Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vicome

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 11:06

Wat fijn mirjam, gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 12:31

Wat zijn jullie al ver zeg, de eerste mijlpalen. Fijne gedachte.

Vicome verdikke das niet wat je wil zien, een ei. Heel veel succes deze laatste ronde.

Mirjam super, gefeliciteerd! 5 veulens volgend jaar. Worden er steeds meer bij je of niet?

Ik heb hoop.. Veroontje gaf gisteren en vandaag haar jaarling-dochter een hele hinnik-begroeting toen ze buiten kwamen en dat is wel ern hormonaal dingetje want dat doet ze anders nooit.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 12:56

Muronia ik had het idd liever anders gezien maar hopelijk pakt de laatste poging alsnog. Ei zag er iig goed uit. Dus ben net als jij hoopvol dat het lest best gaat worden.

Hoop dat bij jou ook geldt lest best en Veronia uiteindelijk drachtig wordt, het is je van harte gegund!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 13:42

Spannend muroon!
Vicome, balen.

Muronia, we begonnen 5 jaar geleden met 3 en dit jaar dus 5. Dat is ook wel ons max gelijk hoor :D

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:21

Merrie zojuist weer geinsemineerd nu maar weer terug in de duimendraai modus, maandagochtend vroeg zien of het ei weg is. Was deze keer wel mooi groot ei geen spikkels te bekennen dus niet weer een bloedei...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:23

Dat klinkt wel beter, mijn duimen draaien voor je!

Mirjam, ja 3 was ik van je gewend eerder. Maar 5 is natuurlijk ook mooi!

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:33

Ja het zag er allemaal goed uit dus ben gepast hoopvol.
Dank je voor het duimen, duimen draaien hier ook voor jou mee. Zou toch wel een mooie afsluiting van het seizoen zijn zijn als het met een dracht afgesloten kan worden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 18:55

Duimen maar :D

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:33

Ik zal voor je duimen!

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:00

Ei was foetsie dus maar weer op wachtbankje,

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:07

Wij mogen woensdag en vrijdag weer

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:19

Het is hier wel klaar nu want seizoen sluit over 2 wkn dus als ze met 18dgn scan nog leeg is dan komt er geen nwe poging meer dit jaar.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:21

Ja einde komt eraan.
Woensdag is Eli 21 dagen, controle of cyste echt cyste is.
Vrijdag Roos 40 dagen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:26

Spannend allemaal, hier scannen we woensdag de laatste met “18” dagen ze is al wel een stukje verder maar door vakantie helaas niet eerder kunnen scannen.

Spannend allemaal voor iedereen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:32

Mirjamalvaro nog gefeliciteerd met alle drachten! Top. Hopelijk deze week ook goede scans

Claudia hoe ging de scan?? Mag ze weer naar de kliniek?

Vicome ik duim keihard dat het nu geslaagd is! Wanneer moet je scannen?

Ania gefeliciteerd!!

Retlaw jullie tellen al mooi door :j Vind de eerste maanden altijd zo saai :+ Hopelijk blijft het nu mooi zitten zonder de regumate

Lyona wat super dat ze toch nog interesse in Perry hadden en hij vandaag pas naar huis gaat. Geef hem nog maar even een knuffel van mij. Hij blijft toch een beetje bijzonder voor mij. Ik was de eerste die in zijn weide stond voor evt een dekking
Wel erg jammer van Silver

Corina gelukkig maar 1 vruchtje

Nowylover gefeliciteerd!

Crazyfunky hopelijk straks mooie kloppende hartjes

Myrthe ze ziet er mooi uit, glimt je tegemoet :j

Wegens enorme drukte is het reageren er wat ingeschoten. We hebben wel een lekkere bosrit gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder ben ik Minthe aan het trainen voor de centrale keuring volgende week. Ze werd uitgenodigd voor de kampioenskeuring omdat ze in april een eerste premie heeft gekregen. Super leuk!
Zilver was 29 juli ook alweer 3 maand drachtig , oudere foto dus. Ze krijgt al een buikje
Afbeelding

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:37

Kabayo ze is vanmorgen gescand na de inseminatie van zaterdag dus zou nu over 18dgn kunnen maar kan ook wachten tot de 40dgn scan omdat er toch geen poging meer gedaan wordt en dan kan meteen mocht dat nodig zijn de gustverklaring gemaakt worden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:00

Het einde komt inderdaad weer in zicht, maar hopelijk toch nog een beetje succes met de laatste pogingen!

Hoop dat de laatste hier nu toch ook drachtig is. Vandaag 18 dagen, dus ga straks even scannen. Mijn gevoel zegt drachtig, want ze is qua gedrag zo anders. Ze laat de veulens in de wei zelfs uit haar bak mee eten, normaal vreet ze alles en iedereen op die alleen al naar haar eten kijkt (zelfs vanaf 300m al)... dus dat geeft een mini beetje hoop.

Qua verstand kan ze niet drachtig zijn, want ze had zo'n rare hengstigheid van 2 weken...

