Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:36

Kazan Z vind ik echt een fijne hengst. Vorig jaar mijn merrie ermee geïnsemineerd maar werd na de eerste keer niet drachtig, omdat we al heel laat in het seizoen zaten en na meerdere verhalen gelezen te hebben over merries die er tig keer over deden voordat ze drachtig waren, gekozen voor een andere hengst waarvan ze toen in 1 keer drachtig werd. (Dourkhan Hero Z)

Aankomende week weer op pad met mijn Marius Claudius merrie om haar nog een keer te scannen, hopelijk nog steeds drachtig van Poker de Mariposa!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:42

Cioccolato schreef:
Ik zou gelijk weer Justice zeggen. Of heb ik dat al gedaan? Die is alleen misschien wet te groot.
Inaico vdl? Connect, lingo van de watermolen.

Ja connect al gehad, lingo had ik zo gedaan als ik de connect niet had. En justice ook gaaf maar heb dan een veulen met 3x nimmerdor en 2x capitol erin. Dat vond ik wat veel van hetzelfde dus ben verder gaan kijken. Inaico heeft ook weer capitol achter indoctro

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:53

Change3x schreef:
Kazan Z vind ik echt een fijne hengst. Vorig jaar mijn merrie ermee geïnsemineerd maar werd na de eerste keer niet drachtig, omdat we al heel laat in het seizoen zaten en na meerdere verhalen gelezen te hebben over merries die er tig keer over deden voordat ze drachtig waren, gekozen voor een andere hengst waarvan ze toen in 1 keer drachtig werd. (Dourkhan Hero Z)

Aankomende week weer op pad met mijn Marius Claudius merrie om haar nog een keer te scannen, hopelijk nog steeds drachtig van Poker de Mariposa!

Wat vond jij fijn aan kazan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:05

Ik vind dat hij altijd hele fijne manieren heeft op de sprong, veel lossigheid, atletisch type. Daarnaast vind ik zijn pedigree ook heel goed en interessant.

Ik heb mijn merrie nu dus drachtig voor dit jaar van Dourkhan Hero Z, zijn lijntje is ook heel erg interessant. Mijn merrie zit over een maand op 320 dagen, ik ben heel benieuwd wat voor een type eruit gaat komen. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:17

rensju schreef:
Cioccolato schreef:
Ik zou gelijk weer Justice zeggen. Of heb ik dat al gedaan? Die is alleen misschien wet te groot.
Inaico vdl? Connect, lingo van de watermolen.

Ja connect al gehad, lingo had ik zo gedaan als ik de connect niet had. En justice ook gaaf maar heb dan een veulen met 3x nimmerdor en 2x capitol erin. Dat vond ik wat veel van hetzelfde dus ben verder gaan kijken. Inaico heeft ook weer capitol achter indoctro

Zonde zonde. Had niet zo snel mee gekregen dat ze zoveel overeen komen. Ik kan ook alle afstamming en niet onthouden die hier genoemd worden, sorry!
Ik heb ook zulke baalmomentjes gehad met sommige hengsten.
Ik vind Levi vdl ook aansprekend die je zei.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:25

Vgm komen de lijnen van de Wiemselbach ook veel terug op hetzelfde bloed dus hun oudere hengsten. De eigenaar van de merrie die ik rijd gaf mij hun hengsten brochure.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:40

Ja ik heb dat met vdl heel erg. De wiemselbach hengsten passen mij juist wel weer _O-

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:43

Geeft niet hoor! Ik lees hier mooi mee en bekijk alle hengsten die worden genoemd ;)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:02

Change3x schreef:
Ik vind dat hij altijd hele fijne manieren heeft op de sprong, veel lossigheid, atletisch type. Daarnaast vind ik zijn pedigree ook heel goed en interessant.

Ik heb mijn merrie nu dus drachtig voor dit jaar van Dourkhan Hero Z, zijn lijntje is ook heel erg interessant. Mijn merrie zit over een maand op 320 dagen, ik ben heel benieuwd wat voor een type eruit gaat komen. :j

Het heeft bij mij ook 4 pogingen gekost om mijn dikke drachtig te krijgen van Kazan. Mede door fout DA, maar bon.
Mij spreekt hij ook erg aan, maar ik kan m’n vinger er niet op leggen waarom.
Net zoals met Atomic Z 3 jaar geleden

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:18

Evelien__ schreef:
Change3x schreef:

Het heeft bij mij ook 4 pogingen gekost om mijn dikke drachtig te krijgen van Kazan. Mede door fout DA, maar bon.
Mij spreekt hij ook erg aan, maar ik kan m’n vinger er niet op leggen waarom.
Net zoals met Atomic Z 3 jaar geleden

Grappig is dat iedereen er toch op zijn eigen manier naar kijkt he. :)
Mij spreekt hij helemaal niet aan.

