najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:47

sprakeloos schreef:
haan schreef:
Ik denk wel dat het de topper van 2008 gaat worden met het dekkingsaantal.

Dat denk ik niet, want hij komt hoger in de markt dan de gebruikelijke 800-900 euro.

Daar had ik nog niet aan gedacht.........

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:47

ze gaan hem ook niet volledig vrijgeven om te dekken, vermoedelijk maar bij 3/4 stations beschikbaar. ze willen hem de tijd geven, voor fokkerij en voor sport!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:48

Wel een goeie zaak, die beslissing om 'm nog geen merries te laten dekken. Stel dat hij er nu niet doorheen was gekomen ....

De mensen die hun merrie door Zurich hebben laten dekken zullen wel opgelucht zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:48

weule schreef:
ze gaan hem ook niet volledig vrijgeven om te dekken, vermoedelijk maar bij 3/4 stations beschikbaar. ze willen hem de tijd geven, voor fokkerij en voor sport!

Lijkt me heel verstandig. Ik ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:02

Ja Ja deze wel!!!! Go jij! Go jij! Maar ik was wel zo overtuigt van hem, dat ik de gok sowieso wel aandurfde... Naar mijn idee was hij ergens anders wel goedgekeurd als KWPN hem niet nam. Ik denk dat hij in combinatie met de juiste merrie hele goeie paarden gaat geven!!! Zodra wij een veulen hebben zal ik de foto direct in mijn profiel zetten...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:24

haan schreef:
Wow! De Krack, die punten Wow! ik had het eigenlijk al wel een beetje verwacht, maar zo extreem hoog niet.
Volgens mij heeft de Krack nog geen een gedekt, hij viel vorig jaar op de show van Joop al op en toen werd er ook al aan hem gevraagd of de hengst al dekte, nee, want hij wilde hem eerst goedgekeurd hebben. Ik denk wel dat het de topper van 2008 gaat worden met het dekkingsaantal.

Hij is -zoals ik al eerder meldde- ook in eigendom van de Fam Venderbosch .Andre vertelde me onlangs zelf dat hij "enkele" merries had gedekt . Tong uitsteken
Het dekgeld zal +/- 1200 euro zijn .Ze willen hem hier ''exclusief'' houden Rolleyes en hem in Duitsland aanbieden... Cool

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:25

Je bent toch lichtelijk gek om zoveel uit te geven aan een jonge hengst, waarvan je heg noch steg weet.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:27

de krack heeft wel degelijk al een paar merries gedekt Lachen maar nogmaals super toffe bok! edward zal er blij mee zijn!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:29

mmm, gaat hij daarheen Verdrietig

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:29

Sammie schreef:
Je bent toch lichtelijk gek om zoveel uit te geven aan een jonge hengst, waarvan je heg noch steg weet.
Helemaal mee eens ! (maar gekken heb je altijd ! Clown ) Ik heb hem ook min of meer uitgelachen toen hij dat zei !
Ik moet er eigenlijk wel bij vertellen dat Andre nogal graag ''hoog van de toren blaast ''! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:35

Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar als je de moederlijntjes van de dressuurhengsten bekijkt op paardenfokken...........

Wat is dan de toegevoegde waarde van de dressuurhengsten ( op de Krack uit Endy na dan.)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:36

De Don Romantic is aangewezen voor het verr.onderzoek door de herkeuringscie.
Dan is hij al niet in het voordeel bij de reguliere hk. cie.

Dat de Special D is ggk, is leuk voor de eigenaren, maar niet direct een aanwinst.
Evenals de Rousseau, niet helemaal mijn idee van een aansprekend dress. paard en zeker
een verrassing met de hoge punten.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:40

Ik ben vooral benieuwd naar Joop zijn nieuwe hengst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:48

We zullen het meemaken hoe deze dieren zich gaan ontwikkelen.

Er zijn meerdere hengsten die op driejarige leeftijd afgebrand werden en uiteindelijk een verrassing bleken Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

Leuk woordgrapje Pipo ROFL (of het nu wel of niet zo bedoeld was)

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

Pipo schreef:
We zullen het meemaken hoe deze dieren zich gaan ontwikkelen.

Er zijn meerdere hengsten die op driejarige leeftijd afgebrand werden en uiteindelijk een verassing bleken Haha!

Daarom zijn ze ook aangekeurd. Ze mogen zich bewijzen in de verschillende competities en natuurlijk de nafok...dan weten we snel genoeg of ze een aanwinst blijken te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:55

Sammie schreef:
Leuk woordgrapje Pipo ROFL (of het nu wel of niet zo bedoeld was)

Behalve een serieuze spelfout bij het woord verrassing zie ik echt het woordgrapje niet..........

