Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Hij is niet perse 'opgefokt' maar het is een jonge hengst die al op veel keuringen en shows in verschillende landen heeft gelopen. Dat is wat ik bedoel met veel km in de benen en voor de meeste 3/4 jarigen is een hengstenshow setting een spannende omgeving.
Quir schreef:Balkje staat er wel gewoon, precies in het midden dus.
Anders was de balk helemaal wit geweest.
janderegelaa schreef:Ik denk dat we kunnen stellen dat hij gewoon overnomen is. Waar dat paard allemaal al niet geweest is op deze leeftijd en wat hij heeft moeten doen. Een half jaartje vakantie zou hem goed doen denk ik. Al verwacht ik dat niet met alle komende hengstenshows in binnen-en buitenland.
janderegelaa schreef:Ik denk dat we kunnen stellen dat hij gewoon overnomen is. Waar dat paard allemaal al niet geweest is op deze leeftijd en wat hij heeft moeten doen. Een half jaartje vakantie zou hem goed doen denk ik. Al verwacht ik dat niet met alle komende hengstenshows in binnen-en buitenland.
denisesilver schreef:janderegelaa schreef:Ik denk dat we kunnen stellen dat hij gewoon overnomen is. Waar dat paard allemaal al niet geweest is op deze leeftijd en wat hij heeft moeten doen. Een half jaartje vakantie zou hem goed doen denk ik. Al verwacht ik dat niet met alle komende hengstenshows in binnen-en buitenland.
Ja, als ik dat filmpje wat Elisa deelde (thanks btw!) bekijk, dan ga ik hier helemaal in mee. Die misdragingen lijken meer te komen van een paard dat het onderhand wel even zat is.
Ik denk niet dat de stap echt nog veel gaat verbeteren qua lengte als hij meer ontspant overigens. Maar ik vind het verder ook geen verkeerde hengst. Ik denk dat het euvel meer ligt bij wat MisterA zei, de timing van goedkeuring klopt niet.
janderegelaa schreef:Affijn, zometeen hebben we 500 veulentjes die niet kunnen stappen. Dat zou toch een verhaal zijn.
c_alsemgeest schreef:janderegelaa schreef:Affijn, zometeen hebben we 500 veulentjes die niet kunnen stappen. Dat zou toch een verhaal zijn.
Ik hoop vooral dat ze hem gebruikt hebben op merries met sterke stap en takt, en die verbetering nodig hadden in model en galop. Maar dat zou vast niet alles zijn![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of hij het door zou geven, je ziet het vooral gek worden bij spanning. Het is sowieso imo geen goede stap, maar met spanning was stap zelfs vreemd en ongelijk. En het laatste filmpje was het natuurlijk sowieso niet best. Stap dramatisch en ongelijk, traktmatig ook mis, en staart toonde zowat verlamd. Hoop dat hij een schuiver heeft gemaakt oid, dat het een eenmalig beeld was. En niet iets wat we meer gaan zien bij hem. Vind het verder een aansprekende hengst, maar op basis van hoe hij daar gepresenteerd werd vond ik niet dat hij toen goedgekeurd had moeten worden.
Daarbij vind ik sowieso de stap wel een aandachtspunt, zijn best veel hengsten die imo niet goed genoeg stappen.
Earth schreef: