Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manubres schreef:De mensen van de KWPN hengstenkeuring zijn wel mensen met een goed getraind oog, meestal ben ik het wel met hen eens. Met de juryleden van dressuurwedstrijden minder
Elisa2 schreef:manubres schreef:De mensen van de KWPN hengstenkeuring zijn wel mensen met een goed getraind oog, meestal ben ik het wel met hen eens. Met de juryleden van dressuurwedstrijden minder
Ik vindt dit niet te vergelijken, de mensen van de HK beoordelen een jong paard die vrij beweegt in alle drie de gangen plus exterieur.
Een dressuur jury jureert een proef en beoordeeld dus niet een paard op kwaliteit. Dus dan kan een hele goede ruiter op een minder gebouwd paard nog steeds goed scoren.
Daarnaast kan dan ook nog het best gebouwde paard weleens balans problemen hebben, als ze bijv. in een uitgestrekte draf net even iets teveel van het achterbeen aflopen. Een jury kijkt dus naar de rijderij.
MCE:
Leuk en interessant!
Lijnen en strepen kunnen best heel zinvol zijn om iets duidelijk te maken denk ik.
De nieuwe generatie heeft inderdaad meer toegang online tot informatie, maar veel informatie is wel tegenstrijdig aan elkaar dat maakt het denk ik soms alleen maar lastiger.
koend schreef:Ik lees zopas op de site van kwpn dat er maar 3 dressuurhengsten gestart zijn met het verrichtingsonderzoek.
Maar 3 ???
Wat heb ik gemist?
MariekeS_ schreef:koend schreef:Ik lees zopas op de site van kwpn dat er maar 3 dressuurhengsten gestart zijn met het verrichtingsonderzoek.
Maar 3 ???
Wat heb ik gemist?
Dat is de jaargang van het afgelopen jaar, niet de nieuwe hengsten van afgelopen hengstenkeuring.
Dan nog zijn het er natuurlijk niet veel, maar voor veel mensen vast een dat fijn idee dat Sarai L aangeleverd is.
Marjoleinvde schreef:Jammer dat Magic McKee L niet aangeleverd kon worden, doordat de vaccinaties niet aan de geldende eisen voldeden.
Ik zou hem niet gebruiken, maar ik was wel positief verrast na het filmpje van Elisa vorige keer.
xmarliez schreef:Maar het kan toch ook al zijn dat er bijv in de basis enting iets fout is gegaan? Ik neem aan dat dat paard ergens anders geboren is en stel ze hebben m in de eerste 3 entingen een fout gemaakt (tijd er tussen verkeerd of er een overgeslagen) en diegene daarna is braaf ieder jaar gaan enten maar niemand heeft op dat eerste stuk gelet dan kan dat nu aan het licht komen en moet hij opnieuw de basis entingen hebben (toch?). Natuurlijk enorm vervelend als het zo iets zou zijn maar er zijn wel meer mensen die de eerste entingen in het paspoort niet bekijken. (Geen idee uiteraard of het zo gegaan is natuurlijk maar het is een scenario).
carola schreef:Het is ook wel echt de meest knullige reden.... Echt heel jammer! Ik ben heel benieuwd hoe Sarai L het gaat doen.