Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Gezien, tja..het is lastig om er iets over te zeggen zonder meerdere informatie. Aan de reactie van de amazone lijkt het wel alsof hij dat vaker doet/ gedaan heeft. Het lijkt echt staken te zijn, ik ken dit dier verder niet dus geen idee of hij dit al eerder heeft gedaan of dat er iets dwars zit.
Nessie schreef:Bedankt voor de toelichtingen, karakter is inderdaad belangrijk! De nakomeling hoeft geen scherper karakter te krijgen in ieder geval. Daarnaast is een correcte beenstand vereist en mag de hengst vergrotend fokken (maar de merrie is zo’n 1.58/1.59 dus vergroten gebeurd redelijk snel op papier gezien). Merrie heeft sterke stap en draf en heeft haar Arabisch bloed duidelijk zichtbaar in type, wat ik aansprekend vind. Haar Everdale nakomeling is een super fijne hengst in alle opzichten, 3 zeer goede gangen, super karakter, maat, body en uitstraling. Ik heb ooit ook richting een E ermee gefokt maar die nakomeling is overleden als jaarling.
Glamourdale en de (andere) Everdale nakomelingen welke ik heb gezien hebben geen voorkeur boven de hengsten (en Everdale zelf) welke ik noemde. Ik wil wel nog shows gaan bezichtigen om mijn blik te verbredenZe wordt of dit jaar gedekt of eerst naar de Z doorgereden.
splenius schreef:De amazone lost het super op en rijdt ook gewoon weer verder en dan loopt het paard ook weer lekker.
En of dit paard dit vaker doet is ook moeilijk te zeggen de amazone zal wel wat gewent zijn moet jonge hengsten.
Elisa2 schreef:Ja en het kost een hengst vele dekkingen volgens mij
Elisa2 schreef:Ja en het kost een hengst vele dekkingen volgens mij (denkt aan die Charmeur in het VO toendertijd).
Maar goed, persoonlijk denk ik ook dat het belangrijk is zo'n dier niet af te branden op een momentopname. Hij kan bij wijze van spreken ook uitgegleden zijn in z'n box recentelijk en pijn in z'n rug/ hals hebben gekregen. Want als ze dit van te voren geweten hadden dan waren ze denk ik niet gegaan.
Nessie schreef:Wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat ie stil gaat staan. Dan liever een sprintje trekken, ik hou wel van een paard dat dingen voorwaarts oplost.Als ik dit zou zien, zou niet direct mijn voorkeur uit gaan naar zo’n hengst (ook al kan het zeker een momentopname uitbarsting zijn).
Ik heb er eentje uit een Jazz moeder met een vader dat je denk "omg, waar ben je aan begonnen". Beste paard ooitCitaat:@splenius; Paarden met Jazz bloed hebben niet direct mijn voorkeur.
s0173957 schreef:Grootste nadeel is dat zwart zijn è
Nessie schreef:Wat een prachtig paard mavantos, helemaal mijn type!
Karakter is ook zeer belangrijk, hier heeft de combinatie met Everdale op alle fronten verbeterd inclusief karakter en instelling van mijn hengst. Ik wil alleen dit jaar wat nieuws uitzoeken, maar wel met dezelfde instelling qua verbeteringen.
Vulina schreef:Ik heb nu een hele fijne Formidable v. Fidertanz hengst met veel wit, zelfs een buikvlek. Hij kan ook nog eens bovengemiddeld lopen![]()
Ondertussen alweer 2 jaar oud..
[ [url=m/TKt9vn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rz0HIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ETHLQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vulina schreef:Ik heb nu een hele fijne Formidable v. Fidertanz hengst met veel wit, zelfs een buikvlek. Hij kan ook nog eens bovengemiddeld lopen![]()
Ondertussen alweer 2 jaar oud..
[ [url=m/TKt9vn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rz0HIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ETHLQm.jpg]Afbeelding[/url] ]