Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 09:15

Lightning, leuke merrie. Ben niet 100% fan van Samber :')
Heb je een foto van de Ducati? Je bedoelt die van Marc van Dijck? Daar heb ik vorig jaar nog over getwijfeld, sprak mij enorm aan dat paard!

Lexa, leuke Pegase!
Ik ben benieuwd naar de onze volgend jaar.
Die van jou lijkt mij zijn typische model te hebben, zo heb ik nog al enkele veulentjes gezien.
Een bloedgemaakt hoofdje, meestal donker van kleur en lijkt niet te lang?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:09

Laurentii schreef:
Lightning, leuke merrie. Ben niet 100% fan van Samber :')
Heb je een foto van de Ducati? Je bedoelt die van Marc van Dijck? Daar heb ik vorig jaar nog over getwijfeld, sprak mij enorm aan dat paard!

Lexa, leuke Pegase!
Die van jou lijkt mij zijn typische model te hebben, zo heb ik nog al enkele veulentjes gezien.

Bij ons heeft ie echt met name het hoofdje verbeterd, wat ook nodig was ,merrie heeft niet een al te mooi hoofd.
Gaan de merrie nog een keer dekken met Pegase.
Wat voor merrie heb jij?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:57

Zag dat je bij Z bij enkele hengsten pas hoeft te betalen als er een levend veulen geboren is , dat vind ik wel aantrekkelijk.
Hebben jullie ervaringen met Kazan Z? Geeft hij bloed? En wat voor merrie heeft hij nodig?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:11

rensju schreef:
Zag dat je bij Z bij enkele hengsten pas hoeft te betalen als er een levend veulen geboren is , dat vind ik wel aantrekkelijk.
Hebben jullie ervaringen met Kazan Z? Geeft hij bloed? En wat voor merrie heeft hij nodig?

Ik heb wel mooie veulens van hem gezien!
Bij stal Netehof in Belgie is ook een levend veulen garantie.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:08

rensju, ik verwacht een dezer een Kazan Z uit mijn Domino (Camus x Coriolan). Zodra die er is post ik de foto's :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:34

Evelien__ schreef:
rensju, ik verwacht een dezer een Kazan Z uit mijn Domino (Camus x Coriolan). Zodra die er is post ik de foto's :)

Leuk! Ben benieuwd

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:45

Laurentii schreef:
Lightning, leuke merrie. Ben niet 100% fan van Samber ;)

Lexa, leuke Pegase!

Ik ben ook niet echt fan van Samber Heb deze merrie verkregen doordat de vorige eigenaar mij nog geld moest en geen geld had dus gaf hij maar een paard.
Afbeelding
Dit is de Ducati (die van Van Dijck)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:43

Lightning,mooi veulen van Ducati.
De Pegase geeft wel veel bloed door is ranker en slanker en een mooi hoofd.
De Piece is wel wat zwaardere hengst ... maar ben zelf ook benieuwd hoe die gaat fokken.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:14

Ik heb deze gedekt van pegase:
https://sportpaarden-laurentii.be/welko ... hagen.html

Ik heb vooral voor hem gekozen door het vermogen en het bloed dat hij geeft.
Deze merrie heeft op het randje een ramshoofd, tot nu toe nog nooit doorgegeven, maar ook in haar model mag ze zeker wat meer bloed gebruiken.

Mooie Ducati! goed gelukt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:15

rensju schreef:

Dat is bij een hele hoop hengstenhouders.
De hengsten die zangersheide nu daarin aanbiedt, zijn in mijn ogen vooral hengsten de weinig dekken en ze zo hopen dat misschien meer fokkers er gebruik van maken.
Ik was zelf niet zo onder de indruk Kazan.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:48

Ik ben toch wel even benieuwd.
Maandag wordt als het goed is mijn merrie geïnsemineerd.
Trainen jullie dan gewoon door of doen jullie even rustig aan?
Die van mij is erg stressgevoelig vooral op nieuwe plekken. En nu heb ik als voorbeeld ik woensdag een crosstraining staan wat al weer een tijd geleden is op een plek waar ze 1,5 jaar geleden voor het laatst geweest is.
De dierenarts zegt dat je normaal gesproken gewoon je ding moet doen maar als ze echt zo stressgevoelig is het een negatief effect kan hebben.
Wat doen jullie normaal gesproken, houden jullie rekening ermee of totaal niet? En zo ja hoe lang?
Even nieuwsgierig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:51

Ik hou de eerste 18 dagen zeker wel rekening, daarna pak ik het eigenlijk wel gewoon weer op. Maar met een stresser zou ik het eigenlijk rustig aan blijven doen tot de 35 dagen scan denk ik.

Maar heb er ook eens 1 zadelmak laten maken. Veulen is gezond en wel geboren jaar er na :') planningen zijn er om mis te gaan zeggen ze wel eens.

