Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:40

Dan gebruik je de editknop Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:52

emilieke schreef:
Hoi, ik ben er net achtergekomen dat mijn instructeur een zelf gefokte hengst heeft laten meedoen met de hengstenkeuring Tong uitsteken en ik was wel even benieuwd of er mensen zijn waarbij hij is opgevallen (ik heb hem nog nooit gezien ofzo hoor, ben enkel benieuwd Knipoog )
Het is nummer 425 met de naam errolympic ferrox de niro x carneval
Mede-eigenaar is stal van Baalen.
Indien er foto's zijn mag je ze eventueel sturen maar voel je niet verplicht Knipoog Haha!

Ik was er niet zo van gecharmeerd, die heeft een enorm krom achterbeen erin. Verder wel fijn bewegen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:53

Ik vond de dressuurjaargang beslist niet slecht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:59

MissHIS schreef:
Ik vond de dressuurjaargang beslist niet slecht.

Ik ook niet.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:27

Ik vind heel veel reacties veel te negatief.Ik krijg zo de indruk dat heel veel bokkers hun
toppers om wat voor reden dan ook, thuis hebben gelaten. Ik vond ook de dressuurpaarden
die aangewezen zijn, over het algemeen erg goed. Er liep wel eens een verdwaalde tinus
tussen, 520, in de veiling moest hij bijna vooruitgeduwd worden,zelden zo'nslappe dweil
naar Ermelo zien gaan. Maarverder veel sterk bewegende paarden goed ontwikkeld voor
zulke jonge broekies. Blijf altijd kritisch, maar wel op een wat positievere manier.
Wat ik echt humoristisch vind ,is alle "inside information" over paarden enmensen
een hoog kletsgehalte.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:42

janderegelaa schreef:
Heeft iemand zich al eens verdiept in de moederlijn van Zagreb? Echt niets aan en niets gepresteerd. Overigens is half hengstenhoudend Nederland maanden geleden al bij Zagreb wezen kijken en ze lieten hem allemaal staan terwijl hij echt niet de hoofdprijs kostte. Integendeel zelfs.

Tsjonge....... ,ik wou dat ik ook zo'n "inside information " had ;hoe kom je er toch aan Jan ? Tong uitsteken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:43

misterA schreef:
Ik krijg zo de indruk dat heel veel bokkers hun
toppers om wat voor reden dan ook, thuis hebben gelaten.

Lips are sealed

MisterA.
Oordelen vanachter een pc is natuurlijk ook reuze makkelijk. Haha!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:49

Over "inside information" kan ik niet mee praten.Maar het is me toch echt zeer duidelijk opgevallen dat van de "broekies" de springpaarden een veel actiever en beter ondertredend achterbeen hadden dan de dressuurpaarden.
Iets wat je toch ook echt wel kunt gebruiken in de dressuurring.
Het is wat mij betreft gewoon een conclusie die ik trek en ja in dit geval een negatieve.Ik kan er niks anders van maken.
(Ik heb trouwens wel hele mooie modellen gezien ,hoor)
Ik denk dat de spring en de dressuurpaarden absoluut niet zonder elkaar kunnen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:52

LDRD schreef:
Grootste vergissing van de HK commissie van de dag: het doorsturen van de zwarte OOseven (moeder weet ik even niet meer), die had achter werkelijk helemaal niks. Wordt morgen overigens geveild, ben benieuwd.

MisterA, mijn opmerking van vrijdag middag. Knipoog

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:54

Kijk jullie zijn niet goed geinformeerd over Zagreb.

Zagreb zat niet goed in zijn vel en wilde niet eten. Was mager en zat dik in zijn haar. De fokkers wisten niet wat ze ermee aan moesten en hebben een aantal hengstenhouders benaderd. Die durfde het idd niet in zo'n korte periode aan.
De mensen die hem gekocht hebben (en dat zijn ook geen onbekende in de sport en fokkerij) zeiden dat ze het wel wilde proberen. En zie hier het resultaat. Je kan zeggen wat je wilt, maar het is ook echt een super mooi paard.

En al dat commentaar... Het zijn paarden van 2,5 jaar. Die van mij is al aardig in model (al zeg ik het zelf):
Afbeelding
(foto van een half jaar geleden), maar die kan ik niet vergelijken met die binken die ik daar zag lopen. Wanneer je die over een jaar zie, dan kan je pas oordelen. Nu is het een voorselectie en is het nog een beetje kijken in de toekomst!! En idd er zitten betere bij en mindere, maar er zijn er genoeg van de W-jaargang en die vond ik vorig jaar nog niet geweldig en dit jaar sprong die er met kop en schouder boven uit (de Rhodium x Jet Set D -> en ik ben niet bevooroordeeld Bloos )

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:57

Ben het helmaal eens met MissHiss ,Miss j en MisterA (wat toevallig Haha! )

Ik heb schitterende dressuur paarden gezien zaterdag . Pling (een enkele uitzondering daargelaten ) Ik kon het niet met alle aanwijzingen eens zijn en vond ook dat ze anderen wel aan hadden moeten wijzen (oa de Rousseau x Inspekteur )
Bij de springpaarden waren er ook enkelen die voor dressuur paard "door hadden kunnen gaan " Tong uitsteken

Waar ik persoonlijk de meeste moeite mee heb is het feit dat de bloedspreiding steeds kleiner wordt .Het KWPNmoet zich imo dan wel afvragen of een hengst met weer Ferro ,Flehmming of Cocktail bloed uberhaupt nog wel iets aan de hengstenstapel toe kan voegen ......... Ach gut

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:59

Nou daar ben ik het wel mee eens. Ik heb een Rhodium x Jet Set D x Sultan.

