KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:57

Sjuimpje schreef:
Dat gevoel had ik ook Ceasario, ik zelf ben al jaren onder de indruk van Grib, mijn oudste heb ik al weer ruim 8 jaar en ik heb in al die tijd zoveel onzin gehoord. Het was echt een hele aparte gewaarwording om al die geemotioneerde mensen op de tribunes te zien en ondertussen al die lofuitingen te horen te krijgen.
Nou ja, ik heb er maar van genoten, eindelijk de erkenning die hij verdient! *D

Ach er is duidelijk een nieuwe promotie mevrouw, die er een show van gemaakt heeft. Als je afscheid van Krack op de HK ernaast legt, die het toch ook zeker meer dan verdiend heeft, was dat gewoon via de achterdeur verdwijnen.

Gezien het enorme aantal dekkingen van Gribaldi is 2 GP paarden in de ring nu niet echt veel. Maar omdat een van die 2 Totilas is krijgt het opeens een heel andere dimensie en maakt het KWPN daar terecht gebruik van.

Maar genoten hebben we :D :D

weule

Re: KWPN hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:08

vergeet sisther de jeu niet sarabande....

ik moet zeggen dat krack C het trouwens aan de lange lijnen opvallend goed deed!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:13

Ik vergeet niks, maar Krack heeft internationaal veel meer gelopen, veel meer zonen (omdat er nu 3 zonen van Gribaldi goedgekeurd waren werd hij o.a. preferent, en dat terwijl men al die jaren voor Totilas nooit een hengst van hem wilde goedkeuren)

Jaren lang was de enige waar ieder jaar tamtam omheen gemaakt werd Jazz, dit jaar opeens Gribaldi en dat heeft meer met de Totilas hype te maken dan met Gribaldi als vererver.

Was dat zaterdag Krack????

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:14

Dat afscheid van Krack was wellicht ook wat minder spektakel omdat Anky daar niet zo van houdt? Ik bedoel voor publiek op de hengstenkeuring en hengstenshows te rijden.

Krack deed het zeker toppie! En degene er achter ook voor een 50+er :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:15

ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zie ook meer in krack als in gribaldi, maar je kan er niet omheen dat ie met sisther de jeu, totilas en painted black 3 zeer goed presterende GP zonen heeft..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:15

weule schreef:
vergeet sisther de jeu niet sarabande....

ik moet zeggen dat krack C het trouwens aan de lange lijnen opvallend goed deed!!

In de losrijhal vond ik hem nog beter!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:25

weule schreef:
ik ben het helemaal met je eens hoor, ik zie ook meer in krack als in gribaldi, maar je kan er niet omheen dat ie met sisther de jeu, totilas en painted black 3 zeer goed presterende GP zonen heeft..

euhhh sister een zoon :+

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:27

sarabande schreef:
weule schreef:

euhhh sister een zoon :+

details..., ik bedoelde kinderen...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:27

sarabande schreef:

Die bruine ja; die vos 's ochtends in de lange lijnen was Vitens :D :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:30

Ja dat Krack bruin is is me bekend :+ , maar ik was zaterdag niet in DB vandaar dat ik dat vroeg.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:33

Oh, ik vond het al zo raar dat je er naar vroeg.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:35

yvonnepuntnl schreef:
sarabande schreef:

Die bruine ja; die vos 's ochtends in de lange lijnen was Vitens :D :+

Heeft iemand daar foto´s van?

Vitens en Sirius staan bij mij opstal namelijk. Denk dat de grote baas het wel leuk vind om dat te zien. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:44

In het HK topic staat 1 wazige foto van Caronus B, als iemand er meer voor mij heeft graag :j
Ik wil ze graag doorsturen/geven aan de eigenaar :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:20

Gribaldi heeft me altijd wel gecharmeerd, ook als vaderdier. PB vond ik een echt sportpaard maar twijfelde aan zijn vadercapaciteiten. Ik vond en vind hem te kort en te propperig, net een pony, maar wel met een geweldig achterbeen. Nu blijkt dat hij toch wel wat goede nakomelingen heeft, al heb ik er inderdaad ook kleine stijve propjes van gezien maar goed. Van Gribaldi zag je ook vanalles lopen in alle soorten en maten. Inmiddels wordt hij beter ingezet.

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:22

Ik heb de foto's van de derde bezichtigingen dressuur hengsten klaar en geplaatst op http://www.oypo.nl/elge.
Nu ben ik volop bezig met de foto's van de 2de bezichtiging dressuur hengsten te bewerken maar dat zijn er zo veel dus dat gaat nog even duren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:23

Toch heeft Krack naar mijn weten niet zoveel sportpaarden gegeven als Grib. In het nationale en internationale gebeuren zijn het vooral de Jazzen en Gribs die opvallen, de Ferro's en Kracks lijken eerder te stranden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:24

Idd sjuimpje, dat valt idd op.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:31

Persoonlijk vind ik Krack echt strooigoed :o daar heb ik echt vanalles al van gezien.....
Wel typisch Krack: veelal de motor van voor ipv achter!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:32

listiglistje schreef:
Persoonlijk vind ik Krack echt strooigoed :o daar heb ik echt vanalles al van gezien.....

Van Grib heb ik ook al echt van alles gezien hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:35

Ja idd..... klein, groot, veel GRIB-kopietjes, maar ook veel vossen :=

Maar hij strooit niet zo extreem als Krack.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:37

Krack heeft een paar hele beste zonen, zoals we hebben kunnen zien in de ring. Wellicht is hij eerder een vader dier dan een directe sportpaarden maker.

Maar wellicht dat de gekte rond Krack ook pas begint als Vivaldi Totilas verslaat :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:38

Vond het knap wat HP uit PB haalde, en al helemaal als je bedenkt dat het geen vaste combinatie is.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:42

Ik vond anders Zhivago ook geen sterspeler van achter....zeer weinig afdruk en idd veel motor van voor! dit in tegenstelling tot Ziesto die 2e werd >;)

Vivaldi blinkt uit in zijn souplesse, lossigheid en rittigkeit, maar van achter is het mi ook geen krachtpatser....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:24

Vivaldi kon vorige winter (heb hem toen bv zien lopen in Roosendaal) vanachter idd z'n voorbenen niet volgen.
Ik blijf hem ook te weinig 'hengst' vinden, prachtig paard, prachtig sportpaard en geweldige typetjesvererver, maar ik vind hem nog steeds geen vaderdier...

Krack is volgens mij een betere vererver als Gribaldi, gezien op langere termijn dan. Ik bedoel dat ik hem als vadersmoeder erg graag terug zie in een afstamming, dat heeft me al meermaals gecharmeerd.
Qua sportpaarden op hoog niveau zijn er idd wat minder als bij Gribaldi, maar kijk eens waar de Gribaldi's staan, bij Edward en Anky...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:27

listiglistje schreef:
Ik vond anders Zhivago ook geen sterspeler van achter....zeer weinig afdruk en idd veel motor van voor! dit in tegenstelling tot Ziesto die 2e werd >;)

Vivaldi blinkt uit in zijn souplesse, lossigheid en rittigkeit, maar van achter is het mi ook geen krachtpatser....

Zhivago heeft misschien geen wereld achterbeen, maar bij hem is het ook een kwestie van kracht ontwikelen. De hengst is groot en lang, dat heeft tijd nodig.