Wat mij ook opvalt is dat bij de dragers heel veel D-lijn nakomeling zijn …

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Inderdaad, alhoewel volbloeden al lang 'in de mix' zitten, maar bij de Knabtruppers zijn er ook warmbloeden gebruikt. Geeft wel inzicht in afstamming …..
NatasjavE schreef:Peterina schreef:Inderdaad, alhoewel volbloeden al lang 'in de mix' zitten, maar bij de Knabtruppers zijn er ook warmbloeden gebruikt. Geeft wel inzicht in afstamming …..
Ja de D lijn is wel duidelijk.
Maar volbloeden zijn wel voor de warmbloedfokkerij gebruikt maar niet andersom. Vandaar dat ik dat wel opvallend vind.
Knapstruppers hebben een ongeveer gelijke ontstaansgeschiedenis als de overige warmbloeden. Dus die snap ik wel. Maar daar wordt dacht ik geen vreemd bloed gebruikt(dacht ik, kan onjuist zijn) dus het gaat wel heel lang terug dan dat gen...denk ik.
suffie schreef:In de Duitse Reiterrevue staat dat in november 2018 een Europese verordening wordt afgegeven en dat alle hengstenhouders in Europa openbaar moeten maken of hun hengst drager is of niet.
splenius schreef:Ik ga mijn merrie ook maar testen.
Ze heeft nu een veulen van een Duitse hengst. Deze hengst is ook getest maar nog geen uitslag.
Mijn merrie heeft ook 2 x roemer en donnerhall. En ze is ook verwant aan habanna in haar vaderlijn (polansky zit ook in mijn merrie) en heb een vermoeden dat polansky of zijn vader kostolany drager is.?
Kendra schreef:Nou ja, geheel spontaan was dat natuurlijk niet.
Als die dame in de VS niet zoveel stampij had gemaakt weet ik niet of er hier wel zo pro-actief was gehandeld...