Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:15

Ik zeg dat ik er veel heel goed vond dat zijn ze niet allemaal, (even getelt) een stuk of 7 in mijn boekje, dat vind ik veel hoor Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:19

misterA schreef:
Ik vind heel veel reacties veel te negatief.Ik krijg zo de indruk dat heel veel bokkers hun
toppers om wat voor reden dan ook, thuis hebben gelaten
. Ik vond ook de dressuurpaarden
die aangewezen zijn, over het algemeen erg goed. Er liep wel eens een verdwaalde tinus
tussen, 520, in de veiling moest hij bijna vooruitgeduwd worden,zelden zo'nslappe dweil
naar Ermelo zien gaan. Maarverder veel sterk bewegende paarden goed ontwikkeld voor
zulke jonge broekies. Blijf altijd kritisch, maar wel op een wat positievere manier.
Wat ik echt humoristisch vind ,is alle "inside information" over paarden enmensen
een hoog kletsgehalte.

Da's mooi gezegd!!

Wat ik via filmloop heb kunnen zien, vond ik het ook geen slechte jaargang. Nu moet natuurlijk blijken wat er van over blijft.
Wat bloedspreiding hou ik mijn hart wel vast. Ze lijken wat dat betreft wel geen risico's te durven nemen. Welke hengst moet je nou gebruiken als je een Jaxx x Krack x Ferro hebt (of zonen daarvan)? De keuze wordt wel erg klein.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:30

Een jonge Sandro Hit misschien ?............ Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:32

Ricckkk schreef:
Omdat ik en velen die ik gesproken heb vonden dat je nou niet over een hele goede collectie kon spreken Lachen

Maar hoezo dan overdrijven, maar wel snappen dat iedereen een andere mening heeft? Knipoog
Ik vind de collectie hengsten over het algemeen goed. Ja

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:48

Ja oke. Ik had er beter kunnen neerzetten dat ik het overdreven vind om de collectie heel goed te noemen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:59

Vrijdag viel mij ook niet tegen moet ik zeggen. Lachen
Er waren wel een aantal waarvan ik wel dacht van hmm zo goed vind ik die nou niet en dan begon de rest te klappen. Clown
Uitspringer vond ik de Rousseau x inspekteur en de Metall x Don primaire.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:09

Ja dat waren waarschijnlijk een stel pennys. Ik heb me ook vreselijk lopen ergeren aan dat geklap voor veel hengsten.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:16

Ik vond het zeker geen slechte jaargang echter mocht er wel wat meer bloedspreiding. Ieder zijn mening, maar ik vind dat er door sommigen van jullie wel erg word overdreven. Ik heb veel langgelijnde moderne paarden met een correcte beweging gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:22

Modern waren ze zeker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:26

Ach, ik heb zo'n medelijden met dat paardje van een half miljoen. Net 2,5 jaar, nog helemaal niets gepresteerd, zelfs nog niet ingereden en moet maar even laten zien dat hij meer kan dan alleen leuk lopen en mooi zijn.

Ben een beetje laat met mijn reactie's omdat ik nog niet weer online ben geweest sinds zaterdag.

Trouwens, die twee paardjes van Gelders type die een proefje liepen, de ene heette Upperville geloof ik, de andere weet ik niet meer.
Die Upperville had wel een erg mooi type maar de andere (vosje) vond ik echt 10x beter lopen ondanks dat ik zijn type veel minder vond. De gangen waren ruimer, meer in balans en hij kon heel mooi verruimen en weer terug komen, en dat terwijl hij 4 was en die andere 5. (als ik het goed heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:29

Upperville voert ook minder gelders bloed. Had ook niet zo'n best veulenrapport. Vitens wel daarentegen, en die kan ook best galopperen en springen.
Ik ben erg zuinig op het gelders bloed in mijn veestapel, nog zuiniger dan ik er voor vrijdag op was.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:32

vitens, dat was het, vond zijn bewegen erg mooi, hoewel ik het type niet mooi vind. Maar met zulk bewegen wil ik er nog wel een keer over denken... Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:35

Het type is ánders dan wat we verondersteld worden mooi te vinden. Kijk er nu nog eens naar.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:59

Citaat:
de Rousseau x Inspekteur

Dat paard vond ik echte kerel. Jammer dat deze niet doorging.

