misterA schreef:R12312 schreef:Er zijn helaas nog maar heel weinig mensen die zo : https://www.youtube.com/watch?v=iEPO2timA4s
kunnen rijden. Of waar je het zo leert. Helaas kan ik het zelf ook niet zo goed als deze dame.
Ben ik met je eens dat dit er heel mooi uitziet, maarja, met 0 publiek lekker thuis in de vertrouwde omgeving. Dat is niet te vergelijken met de extra hectiek in den Bosch. In Amsterdam waren ook een aantal van deze hengsten. Daar is het heel anders, geen geloop, je komt tijdens een proef echt de tribune niet op. Ik vind het commentaar hier vaak schaamteloos en ongenuanceerd. Zoals hier de hengsten afgezeken worden, en helaas, ook door de jury.
Deze hengst en ruiter ( weet geeneens der naam) zijn ook op filmpjes terug te zien tijdens hengstenshows en in verden. Daar veranderd er weinig aan de wijze van rijden.
En ik begrijp best dat je tijdens zo'n spektakel met een bloedbeest je handen vol hebt en dat het echt niet eenvoudig is ze rond te sturen. Maar degene waar negatief over gesproken word, zijn wel degene bij wie je het stelselmatig ook op grote wedstrijden ( en zeker ook in Amsterdam) terug ziet.