Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:05

Jammer maar ook begrijpelijk eilander

Lexa ik vrees dat je toch een advocaat onder de arm zal moeten nemen . Je hebt hier geen enkele schuld aan en komt ook voor een hoop kosten te staan .Daar bovenop nog het feit dat je je veulen niet in de veiling kan hebben . En wat als het veulen van een hengst is die " veel minder interessant " is dan wat je verwachtte ?
Ik hoop dat je alvast heel snel zekerheid krijgt

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:49

verstijnen schreef:
eilander schreef:
Gister de Numero uno merrie en haar merrieveulen van Comthago naar VDL gebracht voor verkoop.
De Zirocco heb ik bewust leeg gelaten. Dus geen veulens komend jaar.
Mischien start ik het ooit nog weer op als de handel weer aantrekt maar als de prijzen en de vraag niet beter worden hou ik het voor gezien.
Doet me wel zeer volgend jaar geen veulen.

Wat jammer! Je hebt de Uno vorig jaar teruggekocht, toch? Niet bang dat je spijt gaat krijgen?

Nee, ik heb nog een mooie jaarling van Carrera uit de Zirocco en de Zirocco zelf.

De Numero uno was trouwens in 3 dagen verkocht.
Ik had juist gedacht dat het veulen sneller verkocht zou worden :+

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:50

besita schreef:
Ik zou ook rechtstreeks bij fokkers rondhoren .. bij veilingen toch een hoop kosten die er bovenop komen

Precies. Die kosten hoef je niet te maken. Ook rechtstreeks bij de hengstenhouders is veel te halen...

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:52

Weet iemand hoe je resultaten vanuit Colombia naar het KWPN over krijgt?
De Cornet uit de Zirocco loopt daar nu in het 1.25m. Ik kreeg er gister een filmpje van maar kan de uitslage nergens terug vinden }:0

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:59

eilander schreef:
De Cornet uit de Zirocco loopt daar nu in het 1.25m. Ik kreeg er gister een filmpje van maar kan de uitslage nergens terug vinden }:0

Zou ik ook wel willen weten. Wij hebben er ook nog eentje in Colombia lopen

Mooi dat de merrie is verkocht!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 14:19

Revali schreef:
eilander schreef:

Zou ik ook wel willen weten. Wij hebben er ook nog eentje in Colombia lopen

Mooi dat de merrie is verkocht!

Is dat Noucka uut Frankrijk?
Het is mij gelukt.
Ik heb de Colombiaanse federatie geschreven en kreeg meteen antwoord. Hopelijk accepteerd het KWPN het ook. Horsetelex in elk geval wel

Revali

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:04

Ja kun je daar wat van vinden?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:42

Loopt bij dezelfde ruiter als Nena in het 1.30m
Juan Andres Vegas van VTP sporthorses
Kijk maar op Instagram

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:51

Oh top Dankje!! Zou je mij de gegeven van de federatie door kunnen geven? Want dan vraag ik dat ook aan. Kan ik ook op horsetelex veranderen! Wel zo leuk nu we haar volle zus hebben verkocht

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 15:49

gomir schreef:
En dan is Frankrijk ook niet het makkelijkste land om mee te communiceren :=

De dochter van goede vrienden van mij is met haar vriend samen op zoek naar leuk springgefokt merrieveulen van dit jaar. Ze hebben niet het ruimste budget, maar beestje krijgt wel een top plek bij echte liefhebbers.
Budget is 4000 euro, uiteraard verwachten ze voor dat geld geen toekomstige crack uit een 1.60m merrie. Wel een correct veulen qua exterieur. Hoor het graag als iemand hier iets weet.

Ik heb hier voor rond dat geld een veulen gekocht. Ben gewoon vooraf gaan kijken bij het veulen. Ze brengen je in contact met de fokker.
https://team-nijhof.market/nl/market/for-sale

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:42

Mijn 3 jarige Ipsthar heeft vandaag haar sterpredicaat behaald! Ik wilde graag eens een keuring meemaken, met mooi resultaat! Heb de voorbereiding zelf thuis gedaan

Ik verkoop straks mn hengstveulen, maar hoor wel om me heen dat de markt veel minder goed is dan vorig jaar helaas

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:52

Ik kocht vorig jaar al een goed veulen voor een spotprijs :+
Leuk kopen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 14:40

rensju schreef:
Mijn 3 jarige Ipsthar heeft vandaag haar sterpredicaat behaald! Ik wilde graag eens een keuring meemaken, met mooi resultaat! Heb de voorbereiding zelf thuis gedaan

Ik verkoop straks mn hengstveulen, maar hoor wel om me heen dat de markt veel minder goed is dan vorig jaar helaas

Ah dat was jij! dacht ik al :) ik zat namens het bestuur achter de tafel ipv in de kooi vanwege ziekte. Ik moest vervolgens de linten in de baan brengen. Heb ik nog wat sprongen van die van jou gezien. Mooie reactie had ze de laatste sprong na de fout.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 17:39

Ik kreeg van verschillende mensen te horen dat vos van 2024 geen verkeerde is en dan biedingen van net boven slachtprijs. Ik kijk van de winter wel hoe hij van het land komt en dan beslis ik wel of ik hem dan verkoop of als 3 jarige Markt is erg slecht wat ik hoor en ervaar

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:01

Marijkeeee schreef:
rensju schreef:

Ah dat was jij! dacht ik al :) ik zat namens het bestuur achter de tafel ipv in de kooi vanwege ziekte. Ik moest vervolgens de linten in de baan brengen. Heb ik nog wat sprongen van die van jou gezien. Mooie reactie had ze de laatste sprong na de fout.

Oh wat leuk! Ik weet niet wie jij bent helaas anders had ik wat gezegd. Ja ze deed het echt super goed he. Geweldig lief paard is het ook <3

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 19:50

Nou de veulens zijn verkocht via de Limburgse veulenveiling.
Ten opzichte van vorig jaar waren de prijzen een stuk minder.
Tuurlijk op die paar uitschieters na, maar ik ben blij dat ik volgend jaar niet alles dragend heb.