Maar ja........ik ben dan ook chemisch blond.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:59

ik denk dat de rousseau het heel goed gaat doen.Zeker in de competitie.Het paard komt wel uit een rubenstein lijn en dat zijn naar mijn idee laatbloeiers. Paard kan heel mooi bewegen en al ziet hij er nu nog niet compleet uit dat komt vlgs mij wel goed.Geef hem de tijd.
En wie gaat er nu weer achter een hengst als krack c aan? We zouden toch nieuw bloed gaan proberen! Ik vind het een prachtig dier , maar alweer een krack-c ik ben de andere nog aan het verwerken Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:06

De Rousseau is ook niet echt vernieuwend.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:31

shan schreef:

Je bedoelt Zihvago ?( ook van Venderbosch Vork ) ; maar die heb je toch al tig keer gezien? Gaaaap of bedoel je ,in real life?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:44

weule schreef:
vond over het algemeen de spring hengsten enorm tegenvallen en de dressuur was ook maar zo zo.... die zurich sprong gewoon goed, maar in type en beweging kon ik er echt niet vrolijk van worden. de Krack overtuigde mij vandaag niet van achter, voor wel heel goed. vond de Scandic fijn bewerkbaar, alleen jammer van zijn tong. de rousseau vond ik echt niks. en de special leek me een fijn paard. (korte commentaar van vandaag!)

Ik ben het helemaal met je eens Weule (behalve de Special D dan)!
Ook vond ik dat de ruiters en testruiters de paarden vandaag maar gewoon een rondje lieten lopen. Ach, het rapport was toch al bekend, dat was ook te zien aan de juryleden, die waren ook weinig oplettend en stonden regelmatig te bellen Boos!
Geen enkele springhengst kon vandaag de wissel in 1x maken, daar hadden ze maar een balkje voor op de grond gelegd.... De galop was er door de trainingsruiters aardig uit elkaar getrokken, ze liepen standaard op de voorhand met een lange hals. Zodra de hengsten van de testruiters meer op het achterbeen moesten gingen ze lekker aan de teugels trekken. De Clinton kon het hardste trekken Haha!

En ik vond ook dat de springpaarden dressuurmatig weer een stuk slechter waren als tijdens de 1e beoordeling. Dit gold ook voor de dressuurpaarden. De Rousseau werd een beetje gek van de eigenaren die nogal enthousiast aanwezig waren, toen hij dat uiteindelijk in een zogenaamde fake-houding ging lopen werden ze helemaal enthousiast. Karen Nijvelt werd zelfs toegeroepen met : Goed zo Karen!!!
De Scandic vond ik het fijnste paard, heel los, lichtvoetig, een paard met veel takt en balans. Hij deed vandaag wat vermoeid aan, hij liep daardoor nog wel eens van het achterbeen af. Tja, die tong is natuurlijk niet zo mooi, maar dit deed Zurich ook.... Ik vond persoonlijk dat de Krack C te hoog gepunt was en de Scandic te laag.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:45

Tja, nu nog wachten op foto's!!!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:55

jah, die rousseau zag ik niks moois in.. beetje in elkaar getrokken met onderhals, achterbeengebruik kon ik bijna niet ontdekken. en inderdaad de scandic was een fijn dier, goed over de benen, had van mij ook wel hogere punten gekregen, met name de galop had ik hem wel puntje meer gegeven. die clinton was bij binnenkomen al niet goed, niet rad, doodop, zat geen fut meer in. De dressuurpaarden vond ik wel frisser als de springpaarden. en de trainingsruiters waren inderdaad nogal slaapverwekkend... volgens mij is het meer onderhouden als trainen. (zoals het vandaag leek)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:21

amaze schreef:
shan schreef:

Je bedoelt Zihvago ?( ook van Venderbosch Vork ) ; maar die heb je toch al tig keer gezien? Gaaaap of bedoel je ,in real life?

Nee, ik loop al een beetje op de feiten vooruit. Haha!
Ik bedoel de Holsteiner (Diarado) die hij samen met het Verband en schockemohle gekocht heeft.
Beetje offtopic wel, sorry. Bloos

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:32

Ik ben heel benieuwd naar de Scandic Ja

Voor de Krack C zou ik zelf niet zo gauw kiezen, aangezien er vast nog een hele hoop mensen voor zullen kiezen. Ondanks dat dekgeld. Het is vast een heel goed paard!