
Maar hoe slecht de hengst ook is er staat altijd nog een moeder achter en dat is gewoon vind ik het belangrijkste.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:44

arie53 schreef:
eilander schreef:
Dan moet Arie en zijn gevolg zich dus toch een achter zijn oren gaan krabben.

Deze Arie doet dat al heel lang.Haha! Maar het blijft met Albert Voorn en Henk van Bergen toch een eenzaam roepende in de woestijn. Wanneer zal het tij keren voordat men weer begrijpt dat alles bij een paard om het evenwicht draait.

Het tij keert nog wel eens!
Alleen hoop ik dat het dan niet te laat is en wij ons basismateriaal verklootveegd hebben door achter de massa aan te rennen.
Ik probeer in elk geval mijn eigen koers te varen.(hopelijk de goeie)
En er zijn er vast wel meer die er zo over denken.
En anders maar niet! Clown

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:46

@ AMAZE Je zou ook voor KWPN gekeurde hengsten 'van duitschen bloed' kunnen gaan, zoals Voice, OOseven etc.
Laatst bijgewerkt door Hypo op 07-02-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 11:47

Ik kan wel begrijpen dat sommige fokker die voor de handel fokken wel rekening houden met de kleur. Een zwarte met een krom been verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een vos met een krom been.
Persoonlijk maakt het me niet uit, ik val op paarden met uitstraling en beweging. En er mag best wel karakter in zitten.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:51

bambi76 schreef:
Ik kan wel begrijpen dat sommige fokker die voor de handel fokken wel rekening houden met de kleur. Een zwarte met een krom been verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een vos met een krom been.
Persoonlijk maakt het me niet uit, ik val op paarden met uitstraling en beweging. En er mag best wel karakter in zitten.

Sterker nog een kromme zwarte verkoopt beter dan een correcte vos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:53

Maar dat is het inzicht van een handelaar, niet van een fokker.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:55

herrewijnen schreef:
ik vind ook dat je niet naar kleur moet kijken, wij moeten nu ook weer gaan verzinnen waar we mee moeten gaan dekken, we hebben een vos van royal-dance en ik zet daar net zo makkelijk weer een vos op, ik wilde eigenlijk houston nemen maar een hoop mensen raden dit af vanwege zijn karakter, en onze merrie is op stal super lief maar onder het zadel een draak dus ja! Ik denk met de hengsten keuze gewoon waar zou ik nu een veulen van willen hebben, welke hengst spreekt mij aan en daar wil ik een copie van hebben, heel simpel maar tot nu toe werkte het goed.( onze merrie fokt zoals de vader er uit ziet ,enkel wel groot ) . En fokken met een nieuwe hengst kan altijd verkeerd uitpakken, kijk maar na de ferro lijnen, stravinsky, trentoB.
Maar hoe slecht de hengst ook is er staat altijd nog een moeder achter en dat is gewoon vind ik het belangrijkste.

Volgens mij pakt het fokken met Ferro lijnen toch niet echt verkeerd uit hoor...Volgens mij lopen er in het aankomend verrichtingsonderzoek toch weer aardig wat paarden met Ferro bloed in de aderen en had de 3e in de kampioenskeuring dat ook.
Van Stravinsky zijn toch hele goede paarden gekomen. Trento kan ik niet anders dan je gelijk in geven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:57

[***] schreef:
Maar dat is het inzicht van een handelaar, niet van een fokker.

Die fokker fokt toch ook niet om ze allemaal in zn achtertuin te laten staan!?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:59

janderegelaa schreef:

Nee, maar een goed paard met welke kleur dan ook verkoopt beter dan een kromme zwarte.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:04

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:

Nee, maar een goed paard met welke kleur dan ook verkoopt beter dan een kromme zwarte.

ben ik deels met je eens .......voor de de pennys geldt het waarschijnlijk niet Duivel

Uiteindelijk is ons doel als liefhebber toch een zo goed mogelijk paard te fokken ? Vingers aflikken ....met wat voor kleur dan ook Clown

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:24

janderegelaa schreef:
herrewijnen schreef:

Volgens mij pakt het fokken met Ferro lijnen toch niet echt verkeerd uit hoor...Volgens mij lopen er in het aankomend verrichtingsonderzoek toch weer aardig wat paarden met Ferro bloed in de aderen en had de 3e in de kampioenskeuring dat ook.
Van Stravinsky zijn toch hele goede paarden gekomen. Trento kan ik niet anders dan je gelijk in geven.

klopt op keuringen doen ze het goed, in de sport ook ( de hengsten) in de merrielijn nog beter ,maar als dekhengst zet ik er mijn vraagtekens bij. Kennedy heeft veel merries op de keuring gehad die het zeer goed deden, maar van karakter zijn ze absluut niet de makkelijkste en ik heb er 5 gehad. De rhodium zelfde verhaal, wij hebben er 2 van staan waarvan er 1 gefokt is uit een stravinsky merrie. en de andere uit een lord. Die is dus niet te rijden, bij navraag of er stallen zijn die dit paarden willen kopen of inrijden wordt er steevast gezegd ik begin er niet aan, rhodiums zijn niet makkelijk. Enkel de metall doet het zeer goed en daar is veel vraag naar uit het buitenland, en de special d prachtig paard maar fokt veel paarden met een kort voorbeen. Nu de andere hengsten van ferro lopen in de sport en dekken niet veel. Maar ik moet wel zeggen dat het allemaal prachtige paarden zijn.
Stravinsky is gewoon een ramp. Wij waren ook zo stom om hiermee te dekken, prima paard geworden enkel niemand had er interesse in. Ja voor een koopje. En zo vele met ons, de hengst heeft heel veel paarden met slechte achterbenen gefokt en ocd. Trento B is eeuwig zonde prachtig paard, zijn eigenaar heeft al een miljoen euro aangeboden gekregen (zeggen ze) maar hij doet hem niet weg, hij gelooft heilig in zijn hengst. Goede zaak trouwens!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:43

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:

De gemiddelde ruiter/amazone kijkt eerst naar het plaatje en dus ook kleur.
Daar ontkom je gewoon niet aan.
En als een paard ook nog veel wit heeft wordt het vaak nog lastiger.