Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:12

Oehlala schreef:
Aatrox schreef:
Ik verwacht zover ik weet nog 2 veulens aankomende zomer! Mei en juni, van I'm special de muze en Taran de la pomme.

Zit nu al in de stress, wordt nog wat.

gewoon doorademen en rustig blijven. Waarom heb je nu al zoveel stress?

Hier niks gedekt en ik weet ook nog niet of ik dit jaar iets ga dekken. Is op de een of andere manier niet echt een hengst die mij ontzettend aanspreekt, en dat in combinatie met toch een ingezakte markt, denk ik njah.

Dit laatste snap ik volledig. De markt maakt het er absoluut niet aantrekkelijker op, tenzij je vroege veulens uit hele commerciële lijntjes hebt die bv naar een exclusieve veiling kunnen. Anders houdt het echt niet over..

En vanwaar nu al stress Aatrox? Komt vast goed en anders tijdig een ervaren iemand inschakelen die met je meekijkt als je het zo spannend vindt?

Aatrox

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 21:41

Ik stress altijd graag om niks dus dat moet het gewoon zijn.

Ik zou beide dames eigenlijk wegbrengen naar de Lindehoeve maar die hebben helaas Rhino en ik kan geen andere fijne merriebegeleiding vinden die plek voor ze heeft dus denk dat daar ook nog een stukje vandaan komt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:14

Vrienden van mij hebben een bedrijf in merriebegeleiding. Begeleiden jaarlijks 40+ merries. Ik kan wel voor je vragen of zij plek hebben?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 06:54

Aatrox schreef:
Ik stress altijd graag om niks dus dat moet het gewoon zijn.

Ik zou beide dames eigenlijk wegbrengen naar de Lindehoeve maar die hebben helaas Rhino en ik kan geen andere fijne merriebegeleiding vinden die plek voor ze heeft dus denk dat daar ook nog een stukje vandaan komt.

Ik weet wellicht ook nog iets voor je in Drenthe.
Maar als de lindehoeve nu Rhino heeft en de merries pas mei/juni uitgerekend zijn, kun je ze dan niet later brengen? Rhino is toch vaak tijdelijk of mis ik iets?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:35

Hier geen veulens dit jaar. Had 1 merrie drachtig maar die heb ik verkocht.
Ik mocht afgelopen jaar niet klagen met verkoop.
Ik ga dit jaar de Zirocco wel weer dekken want ik vind er echt niks aan geen veuelens.
Ik weet nog niet waarmee
Heb zin in Colestus of Cartello.... Maar ik heb nog even

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:20

@ Eilander ik ben groot fan van colestus.

Ik ben gestopt met fokken. Deze maand neem ik beslissing over de merrie. De schimmel was klophengst en ondertussen gecastreerd. Het is wel een leuk paard maar voor mij te klein. Hij zal rond de 1.65m worden. Ik had beide heren samen verkocht naar het buiten maar er was zoveel gedoe dat ik koop heb gecanceld. Vos hou ik nog hengst voor i.i.g. een jaar.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:12

Ja en als er over 3 weken toch een nieuw geval is.. en zo blijf je doorgaan, ze zijn nu ook iedereen aan het bellen erover en mijn veearts zei ook meteen niet doen, 4 maanden is veel te kort als nu het laatste geval beter zou zijn. Dus zodoende.

Ik vind 1,5u rijden vanaf Eindhoven wel een beetje de max denk ik.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:24

Bemi hoeve in Hoogeloon misschien een optie?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:40

Wij verwachten 2. Ben al wel weer aan het kijken voor de ene merrie. Verwacht nu een contagio. Zat te denken aan Cero blue. En zag vandaag Dorian Grey weer en die blijf ik super gaaf vinden. Maar dat karakter :7

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:44

Colestus heb ik ook nog in het achterhoofd, maar weet niet zo goed op wat voor merrie die past?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:11

Wij verwachten dit jaar een Sambucci uit onze Padinus merrie. Waarschijnlijk de laatste keer voor haar, merrie is 19 maar heeft het duidelijk zwaar.
En nog een Kjento merrie drachtig van Ozzy TN, die moet hierna maar eens wat gaan doen, is nog steeds VB.

Dus zal de fokkerij na dit seizoen wel even op een laag pitje gaan.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:24

Ben benieuwd kendra. Onze nu 2 jarige sambucci is groot en langgelijnd.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:25

Revali schreef:
Colestus heb ik ook nog in het achterhoofd, maar weet niet zo goed op wat voor merrie die past?