Anders doe ik nog 1 poging met haar, kan gelukkig nog wel even doorgaan als ik wil. Alleen liever geen veulen later dan eind juli.

De andere zijn al mooi op weg
Nensie 114 dagen met secret usb
Char en Carice allebei 46 dagen
Ebbie 38 dagen met for romance

Volgend jaar alleen niet mooi allemaal binnen 2 weken, iets meer spreiding. _O-

Hopelijk lukt de laatste poging Vicome! Als er geen tweeling risico is en toch niet meer dekt, zou ik inderdaad ook gewoon op 40 dagen doen.

Hoe staat Veronia ervoor Muronia? Hopelijk toch nog beetje geluk nu!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:20

Even een hele andere vraag..
Volgens mij woonde er iemand van hier in Luxemburg toch? Een vriendin van mij heeft een pony daar gekocht van de week en die moet dus nu naar Nederland toe. Heeft wel al NL paspoort (is ooit van nl daarheen gegaan).
Ze heeft een transport nummer nodig maar dat lukt haar niet. Kan iemand mij in een pb bericht misschien helpen?

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:26

Nee geen verhoogde kans op tweelingdracht dus mijn gevoel zegt ook met 40 dgn scannen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:41

Spannend Vicome, ik duim hoor!

En ook voor de anderen die nog op de scan wachten.

Veronia is net gescand en dat was positief. Ze heeft nu op rechts wat eitjes waarvan er 2 rond de 3 cm zijn en links is de grootste 2 cm. Haar baarmoeder begint te plooien en dus mag de conclusie zijn dat haar cyclus weer synchroon loopt. Daar ben ik superblij mee. Over 2 dagen scannen we nog een keer om te kijken hoe de eitjes zich verder ontwikkelen en welke er door groeit en dan kunnen we plannen wanneer ze weer naar de kliniek mag. Er komt dus zoals het nu lijkt nog een nieuwe kans voor ons *\o/*

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:46

Crazy_funky wat fijn dat alles toch netjes drachtig is geraakt *\o/* nu hopen op nog goede hartslag scans.

Shadowstar hopelijk is ze volgende week netjes drachtig

Corinadrenth Fijn dat het er nu toch maar 1 blijkt te zijn. Nu kun je gerust aftellen.

Vicome hopelijk heeft het deze ronde wel gepakt, duimen draaien voor je. Hoe is het met je gezondheid?

Butengewuen ik denk dat scannen na 100 dagen voldoende is voor de gust regeling.

Nowylover welkom en wat leuk dat het toch eindelijk gelukt is. Op naar een knap veulentje volgend jaar.

Lyona Fijn dat de andere 2 nog gedekt zijn. Kwam nog even goed uit dat Perry een paar dagen langer bleef. Balen zeg van silver, wat een smak geld ook. Wellicht volgend jaar optijd beginnen en eventueel pavo fertile voeren zodat ze een goede cyclus met goed ei krijgt. En balen ook dat Ice zoveel is afgevallen.

Muronia Wat fijn dat ze toch terug in haar cyclus zit *\o/* op naar nog een ronde dus.

Myrthee je merrie ziet er top uit. Wat leuk die herinneringen op fb he.

Retlaw 120 dagen alweer, dat gaat snel := . Ze heeft dus een aardig pittig karakter zo te horen.

Ania gefeliciteerd met de dracht.

Mirjamalvaro wat fijn dat Eli ook drachtig is *\%/* en mooi resultaat 5 van de 5 drachtig.

Janinevv hopelijk is de laatste ook netjes drachtig.

Kabayo vind het altijd leuk om te zien hoe je bezig bent met je paarden. Ben heel benieuwd hoe Minthe het op de keuring gaat doen.

Quir ik duim mee dat de laatste ook netjes drachtig wordt. Zo te horen heb je ze idd wat meer gespreid komend jaar :D

Kiko ze kan best de tracés enz regelen via een transport firma. Dat gaat veel vlotter en makkelijker. Kunt eventueel Gelissen vragen

Hier gaat alles zijn gangetje. De eerste 5 zitten deze week over de 100 dagen, schiet al goed op. Woensdag komt de dierenarts de laatste merrie scannen.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:50

Goed bericht Muronia fijn dat er zicht is op nog een kans hopelijk pakt het goed uit.

Nieky gezondheid gaat langzaam aan vooruit, vorige week minder goed bericht gehad was op controle bij chirurg en die begon meteen over stuk darm verwijderen, de beste man vergat even te vermelden dat het gevolg dan een stoma is ws wel een tijdelijke stoma maar toch vindt het wel fijn als zoiets even vermeld wordt.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:17

Nieky1993 bedankt voor de tip!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 12:37

Je kan bij nvwa zo'n nummer aanvragen als chauffeur. Moet ook als je eenmalig privé ophaalt. Anders door een bedrijf laten doen die hebben zo'n nummer al.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 13:07

Ze wil de pony graag zelf ophalen. Ze gaat nu een klantnummer aanvragen bij de nvwa dus hopelijk krijgt ze dat snel.