Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:50

Het dekgeld van Knock Out is €1200

mavantos

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:57

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:02

Wat een fijne Amazone is dat zeg!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:08

_San87_ schreef:
Nessie schreef:
Prijzen lijken over het geheel wat gestegen, Glock’s Trafalgar ook iets, maar die staat nog wel op mijn shortlist voor dit of volgend jaar. Schwarzgold ook en verder sta ik nog wel open voor andere hengsten.

En terugdekken met Everdale? Of gaat het om een andere merrie?

Ik vind een volle broer of zus van Eston zeker een mooie en passende optie, alleen dat Everdale positief is getest op WFFS remt me wel wat af, zeker daar een merrieveulen eventueel voor verkoop kan zijn.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:11

Nou ja, het blijven jonge dieren en we vergeten wel eens dat ze in principe niet gemaakt zijn om ons overal mee naartoe te dragen. Ze kunnen er wel eens tabak van hebben en in hun hoofd moeten ze ook voldoende tijd krijgen, maar die amazone doet het echt heel goed!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:15

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:31

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:16

_San87_ schreef:
mavantos schreef:

Wow, ontzettend knap gereden van de amazone. Hij begon wel echt goed, fijne bewegingen. Maar best vals steigeren en bokken :=.

Inderdaad, heel knap gereden van de amazone, ze blijft ook zo mooi rustig. Respect!

Hij liep ervoor, en er na eigenlijk ook, wel fijn!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:22

yvonnepuntnl schreef:

Zijn twijfelpunt was voor mij de stap, maar het laatste filmpje onder Eva Möller nam mijn twijfels weg. Mooi dat je dat ook terugziet in zijn cijfers. Hij staat bij ons bovenaan de lijst. Mede door zijn springcijfers. Veelzijdigheid behouden is een pre. We zijn dan alleen totaal niet origineel en er zijn ook wel wat merries niet drachtig geworden, dus ik we hebben nog een 'plan B' nodig. Zeker omdat we later in het seizoen gaan dekken.

mavantos schreef:

Knap gereden en goed paard! Jammer van het staken... Ik zou dan ook gaan twijfelen of ik hem zou willen gebruiken, terwijl het best zo kan zijn dat hij door bepaalde omstandigheden zo reageert op dit moment. Voorheen was er niets aan de hand, toch? Wel erg jammer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:42

Heel knap hoe rustig ze bleef pfff zo'n domper om dat op zo'n moment te hebben maar het blijven dieren.
Alleen zou ik kwa fok inderdaad wel goed op letten hoe hij normaal in het werk is.

Super van first dior, ik had er graag een veulen van gehad maar helaas naar 3 x proberen niet gelukt. Mn nicht heeft d'r merrie wel gelijk grachyog gehad van furst dior dus ben reuze benieuwd naar dat veulen.

Onze ferdeaux laten we eerst voor de sport, die zie ik echt de Z2 of meer lopen met d'r ruiter dus die krijgt de tijd. Afgelopen b wedstrijd had ze zelfs 223 en 238.5 punt :oo

Voor m'n Rousseau x purioso merrie ben ik wel aan het denken welke hengst het moet worden. Die is elite ibop prok maar heeft nog geen veulen gehad.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:45

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:56

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:50

_Lorette_ schreef:
mavantos schreef:

Knap gereden en goed paard! Jammer van het staken... Ik zou dan ook gaan twijfelen of ik hem zou willen gebruiken, terwijl het best zo kan zijn dat hij door bepaalde omstandigheden zo reageert op dit moment. Voorheen was er niets aan de hand, toch? Wel erg jammer.

Gave hengst. Komt op mij best braaf over, hij blijft heel beheerst. Het lijkt alsof hij zijn tong over het bit heeft getild. Het bokken doet hij duidelijk op het aan de rechterkant prikken met het spoor door de amazone.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:59

Nou, ze geeft hem geen aanleiding om heftiger te reageren dan hij al deed. Knap hoeveel ruimte ze blijft geven. Ik vrees dat ik hem meer vastgehouden zou hebben, deels onbedoeld, omdat ik echt wel uit balans zou raken. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:10

_Lorette_ schreef:
Nou, ze geeft hem geen aanleiding om heftiger te reageren dan hij al deed. Knap hoeveel ruimte ze blijft geven. Ik vrees dat ik hem meer vastgehouden zou hebben, deels onbedoeld, omdat ik echt wel uit balans zou raken. :+

Ja dit :+.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:12

Ik had er al 100x naast gelegen :7

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:22

Precies wat lorette zegt :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:40

Jammer dat het filmpje weg gehaald is, ik kan het niet zien.

