merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ioontje

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:24

_10_ : je zou inderdaad kunnen vragen of je naar een andere keuring mag. Meestal is dit geen probleem en geeft de secretaris de gegevens door aan de secretaris van de andere keuring. Je mag in een jaar maar 1 x meedoen aan een keuring en het is dan toch fijner als je paard er optimaal bijstaat. Een zware koliekaanval gezond en wel overleven is al heel wat, ik kan me voorstellen dat dat wel de nodige energie gekost heeft.
Misschien is Dronten wat voor je. Dit is op 16 juli en ze hebben daar stamboekopname en CK op 1 dag. Hoef je dr maar 1 x klaar te maken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:30

Wat naar _10_ hopelijk komt ze er snel weer bovenop, arm dier. Mischien inderdaad even bellen en vragen of je op een andere dag kan komen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:40

rowo schreef:
Ik moet me eigenlijk ook bij Roos aansluiten :o Sarabande ik vind jou echt overdreven negatief reageren op alles wat niet in jou straatje past. En wat niet in jou straatje past is ook per definitie de absoluut verkeerde manier. Erg jammer dat het zo moet :(

Keuring is ook een momentopname, daarnaast ben je ook afhankelijk van een keuringsmeester. Sommige worden onterecht geen ster, anderen onterecht wel. Doe je niks aan!

Ik reageer helemaal niet negatief en niets heeft met mijn straatje te maken, maar puur met de uitgangspunten van het fokbeleid van het KWPN, dat kan je allemaal nalezen.

Roos de beide nu 4 jarigen hebben bij mijn vriendin in Aalten gestaan.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:13

Het is allemaal niet zo negatief het komt gewoon rottig haar strot uit,

heb ik ook wel eens.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:22

het is in elk geval niet iets om op door te gaan.

- @ (naam ff kwijt ;) ) diegene met paard met koliek, probeer te regelen dat je later naar een andere stamboekopname gaat..., lijkt me gezien je verhaal verstandiger en je paard krijgt hierdoor meer kansen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 00:31

Stoffel je hebt wel gelijk. Meestal heeft SB wel een punt, maar de manier waarop is kort door de bocht. En daarbij: zoveel hoofden, zoveel zinnen toch?

Aimee je hebt gelijk hoor, wat betreft fokken met een merrie met een moeilijk karakter. Maar voor je het geprobeerd hebt weet je het niet. Veulen moet iig opgroeien met meerdere veulens. En als de moeder nukkig is met het veulen erbij dan is zij geen goede fokmerrie. Maar het kan ook juist dat door bepaalde hormoonwerkingen ze juist liever wordt. Als ze hengstig is, is ze ook altijd een schatje. Dus voor ons kwestie van een keer proberen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:16

ik vind een nukkige moeder per definitie nog geen slechte fokmerrie trouwens...

en idd stoffel je past wel in hetzelfde straatje als sarabande :=

en balen dat je paard koliek heeft gehad manic.. zou idd een andere keuring proberen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:47

sarabande schreef:
rowo schreef:
Ik moet me eigenlijk ook bij Roos aansluiten :o Sarabande ik vind jou echt overdreven negatief reageren op alles wat niet in jou straatje past. En wat niet in jou straatje past is ook per definitie de absoluut verkeerde manier. Erg jammer dat het zo moet :(

Keuring is ook een momentopname, daarnaast ben je ook afhankelijk van een keuringsmeester. Sommige worden onterecht geen ster, anderen onterecht wel. Doe je niks aan!

Ik reageer helemaal niet negatief en niets heeft met mijn straatje te maken, maar puur met de uitgangspunten van het fokbeleid van het KWPN, dat kan je allemaal nalezen.

Vind je dat niet negatief reageren? Nou sorry... ik heb jou nog geen enkel positief iets hier zien typen over andersmans mening en paarden.

@ manic: ik zou ook een andere keuring proberen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:53

rowo schreef:
Vind je dat niet negatief reageren? Nou sorry... ik heb jou nog geen enkel positief iets hier zien typen over andersmans mening en paarden

Dit noemen ze stemming maken en als je het maar blijft herhalen, wat je dus doet, gaan er mensen in geloven. Dat komt inderdaad de sfeer in dit topic niet ten goede.