Atomic Z daarentegen wel, Dourkhan Hero Z ook, super lijntje. Hebben we ook een merrie mee gedekt dit jaar.

Querido VG Z heb ik ook gezien, en had deze op de lijst voor mijn merrie staan. elektrisch, super springen, mooi dier om te zien. Zeker een hengst die ik zou gebruiken.

wat vind je van Parfait van het Schaek dan? Super lijntje komt hij uit. Zelf goed springen, mooie maat en fijn te rijden. :) staat bij vd Heffinck, maar die versturen ook naar Noord Nederland hoor ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:24

Ik ben wel erg fan van Levi vdl

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:44

Zo de Grandorado was op 6 weken nog mooi drachtig.. de Up to Date is woensdag 18 dagen, fingers crossed want dat gaat elk jaar toch moeizaam.. het veulen van Cantona uit de Calvados gaat echt super.. kon ook 3 maand zijn ipv nog geen 6 weken..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:58

Parfait heeft er ook op gestaan, sprak me wel aan. Maar alles is gebaseerd op filmpjes en afstamming.

Grappig, alles bovenaan mn lijstje zit Diamant de semilly of comme il faut achter :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:05

rensju schreef:
Parfait heeft er ook op gestaan, sprak me wel aan. Maar alles is gebaseerd op filmpjes en afstamming.

Grappig, alles bovenaan mn lijstje zit Diamant de semilly of comme il faut achter :)

Dat geeft ook bloed en laten we ook eerlijk zijn er zijn vreselijk veel hengsten momenteel die, die beide of een van beide in de pedigree hebben zitten. Ook wel iets om goed in de gaten te houden. Bloedspreiding. Maar ja wel commercieel op dit moment.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:09

Dakario , grappig ik heb Pegase ook opgezocht bij het Netehof.
Vond de hengst in het echt vele malen mooier als op de foto en heeft ook een zeer goed karakter.
Ga hem nog een keer gebruiken mijn Pegase was bijzonder goed gelukt net als die van jou
van Leandro heb ik ook al mooie veulens gezien!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:12

Change3x schreef:

Ben ook zeer benieuwd naar jou veulen van Dourkan..... interessante hengst!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:46

Oehlala schreef:
rensju schreef:

Dat geeft ook bloed en laten we ook eerlijk zijn er zijn vreselijk veel hengsten momenteel die, die beide of een van beide in de pedigree hebben zitten. Ook wel iets om goed in de gaten te houden. Bloedspreiding. Maar ja wel commercieel op dit moment.

Daar kom ik nu ook achter ja.. Maar blijkbaar is dat wel wat ik nu zoek. Had eerlijk gezegd niet gedacht dat bloedspreiding een punt zou zijn in de springers.. (dit jaar een fries veulen gefokt)

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:43

Ik vind Dourkhan ook interessanter dan Kazan. Als ik tussen die beide moest kiezen, wist ik het wel.
Maar misschien best dat iedereen verschillende meningen heeft, anders liepen er allemaal dezelfde paarden rond :P
Hier eentje voor elk moment, mijn bonte Think Big (Toulon) merrie moet van Tangelo vd Zuuthoeve bevallen.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:53

Laurentii schreef:
Ik vind Dourkhan ook interessanter dan Kazan. Als ik tussen die beide moest kiezen, wist ik het wel.
Maar misschien best dat iedereen verschillende meningen heeft, anders liepen er allemaal dezelfde paarden rond :P
Hier eentje voor elk moment, mijn bonte Think Big (Toulon) merrie moet van Tangelo vd Zuuthoeve bevallen.

Ben ook wel benieuwd naar jou Tangelo....
Die ga ik ook volgend jaar gebruiken voor mijn Chin Chin merrie.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:05

Eindelijk geboren.
Graf grannus X Brainpower X contendro l
Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:27

Leuk snoetje!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:22

Poker de Mariposa veulen hier alweer 2,5 week oud en hij doet het super, vind 'm zelf heel goed gelukt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:44

Oeh, erg mooi veulen inderdaad! Heel aansprekend type. En vos. <3

Hier nog een weekje tot de uitgerekende datum.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:57

Oh die Poker De Mariposa is erg leuk! <3 Hopelijk binnenkort hier ook zoiets lopen. Domino is 07/06 uitgerekend maar mevrouw maakt ineens geen haast meer :O

Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:21

De schimmel is helaas leeg, binnenkort als ze hengstig is wordt ze weer geinsemineerd.