Die hengsten komen in veel lijnen voor (of de ouders daar weer van). Wanneer ik die van mij laat dekken dan denk ik idd dat ik naar duits bloed ga kijken. Maar welke hengst dat het wordt??????

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:02

ceasario schreef:
Gitta1977 schreef:
Scan ff in dan Schijnheilig
Niet iedereen is daar lid van... Bloos

Gewoon een abo.. nemen geloof voor 19 Euro.
Ik verwacht de komende maanden in dat blad behoorlijke uitgesproken meningen.
Vandaag zag het er al niet slecht uit met weer Spielberg op de achterpagina. Haha!

Ik heb inmiddels ook een proefabonnement genomen.
Ik hoop ook dat het blad een eigen karakter krijgt en zich echt kan onderscheiden van andere bladen, PK, hoefslag e.d.
Ik denk dat dit wel gaat gebeuren, vond deze uitgave nog wat weinig uitgesproken, vooral in het gedeelte hk( no offence missHIS) en de hengstencompetitie. Ik kreeg het gevoel dat ik ergens anders geweest was toen er bij Uptown en United over mooie verruimingen werd gesproken.

Ik snap ook heel goed dat het erg moeilijk is om in een artikel een uitgesproken mening naar voren te laten komen, vanwege allerlei belangen en de lange tenen van hengstenboeren en andere paardenlui.

Verder qua vormgeving ben ik erg positief, fijn tabloi-formaat en fullcolor.

Ik hoop, zoals ik net ook al zei, dat het blad zich gaat onderscheiden van de andere bladen en getuige de column in de eerste uitgave van het blad zal dit ook gaan gebeuren.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:07

amaze schreef:
Ben het helmaal eens met MissHiss ,Miss j en MisterA (wat toevallig Haha! )

Ik heb schitterende dressuur paarden gezien zaterdag . Pling (een enkele uitzondering daargelaten ) Ik kon het niet met alle aanwijzingen eens zijn en vond ook dat ze anderen wel aan hadden moeten wijzen (oa de Rousseau x Inspekteur )
Bij de springpaarden waren er ook enkelen die voor dressuur paard "door hadden kunnen gaan " Tong uitsteken

Waar ik persoonlijk de meeste moeite mee heb is het feit dat de bloedspreiding steeds kleiner wordt .Het KWPNmoet zich imo dan wel afvragen of een hengst met weer Ferro ,Flehmming of Cocktail bloed uberhaupt nog wel iets aan de hengstenstapel toe kan voegen ......... Ach gut

Vul dit lijstje even aan met Krack C en Jazz. Vooral in combinatie met elkaar. Haha! En we zijn het weer eens. Haha! Namelijk wat betreft de Rousseau x Inspekteur. Het wordt nu eng. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:07

krack =flemmingh, jazz= cocktail.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:11

Ik heb ook een kwartaalabonnement genomen. Eens kijken of het anders als al die anderen is.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:11

ha ha ;je was me al voor @sammie

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:21

Sammie schreef:
krack =flemmingh, jazz= cocktail.

Oh ja. Bloos Koe Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:25

Zagreb zat niet goed in zijn vel en wilde niet eten. Was mager en zat dik in zijn haar. De fokkers wisten niet wat ze ermee aan moesten en hebben een aantal hengstenhouders benaderd. Die durfde het idd niet in zo'n korte periode aan.

@Amaze, hier heb je je antwoord. Niet van mij maar van een medebokker Knipoog
En als je zou weten voor wat voor een bedrag hij 'm meegenomen heeft lach je je helemaal rot en kan ik alleen maar zeggen "chapeaux "!

"Inside " informatie is niet zo moeilijk, je moet alleen wel af en toe van het erf af Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:46

Ik vond veel dressuurpaarden ook heel goed en ben benieuwd wat er van deze jaargang overblijft.
Dat de combi Krack x Jazz en Ferro x Jazz op diverse manieren zo goed is is goed voor de sport. De fokkerij zal er alert op moeten blijven dat het niet te eng wordt.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:52

sarabande schreef:
Ik vond veel dressuurpaarden ook heel goed en ben benieuwd wat er van deze jaargang overblijft.
Dat de combi Krack x Jazz en Ferro x Jazz op diverse manieren zo goed is is goed voor de sport. De fokkerij zal er alert op moeten blijven dat het niet te eng wordt.

Je kunt ook overdrijven...
Maar ieder z'n mening.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:58

Ricckkk schreef:
Maar ieder z'n mening.

Haha! Waarom dan die opmerking? Clown

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:01

Het is iid jammer dat je veel dezelfde hengstencombinaties krijgt, van dezelfde vaders, maar ook ik moet eerlijk toegeven dat er juist bij die groepen erg veel kwaliteit rond liep, ik denk ook dat de comissie niet voor niet een paar "duitsers" heeft aangewezen, maar ja sommige willen natuurrlijk graagcommercieel fokken Knipoog

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:11

MissJ schreef:
Ricckkk schreef:
Maar ieder z'n mening.

Haha! Waarom dan die opmerking? Clown

Omdat ik en velen die ik gesproken heb vonden dat je nou niet over een hele goede collectie kon spreken Lachen

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:14

Die Westenwind is weer verkocht las ik ergens....