Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misterA schreef:Negro was een bijzondere hengst. Hij paste heel goed op de toen al grote aantallen dochters van Flemmingh, Jazz en Krack C. En minder op de toen nog veelvuldig aanwezige klassiekere merries. Toch heeft hij in zijn eerste jaren geen heel aparte nakomelingen gebracht. Zijn eerste ggk zoon was Troy en daarna duurde het weer een aantal jaar.
Zelf had ik toen al verschillende Ferro=dochters waardoor ik weinig met Negro heb gefokt.
manubres schreef:Sarai L is ingeschreven!
Commentaar;
Vanwege zijn goede bewegingstechniek, extra model en goede houding heeft het KWPN besloten hem in te schrijven.
Draf: goede balans, bergop, goede techniek
Galop: bergop, balans, ruim, goede afsprong, goede sprong
Stap: vlijtig, actief, houdt zich vast in lichaam: tijdens training veel aandacht aan stap besteed daardoor steeds ruimer geworden, maar mag nog beter.
Wat mij opviel tijdens presentatie: veel onrust in de mond, stap matig en voor het eerst zag ik dat hij zijn staart niet goed draagt. Draf is prima maar achterbeen zou van mij nog iets scherper mogen zijn, galop is uitmuntend.
misterA schreef:Een enorme verbetering is het toevoegen van de staafdiagram bij het rapport. De druk vanuit de leden is blijkbaar zo groot om weer terug te keren naar het toekennen van cijfers dat de h.c.cie of een andere functionaris maar een tussenoplossing heeft bedacht. En niet heeft afgewacht tot het 2 jaar durende pilot met dat malle advies van de fokkerijraad is afgelopen.
Deze vorm van publicatie van het verrichtingsrapport is zelfs een verbetering t.o.v. het toekennen van cijfers en een summiere omschrijving van voorheen omdat er zo meer onderdelen een waardering krijgen.
Benzz schreef:janderegelaa schreef:Het is gewoon commercieel. Hij heeft er 500+ gedekt en het KWPN wil die registraties wel.
Het is alleen geen commercieel bedrijf maar een vereniging. Als je met een merrie die zo stapt op de stamboekkeuring komt, kun je gelijk naar huis.