KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:46

Als je een wapperende tong op prijs stelt wel:-)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:48

Het was een reactie op de proef met Governor, dat zag er vanaf het beeldscherm prettig uit. Net Henkie teruggekeken en daar werd ik wat minder vrolijk van.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:49

Governor zag er in het echt vooral een stijve bok uit... was mij een raadsel waar de jury die punten vandaan toverde...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:51

Staan de video's al online op kwpn.tv?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:54

ik was er vrijdag ook.

heb even bij het losrijden staan kijken, ik vond dorado dus wel echt heel goed, tuurlijk had hij fouten, maar zowel met het losrijden als in de ring heb ik geen geruk en gepluk gezien, wat een dier met kwaliteit en ik vind juist dat em super kan rijden! ferguson was erg veel hengst met losrijden, maar die vond ik positief veranderd! zo ook gunner onder dana! heel knap dier. ik vond governer naast de rest zowizo n schriel ding en ik vond hem niet los in zijn lijf.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:58

janderegelaa schreef:
Als je een wapperende tong op prijs stelt wel:-)

:D _O- :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:01

rockey schreef:
ik was er vrijdag ook.

heb even bij het losrijden staan kijken, ik vond dorado dus wel echt heel goed, tuurlijk had hij fouten, maar zowel met het losrijden als in de ring heb ik geen geruk en gepluk gezien, wat een dier met kwaliteit en ik vind juist dat em super kan rijden!

En een continue hangen aan het bit heb je niet gezien?? :wow: Niet te geloven dat je vindt dat ze hem super rijdt.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:09

was jij er bij of heb je dit online gezien? ik vond dat charmeur flink aan zn kiezen werd gezeten, maar die was dan ook heel duidelijk aanwezig,

ik heb dorado in de ring en met het losrijden gezien en já ik vond ze op beide plekken super fijn!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:11

Charmeur vond ik persoonlijk vreselijk om naar te kijken, maar Dorado vond ik niet veel fijner om te zien. Erg kort in de hals en dat kan ik best begrijpen in zo'n hal dat ze heet worden en je ze niet meer op lengte krijgt, maar het is wel het beeld wat ik altijd bij Emmelie zie.

Governor is geen hengst waar ik warm van loop, maar ik vond de wijze van voorstellen wel fijn itst hoe ze normaal rijdt.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:12

@rockey: Ik heb het alleen online gezien. En daar zag ik meer dan genoeg. :) Daar hoef je het echt niet irl voor te zien. Het hangen aan blijft hangen aan. Niet normaal zoals Dorado gereden werd. Echt niet. Charmeur ook niet. Is het al ergens terug te zien trouwens?
Laatst bijgewerkt door Coloured op 09-02-16 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:13

zo zie je maar , ieder zijn mening :) ik heb niks verkeerds gezien aan emmelie en aan het applaus te horen, waren meerdere mensen het met mij eens. ik vind adelinde dus niks met der stijve handjes.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:16

Ieder heeft een andere mening, dat klopt. Maar het is een feit dat dit niet correct gereden is. Er hoort een lichte verbinding te zijn en geen hangen aan. Of rukken en plukken zoals bij Charmeur.
En Adelinde is de iron lady voor mij. Vreselijk hoe die ze vastpakt/vastzet aan de voorkant.
En het zal allemaal een reden hebben, spanning, de hele entourage enz. Maar dat verandert niks aan het feit dat er niet correct gereden wordt.
Applaus zegt niet alles. Het grootste deel van de mensen loopt achter de kudde aan en vindt het moeilijk om zelf objectief te (blijven) kijken.

Misschien werd er wel geklapt voor Dorado zelf. Het is een machtig goed paard ondanks dat hij zo gereden wordt. :)
Laatst bijgewerkt door Coloured op 09-02-16 17:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:17

Ik ben het daarin echt wel met rockey eens. Vind zoiezo dat adelinde geen jong paard voor kan stellen, heb haar ook gezien bij de Pavo-Cup dramatisch te noemen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:20

Governor toonde souplesse en kwaliteit in het hals-strekken, jammer (vooral voor hem dan), dat dat maar 1 rondje is :) Tong was er overduidelijk echt uit tegen het einde van de proef! Echt onvoorstelbaar dat mensen dit goed vinden, KWPN gaat de hengst geen lage punten geven he, het is HUN goedgekeurde topper? Maar er zou wel wat aan de amazone gedaan mogen worden, meer dan enkel een opmerking geven dat de 'aanleuning soms wat kort is', dat is de waarheid nogal verbloemen lijkt mij.

Ik vond heel die lichte tour/zware tour nogal een machtsvertoon, Tommy met Bojengel, Madeleine met Charmeur (spanning vloeide wel wat weg bij de galop daar).

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:22

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:38

R12312 schreef:
Het was een reactie op de proef met Governor, dat zag er vanaf het beeldscherm prettig uit. Net Henkie teruggekeken en daar werd ik wat minder vrolijk van.

Governor had op het eind zijn tong er ook uit. En Aqiedo doet het ook...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:40

R12312 schreef:
Er zijn helaas nog maar heel weinig mensen die zo : https://www.youtube.com/watch?v=iEPO2timA4s
kunnen rijden. Of waar je het zo leert. Helaas kan ik het zelf ook niet zo goed als deze dame.

