Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lexa schreef:Het is echt zo balen! Buiten dat je nu niet weet wie de vader dan wel is zit dit veulen ook nog eens in de veiling….
lexa schreef:Nee zo werkt het dus niet. Je kan niet zomaar DNA test doen van een groep hengsten . Je moet het echt per match doen. En 1 DNA onderzoek kan wel 100 euro kosten. Dus dit gaat een lange zoektocht worden
lexa schreef:Helaas is het niet zo simpel als je zou denken .
DNA kan je niet door de database halen en denken er komt een vader uit. Je moet echt wel specifiek met een eventuele vader testen.
Ook al is het weekend hebben beide partijen wel gereageerd maar geven elkaar de schuld. Beide zijn hele grote namen in de fokkerij en gevestigd in België en Frankrijk het gaat nog een moeilijk verhaal worden als we geen aanknopingspunt van eventuele vaders hebben. Voor nu is het veulen papierloos en onverkoopbaar .Wordt vervolgd….
s0173957 schreef:Hoezo kan dat niet?
Die genetische traits moeten toch in een databank zitten waar ze het vrij simpel doorheen kunnen halen?
Met Sezuan is het toch ook direct uitgekomen dat het een Zack was ipv een Romanov?
eilander schreef:Gister de Numero uno merrie en haar merrieveulen van Comthago naar VDL gebracht voor verkoop.
De Zirocco heb ik bewust leeg gelaten. Dus geen veulens komend jaar.
Mischien start ik het ooit nog weer op als de handel weer aantrekt maar als de prijzen en de vraag niet beter worden hou ik het voor gezien.
Doet me wel zeer volgend jaar geen veulen.
gomir schreef:En dan is Frankrijk ook niet het makkelijkste land om mee te communiceren![]()
De dochter van goede vrienden van mij is met haar vriend samen op zoek naar leuk springgefokt merrieveulen van dit jaar. Ze hebben niet het ruimste budget, maar beestje krijgt wel een top plek bij echte liefhebbers.
Budget is 4000 euro, uiteraard verwachten ze voor dat geld geen toekomstige crack uit een 1.60m merrie. Wel een correct veulen qua exterieur. Hoor het graag als iemand hier iets weet.