Maar terug komend. Ik zou zeker 18 dagen rustig aan doen. Doen wat je normaal ook doet, wat geen onnodige stress mee brengt.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:07

Ik heb van Pegase al wisselende dingen gehoord over het toevoegen van bloed... dat is de reden dat ik twijfel... Mmmm :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:18

Gefeliciteerd met alle drachtige merries!
XAnouk: ik zou qua training thuis niets aanpassen, doe ik zelf ook niet. Maar als je apard echt stressgevoelig is zou ik de crosstraining voor de zekeeheid overslaan. Eerste periode is toch het meest gevoelig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:20

Mijn grootste stresskip werd gewoon drachtig terwijl ze concoursen liep. Doen waar je je zelf goed bij voelt zou ik zeggen. Ben je bang dat het invloed heeft dan niet gaan, want dan zit je er toch niet lekker op:+

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:22

Laurentii schreef:
Ik heb deze gedekt van pegase:
https://sportpaarden-laurentii.be/welko ... hagen.html

Ik heb vooral voor hem gekozen door het vermogen en het bloed dat hij geeft.
Deze merrie heeft op het randje een ramshoofd, tot nu toe nog nooit doorgegeven, maar ook in haar model mag ze zeker wat meer bloed gebruiken.

Mooie Ducati! goed gelukt.

Mooie merrie zeg , en ook goed in de sport gepresteerd!
Ben benieuwd naar je veulen :) :) :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:40

Oehlala schreef:
rensju schreef:

De hengsten die zangersheide nu daarin aanbiedt, zijn in mijn ogen vooral hengsten de weinig dekken en ze zo hopen dat misschien meer fokkers er gebruik van maken.

Volgens mij bieden ze eerder deze garantie bij hengsten met zeer goed zaad waarvan ze verwachten dat de meeste merries wel drachtig van geraken.
Wij hebben zelf met Colorit gedekt en ik heb tot nu toe al 6 mensen gehoord die hun merrie er ook mee gedekt hebben, en allemaal van de eerste keer drachtig, op 1 na die drachtig was na 2e poging.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:43

Ik heb het ook niet over slecht zaad oid. Ik heb het over de aanbieding dat je pas volgend jaar hoeft te betalen bij een aantal hengsten. En dat zijn hengsten die (te) weinig dekken en nu meer animo krijgen vanwege deze actie.

Nog weer los daarvan hebben meerdere hengstenhouders een levend veulen garantie.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:46

Oehlala schreef:
rensju schreef:

Bij wie dan nog meer?
Dat zou kunnen ja. Ik twijfel wel aan de beenstand van kazan en vind sws dat ze daar weinig beeldmateriaal hebben. Dat vond ik wel weer fijn van de vdl filmpjes

Edit: zie het ineens bij nijhof staan.. ik zal nog eens beter kijken

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:01

Bedankt voor de reacties Gomir, Eef en Chioccolato daar heb ik zeker wat aan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:55

rensju schreef:
Oehlala schreef:

Bij wie dan nog meer?
Dat zou kunnen ja. Ik twijfel wel aan de beenstand van kazan en vind sws dat ze daar weinig beeldmateriaal hebben. Dat vond ik wel weer fijn van de vdl filmpjes

Edit: zie het ineens bij nijhof staan.. ik zal nog eens beter kijken

Jan Vermeiren, Vd Heffinck, vd Helle. En zo nog een hoop. Ik heb toen ook Kazan niet gefilmd. Ik kan mijn vinger er niet zo opleggen maar vond dat hij tijdens de presentatie geen indruk maakte. Heel mat, megarustig, het springen vond ik ook maar zo zo.
Voor wat voor merrie zou je hem willen gebruiken?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:47

Untouchable is ook met levend veulen garantie :j

Als je twijfelt over 2 hengsten kan dit zeker de doorslag geven. Ik hecht wel veel waarde aan goede condities. Ik ben bijvoorbeeld echt fan van Diarado maar omwille van dr condities nooit gebruikt.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:13

Mensen die twijfelen over pegase, die van mij heeft mijn merrie bloederiger gemaakt maar de maat is wel gebleven. 2de plaats op prijskamp dus ze zien dat graag lopen.
Foto van pegase zelf die ik ben gaan bezoeken
Afbeelding
Ons veulen van pegase, nu een jaarling
Afbeelding

Nu is mijn merrie drachtig van Leandro VG voor 4 juni 2020. Ze is lambada uit zamiro. Geeft altijd grote veulens.
Afbeelding

Ik hoop dat deze toekomstig veulentje iets kleiner is en verfijnder met meer bloed.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:28

Oehlala schreef:
Jan Vermeiren, Vd Heffinck, vd Helle. En zo nog een hoop. Ik heb toen ook Kazan niet gefilmd. Ik kan mijn vinger er niet zo opleggen maar vond dat hij tijdens de presentatie geen indruk maakte. Heel mat, megarustig, het springen vond ik ook maar zo zo.
Voor wat voor merrie zou je hem willen gebruiken?

Jij zit in Belgie zeker ;) Ik in het uiterste noorden van nederland dus ik zoek het ook wat noordelijker.
Ik zoek een hengst met fijn karakter, niet te groot, geen schimmel, atletisch vermogen en bloed/verfijning qua uiterlijk. Dekgeld tot 1000 euro, financieel pittig maandje gehad.
Heb panenka en levi vdl als mogelijkheid. Ik zat nu naar kazan dus en querido vg z te kijken. Heb jij die ook irl gezien oehlala?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:32

Ik zou gelijk weer Justice zeggen. Of heb ik dat al gedaan? Die is alleen misschien wet te groot.
Inaico vdl? Connect, lingo van de watermolen.