Ik vind de aanleuning hier ook niet fijn zeker niet bij die eerste keer verzamelen. Wat prijzenswaardig is is dat ze gewoon een trensje rijdt. De stang mogen ze van sowieso afschaffen. Dan komen de echte ruiters naar boven en het is beter voor dierenwelzijn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:40

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:

Governor had op het eind zijn tong er ook uit. En Aqiedo doet het ook...

Zul je gelijk in hebben, ik heb steeds stukjes zitten kijken. Bij dressuur is mijn concentratie vermogen een stuk minder dan bij het springen.

Henkie doet het immers ook inmiddels.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:42

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:
Er zijn helaas nog maar heel weinig mensen die zo : https://www.youtube.com/watch?v=iEPO2timA4s
kunnen rijden. Of waar je het zo leert. Helaas kan ik het zelf ook niet zo goed als deze dame.

Ik vind de aanleuning hier ook niet fijn zeker niet bij die eerste keer verzamelen. Wat prijzenswaardig is is dat ze gewoon een trensje rijdt. De stang mogen ze van sowieso afschaffen. Dan komen de echte ruiters naar boven en het is beter voor dierenwelzijn.

Dan moet je er eentje bij de Bart Smit gaan kopen, want geen enkele ruiter of paard zijn altijd 100% fijn in de aanleuning tijdens een training. Daarom heet het ook training.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:46

Ze zit hem gewoon echt in zijn mond. Maar kijk liever even naar Governor met zijn tong uit zijn mond voor het fijne beeld.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:53

Is het ook niet grotendeels te wijten aan het publiek dat de hengsten zo kort in de hals voorgesteld worden? De hele hengstencompetitie is een grote poppenkast natuurlijk. Maar dit is wat het publiek graag wil zien. Ik weet zeker dat de hengstenhouders er dekkingen aan verdienen, als een hengst met gas en rem tegelijk gereden wordt, dan is er net wat meer spektakel te zien en dat levert dekkingen op. En het publiek in Den Bosch komt voor spektakel, het hardst gaan we los als we op een lekker beatje kunnen meeklappen op de spectaculaire bewegingen van een hengst (die daar nog lang niet klaar voor is). Je ziet dat ruiters die eerder opvielen door vriendelijk rijden, ook mee gaan doen in dat stramien, alles steekt elkaar aan volgens mij. Ik vond dat ergerlijk in Den Bosch, maar troost me maar met de gedachte dat de hengsten thuis niet zo gereden worden. Anders konden ze nooit zo mooi in de bespiering zitten. We kennen vast allemaal wel een ruiter in onze omgeving die met teveel hand en te weinig been rijdt, die paarden zien er toch heel anders uit qua bespiering dan deze dekhengsten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:01

R12312 schreef:

Ja duidelijk het verschil tussen de duitse klassieke dressuur en de Nederlandse manier..mijn voorkeur heeft ook de eerste.

Ik geloof niet dat het met de hengstencompetitie te maken heeft, meer met het feit dat spektakel en daar door het geld wat het oplevert belangrijker is dan het paarden welzijn.
Dus het kan wel de jury aangerekend worden dat spektakel belangrijker is dan het gereden zijn..maar dat is natuurlijk ook een gedeelte van de Verden discussie.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:12

janderegelaa schreef:
R12312 schreef:

Dat is niet helemaal eerlijk want deze mvr rijdt gwn lekker thuis Wel fin paard en amazone

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:23

R12312 schreef:

Ben ik met je eens dat dit er heel mooi uitziet, maarja, met 0 publiek lekker thuis in de vertrouwde omgeving. Dat is niet te vergelijken met de extra hectiek in den Bosch. In Amsterdam waren ook een aantal van deze hengsten. Daar is het heel anders, geen geloop, je komt tijdens een proef echt de tribune niet op. Ik vind het commentaar hier vaak schaamteloos en ongenuanceerd. Zoals hier de hengsten afgezeken worden, en helaas, ook door de jury.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:26

GJ9 schreef:
Is het ook niet grotendeels te wijten aan het publiek dat de hengsten zo kort in de hals voorgesteld worden? De hele hengstencompetitie is een grote poppenkast natuurlijk. Maar dit is wat het publiek graag wil zien. Ik weet zeker dat de hengstenhouders er dekkingen aan verdienen, als een hengst met gas en rem tegelijk gereden wordt, dan is er net wat meer spektakel te zien en dat levert dekkingen op. En het publiek in Den Bosch komt voor spektakel, het hardst gaan we los als we op een lekker beatje kunnen meeklappen op de spectaculaire bewegingen van een hengst (die daar nog lang niet klaar voor is). Je ziet dat ruiters die eerder opvielen door vriendelijk rijden, ook mee gaan doen in dat stramien, alles steekt elkaar aan volgens mij. Ik vond dat ergerlijk in Den Bosch, maar troost me maar met de gedachte dat de hengsten thuis niet zo gereden worden. Anders konden ze nooit zo mooi in de bespiering zitten. We kennen vast allemaal wel een ruiter in onze omgeving die met teveel hand en te weinig been rijdt, die paarden zien er toch heel anders uit qua bespiering dan deze dekhengsten.

Ik snap niet wat het publiek aan deze manier van voorstellen/rijden vindt. Je hebt er dan mijns inziens weinig kaas van gegeten. Ik denk persoonlijk dat deze manier van rijden meer regel dan uitzondering is geworden. Je ziet het namelijk ook vaak op wedstrijden terug. Niet dat overdreven spektakel, maar wel dat bek-gehang. Kijk maar naar Adelinde, die heeft ze altijd super strak vast.