Ze adviseren hem met name op grootramige merries met voldoende lengte, hij schijnt wat te verfijnen.

Wat is er met het karakter van Dorian? De 5 nakomelingen die ik er tot dusver van dichtbij heb meegemaakt zijn allemaal prima meewerkende paarden. Atletische paarden, niet altijd heel groot.

Ik had de Contender drachtig van Cero Blue maar helaas na 60 dagen toch gust.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:51

Dan zou colestus wel goed passen als ik jouw omschrijving zo lees.

Dorian vond ik als jong paard erg lastig. Ging geregeld in de staak. Mijn merrie geeft ook echt karakters :)) vandaar dat ik twijfel. maar fokt groot genoeg. En vond hem vandaag weer echt top springen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 11:32

Ik kom hier ook weer wat actiever mee lezen en praten.

Mijn Dallas merrie is nu drachtig van Django Z. Uitgerekend in april. Kan het veulen er inmiddels al wel uit kijken.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 13:37

Django Z doet zo nog mee met de lannoo competitie. Meer mensen die dit volgen?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:37

nee ik heb geen clipmyhorse meer, vond de kwaliteit de laatste tijd om te huilen en ik kan alleen maar een jaarabonnement afsluiten, en voor dat geld. nou ja. Zitten er interessante hengsten bij?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:41

Ja bij ons loop het abonnement nog maar daarna ga ik het ook opzeggen… absurd duur idd. De kwaliteit ligt wel hoog in België . Veel goede hengsten gezien.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:13

Ik heb helaas ook niet kunnen kijken ivm geen lidmaatschap. Hopelijk komen er nog wat beelden online via bv youtube. Of op een later moment kosteloos terug kijken ofzo :')

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:32

Julia schreef:
Revali schreef:

Ze adviseren hem met name op grootramige merries met voldoende lengte, hij schijnt wat te verfijnen.

Wat is er met het karakter van Dorian? De 5 nakomelingen die ik er tot dusver van dichtbij heb meegemaakt zijn allemaal prima meewerkende paarden. Atletische paarden, niet altijd heel groot.

Ik had de Contender drachtig van Cero Blue maar helaas na 60 dagen toch gust.

Dat verfijnen kan ik wel gebruiken en maat en lengte heb ik zat. Zit alleen wat met karakter in mijn maag.
De Zirocco waar hijop moet is en geeft ze niet heel makkelijk

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:33

Ik heb Clipmyhorse opgezegd. 90 euro verhoging vind ik idioot

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:55

Denk met wat er nog aan hengsten in zijn moederlijn zit, stakkato en pilot (ook niet meteen bekend om hun rijdbare nakomelingen) weet ik niet of ik hem op een Zirocco zou zetten, als rijdbaarheid een werkpuntje is. Zelf vind ik (wat verderop in de lijn) Clinton-bloed mooi aanparen met Ramiro in de moederlijn, en voor die merrie had ik hem eerst bedacht, maar nu werk ik eerst de jonge paarden in alle rust op. Of die echt verfijnt heb ik zo mijn twijfels bij als ik de eerste generaties van hem zie.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:00

Oehlala schreef:
Denk met wat er nog aan hengsten in zijn moederlijn zit, stakkato en pilot (ook niet meteen bekend om hun rijdbare nakomelingen) weet ik niet of ik hem op een Zirocco zou zetten, als rijdbaarheid een werkpuntje is. Zelf vind ik (wat verderop in de lijn) Clinton-bloed mooi aanparen met Ramiro in de moederlijn, en voor die merrie had ik hem eerst bedacht, maar nu werk ik eerst de jonge paarden in alle rust op. Of die echt verfijnt heb ik zo mijn twijfels bij als ik de eerste generaties van hem zie.

Dan klopt het fokadvies ook niet echt.
Ik zal er nog eens dieper induiken. We hebben nog even gelukkig en ik wil ook eens even bekijken hoe het er in de wereld aan toe gaat met al die randdebielen aan het bewind

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:02

Julia, balen dat de Contender leeg blijkt te zijn.

Wij zijn afgelopen week weer heerlijk met de arrenslee weggeweest. De sneeuw hield hier niet over maar het kon net.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:03

Afbeelding