Je kunt vallen over zijn iets wat grote hoofd, maar ik vond dit niet storend.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 23:14

Dat gevoel had ik ook youngster, ik had zoiets van oke heb ik iets over het hoofd gezien bij deze hengst Verward

Ik vond de kwaliteit goed, aantal uitschieters en een antal minder maar groot gedeelte van redelijke kwaliteit, in ieder geval als sportpaard.
Die Metall x Don Primaire was indd zeer aansprekend.
Ik vonde Scandic nakomelingen ook positief, had ik niet verwacht.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:15

Scandic vond ik ook wel positief, alleen kunnen ze geen van allen stappen.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 23:17

youngster schreef:
Scandic vond ik ook wel positief, alleen kunnen ze geen van allen stappen.

Dat klopt..maar dat vond ik bij veel hengsten een probleem...stapte er maar weinig echt goed.
Ik wijd het dan ook maar een kein beetje aan de spanning van de entourage bij sommige.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:55

[***] schreef:
Upperville voert ook minder gelders bloed. Had ook niet zo'n best veulenrapport. Vitens wel daarentegen, en die kan ook best galopperen en springen.
Ik ben erg zuinig op het gelders bloed in mijn veestapel, nog zuiniger dan ik er voor vrijdag op was.

Cool
Vitens heeft er ook wel een heel mooi papiertje bij zitten Pling

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 07:51

Ulissa schreef:
Citaat:
de Rousseau x Inspekteur

Dat paard vond ik echte kerel. Jammer dat deze niet doorging.

Je kunt vallen over zijn iets wat grote hoofd, maar ik vond dit niet storend.

Het past wel bij hem vind ik , en met die luxe hoofdjes van de meeste merries moet dat ook geen probleem zijn. Pling

..........maar helaas Verdrietig

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:02

Als ik kijk naar wat er door is naar het verrichtingsonderzoek vraag ik mij af wat ze weer met al die Jazz, Ferro en Krack nakomelingen gaan doen. Geloof dat het woord bloedspreiding niet in hun woordenboek komt.

NOu ja ze zullen wel merken dat iedereen dan maar weer richting Duitsland rent voor nieuw bloed. Haha!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:08

amaze schreef:
Ik heb schitterende dressuur paarden gezien zaterdag . Pling (een enkele uitzondering daargelaten ) Ik kon het niet met alle aanwijzingen eens zijn en vond ook dat ze anderen wel aan hadden moeten wijzen (oa de Rousseau x Inspekteur )
Bij de springpaarden waren er ook enkelen die voor dressuur paard "door hadden kunnen gaan " Tong uitsteken

Waar ik persoonlijk de meeste moeite mee heb is het feit dat de bloedspreiding steeds kleiner wordt .Het KWPN moet zich imo dan wel afvragen of een hengst met weer Ferro ,Flemmingh of Cocktail bloed uberhaupt nog wel iets aan de hengstenstapel toe kan voegen ......... Ach gut

Mijn idee petraaken ......... Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 08:53

Moet je dan die hengsten met deze bloedvoering niet meer goedkeuren? Het zijn vaak toch goede dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:57

Dan krijg je dat weer. In het begin vanwege de kwaliteit vrij veel van deze hengsten goedkeuren, als er dan veel van is de [naam] laten staan?
Het KWPN is een open stamboek en er staan tig hengsten ter dekking, dus drukmaken over de bloedspreiding snap ik niet helemaal. Hengsten zat, merries zat, en in Duitsland hebben ze er nog veel meer.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:05

eilander schreef:
Dan moet Arie en zijn gevolg zich dus toch een achter zijn oren gaan krabben.

Deze Arie doet dat al heel lang.Haha! Maar het blijft met Albert Voorn en Henk van Bergen toch een eenzaam roepende in de woestijn. Wanneer zal het tij keren voordat men weer begrijpt dat alles bij een paard om het evenwicht draait.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:24

Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijker vast te stellen vind of een paard is evenwicht is als hij beweegt, als ik er dan foto's van zie heb ik wel gehad van oepsie..die kan niet gedragen lopen...