Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Oehlala schreef:
Aatrox schreef:
Ik verwacht zover ik weet nog 2 veulens aankomende zomer! Mei en juni, van I'm special de muze en Taran de la pomme.

Zit nu al in de stress, wordt nog wat.

gewoon doorademen en rustig blijven. Waarom heb je nu al zoveel stress?

Hier niks gedekt en ik weet ook nog niet of ik dit jaar iets ga dekken. Is op de een of andere manier niet echt een hengst die mij ontzettend aanspreekt, en dat in combinatie met toch een ingezakte markt, denk ik njah.

Dit laatste snap ik volledig. De markt maakt het er absoluut niet aantrekkelijker op, tenzij je vroege veulens uit hele commerciële lijntjes hebt die bv naar een exclusieve veiling kunnen. Anders houdt het echt niet over..

En vanwaar nu al stress Aatrox? Komt vast goed en anders tijdig een ervaren iemand inschakelen die met je meekijkt als je het zo spannend vindt?

Aatrox

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Ik stress altijd graag om niks dus dat moet het gewoon zijn.

Ik zou beide dames eigenlijk wegbrengen naar de Lindehoeve maar die hebben helaas Rhino en ik kan geen andere fijne merriebegeleiding vinden die plek voor ze heeft dus denk dat daar ook nog een stukje vandaan komt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Vrienden van mij hebben een bedrijf in merriebegeleiding. Begeleiden jaarlijks 40+ merries. Ik kan wel voor je vragen of zij plek hebben?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:54

Aatrox schreef:
Ik stress altijd graag om niks dus dat moet het gewoon zijn.

Ik zou beide dames eigenlijk wegbrengen naar de Lindehoeve maar die hebben helaas Rhino en ik kan geen andere fijne merriebegeleiding vinden die plek voor ze heeft dus denk dat daar ook nog een stukje vandaan komt.

Ik weet wellicht ook nog iets voor je in Drenthe.
Maar als de lindehoeve nu Rhino heeft en de merries pas mei/juni uitgerekend zijn, kun je ze dan niet later brengen? Rhino is toch vaak tijdelijk of mis ik iets?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Hier geen veulens dit jaar. Had 1 merrie drachtig maar die heb ik verkocht.
Ik mocht afgelopen jaar niet klagen met verkoop.
Ik ga dit jaar de Zirocco wel weer dekken want ik vind er echt niks aan geen veuelens.
Ik weet nog niet waarmee
Heb zin in Colestus of Cartello.... Maar ik heb nog even

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:20

@ Eilander ik ben groot fan van colestus.

Ik ben gestopt met fokken. Deze maand neem ik beslissing over de merrie. De schimmel was klophengst en ondertussen gecastreerd. Het is wel een leuk paard maar voor mij te klein. Hij zal rond de 1.65m worden. Ik had beide heren samen verkocht naar het buiten maar er was zoveel gedoe dat ik koop heb gecanceld. Vos hou ik nog hengst voor i.i.g. een jaar.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

Ja en als er over 3 weken toch een nieuw geval is.. en zo blijf je doorgaan, ze zijn nu ook iedereen aan het bellen erover en mijn veearts zei ook meteen niet doen, 4 maanden is veel te kort als nu het laatste geval beter zou zijn. Dus zodoende.

Ik vind 1,5u rijden vanaf Eindhoven wel een beetje de max denk ik.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:24

Bemi hoeve in Hoogeloon misschien een optie?