Ik heb uitgelegd dat het over de doelstellingen van het KWPN gaat, als die niet in jouw straatje passen, jammer.
Door de boodschapper te blijven aanvallen zal je die regels niet veranderen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:57

Ik heb het niet over regels veranderen :n Ik heb het over jou manier van reageren. Gewoon een beetje jammer.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:07

liliputter schreef:
Kun je haar niet naar een keuring doen die wat later is?? Hebben wij (de trainingsstal) ook een keer gedaan...

In Alblasserdam zijn twee opname dagen, waarvan de eerste al geweest is.
Ach we gaan gewoon, ik hecht er niet heel veel waarde aan :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:13

_10_ schreef:
liliputter schreef:
Kun je haar niet naar een keuring doen die wat later is?? Hebben wij (de trainingsstal) ook een keer gedaan...

In Alblasserdam zijn twee opname dagen, waarvan de eerste al geweest is.
Ach we gaan gewoon, ik hecht er niet heel veel waarde aan :o

Je mag met een veterinaire verklaring zo naar een andere provincie hoor.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:30

Niet met mijn merrie met koliek, maar die van _10_ dus. De mijne was al geweest...

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:47

Gaan er nog mensen naar de CK in Heerjansdam?

Ik zou gaan, maar twijfel ik krijg mijn merrie nl niet helemaal in conditie (ze heeft 8wkn geleden geveulend en ik heb ook een ongeluk gehad)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:18

sarabande schreef:
Je mag met een veterinaire verklaring zo naar een andere provincie hoor.

Je mag altijd naar een andere provincie toch ?? ben met mijn paard ook naar Houten geweest ipv Dronten omdat me dat gewoon beter uitkwam. Woon in de polder.......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:20

bianca1980 schreef:
Je mag altijd naar een andere provincie toch ?? ben met mijn paard ook naar Houten geweest ipv Dronten omdat me dat gewoon beter uitkwam. Woon in de polder.......

Klopt maar als je je al opgegeven hebt, voor een keuring is het een andere zaak.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

Ik heb bo ook zo over kunnen plaatsen, gewoon even bellen, hier was het totaal geen probleem. Ik zou naar houten gaan, nu als het allemaal mee zit gaan we 15 juli naar ede. Moet ze wel weer helemaal goed lopen. Zien het gewoon als oefening, krijg haar nooit meer mooi in de spieren, maar krijg dan mooi te horen waar we aan moeten werken enzo

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:32

Rhea schreef:
Ik heb ze de laatste week binnengehouden. Niet alleen voor de voeding maar ook voor het geval ze een tik krijgt of zichzelf blesseerd.

Ik moet woensdag, ze is er klaar voor. :-)
Vanmorgen is je UB40 nog een rondje aan de longe geweest en daarna helemaal onder de douche gegaan.
Suc-6 morgen!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:56

Kabouterdans schreef:
Rhea schreef:
Ik heb ze de laatste week binnengehouden. Niet alleen voor de voeding maar ook voor het geval ze een tik krijgt of zichzelf blesseerd.

Ik moet woensdag, ze is er klaar voor. :-)
Vanmorgen is je UB40 nog een rondje aan de longe geweest en daarna helemaal onder de douche gegaan.
Suc-6 morgen!

kijk, dat is nog eens service, zo blijf ik mooi op de hoogte :D

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:01

Ja, ik dacht, zal d'r ff helemaal douchen voor morgen voor de keuring en staart en voetjes wassen.
De longeerbak was nou niet bepaald droog, dus je hebt vast wel enig idee hoe je merrie eruit zag.
Zelf op je hoofdstel zaten natte zand spetters, die ik ook verwijderd heb, laat geen vuil hoofdstel achter in de kast :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:35

Succes voor degenen die morgen gaan

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:49

dank je!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:58

succes iedereen morgen!

k moet zeggen dat de zenuwen en twijfels nu wel een beetje beginnen te komen hoor :S ;)

maar godzijdank heb ik Weule die mij erdoorheen sleept hihih

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:44

Iedereen die morgen moet succes!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:33

Ik heb mijn tijden opgestuurd gekregen.
Maandag 22juni moet ik om half 11 (groep 4; 4 jaar en oudere merries). Onze groep bestaat uit maar 3.