Nessie: is een Everdale zoon dan wellicht een optie? of Glamourdale? (beetje bij hetzelfde bloed blijf je dan)

Ik vind die Furstenball wel aansprekend, maar hij zou van mij wel iets meer buiging in de gewrichten mogen hebben.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:46

ik kan het filmpje ook niet zien en wilde net vragen of jullie het dier kennen en weten wat de aanleiding zou kunnen zijn. Misschien toch ergens fysiek last van? Vorige keer liep die echt heel fijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:26

Elisa2 schreef:
Jammer dat het filmpje weg gehaald is,

Ik was er al bang voor dat zo'n filmpje niet zou blijven plakken, vandaar toch maar de tijd genomen om af te kijken. Er leek zo geen aanleiding te zijn. Op een gegeven moment gooit het dier zijn hoofd omhoog blijft daar in hangen.

Het komt wel vaker voor dat een jong paard de aanleuning even compleet kwijt is maar meestal kun je dan gewoon doorrijden en het paard komt weer terug bij de ruiter en het hoofd naar beneden. Deze hengst begint te schoppen met de achterbenen en komt een paar keer aardig omhoog. Ondanks dat de amazone hem royaal ruimte geeft en rustig aanspoort om voorwaarts te blijven is dat gedrag niet na 1 of 2x over. Duurt echt even voor ie weer bij de les is. Rijdt dan nog een nette slangevolte en stapt daarna aan een los teugeltje de ring uit.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:23

Elisa2 schreef:
Jammer dat het filmpje weg gehaald is, ik kan het niet zien .

Nog niet geprobeerd thuis , maar denk het wel als we de startlijst kunnen vinden van vandaag.

Clipmyhorse haalt directe link weg naar de proef. Maar knipt niet in opname. Gewoon blijven kijken naar de video na zijn voorganger op startlijst...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:36

Nessie schreef:
Prijzen lijken over het geheel wat gestegen, Glock’s Trafalgar ook iets, maar die staat nog wel op mijn shortlist voor dit of volgend jaar. Schwarzgold ook en verder sta ik nog wel open voor andere hengsten.

Karakter was belangrijk voor je toch? Ik heb een onwijs fijne Trafalgar, super fris, voorwaarts en scherp maar zo braaf en nuchter dat ie nog bijna als manegepaard zou kunnen dienen. Het karakter van dat paard zorgt ervoor dat ik overweeg Trafalgar dit jaar te gebruiken, zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met zijn nafok?
Ik was op de HK ook erg gecharmeerd van Jovian, imo vooral opvallend hoe makkelijk het beeld was. Oortjes naar voren, mooi ontspannen, geen zwiepstaart, vond het fijn om naar te kijken.
Amazone op het filmpje lost het idd fijn op! Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden dat dit wordt geplaatst? Vinden jullie dat het wel kan, of zouden jullie het zelf niet hebben geplaatst?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:40

x_Milou schreef:
Nessie schreef:

Karakter was belangrijk voor je toch? Ik heb een onwijs fijne Trafalgar, super fris, voorwaarts en scherp maar zo braaf en nuchter dat ie nog bijna als manegepaard zou kunnen dienen. Het karakter van dat paard zorgt ervoor dat ik overweeg Trafalgar dit jaar te gebruiken, zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met zijn nafok?
Ik was op de HK ook erg gecharmeerd van Jovian, imo vooral opvallend hoe makkelijk het beeld was. Oortjes naar voren, mooi ontspannen, geen zwiepstaart, vond het fijn om naar te kijken.
Amazone op het filmpje lost het idd fijn op! Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden dat dit wordt geplaatst? Vinden jullie dat het wel kan, of zouden jullie het zelf niet hebben geplaatst?

Mijn Trafalgar voorlopig keur merrie is echt een schat van een paard.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:42

Bedankt voor de toelichtingen, karakter is inderdaad belangrijk! De nakomeling hoeft geen scherper karakter te krijgen in ieder geval. Daarnaast is een correcte beenstand vereist en mag de hengst vergrotend fokken (maar de merrie is zo’n 1.58/1.59 dus vergroten gebeurd redelijk snel op papier gezien). Merrie heeft sterke stap en draf en heeft haar Arabisch bloed duidelijk zichtbaar in type, wat ik aansprekend vind. Haar Everdale nakomeling is een super fijne hengst in alle opzichten, 3 zeer goede gangen, super karakter, maat, body en uitstraling. Ik heb ooit ook richting een E ermee gefokt maar die nakomeling is overleden als jaarling.

Glamourdale en de (andere) Everdale nakomelingen welke ik heb gezien hebben geen voorkeur boven de hengsten (en Everdale zelf) welke ik noemde. Ik wil wel nog shows gaan bezichtigen om mijn blik te verbreden :) Ze wordt of dit jaar gedekt of eerst naar de Z doorgereden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:10

Teletekst schreef:
Elisa2 schreef:
Jammer dat het filmpje weg gehaald is, ik kan het niet zien .

Nog niet geprobeerd thuis , maar denk het wel als we de startlijst kunnen vinden van vandaag.

Clipmyhorse haalt directe link weg naar de proef. Maar knipt niet in opname. Gewoon blijven kijken naar de video na zijn voorganger op startlijst...

heb je daar een link van?