KWPN (NRPS) Hengstenkeuring 2013/2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:14

Foto's bekeken.
Valt mij niet mee. Vorige jaren waren er mooiere modellen te zien.

Elisa2

Re: KWPN (NRPS) Hengstenkeuring 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:32

Mij ook niet echt op de foto's...met uitzondering van Capri Sonne dan.

Maar goed, voor een echt goede indruk moet je ze toch irl zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:52

Jullie zijn zeurpieten.

Die Capri Sonne is een oudere hengst die moet je niet vergelijken met de 3 jarigen

Er zitten een paar mooie modellen tussen en bovendien voor ieder wat wils, wat chiquer maar ook 2 met massa (als je wat te zeuren hebt dan missen die misschien wat jeugd)
Wat mij positief opvalt is dat er weer een paar fijne langgelijnde dressuurpaarden tussen zitten

Bovendien staan ze er allemaal super voor. Ze hebben ze ook wel eens schraler gehad. Die opgetrokken buikjes hou ik persoonlijk niet van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:08

Kan iemand mij uitleggen waarom ze in het gras staan en niet op het straatje?
De voeten zijn zo gewoon niet te zien.
Verder is het weer plaatselijk heuvelachtig 8-)

Ik vind er toch best leuke dieren tussen zitten :)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:40

Googel <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:10

Alleen die naam. Verschrikkelijk :')

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:32

Mijn favorieten zijn Googel & Capri Sonne

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:11

Cayenne schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom ze in het gras staan en niet op het straatje?
De voeten zijn zo gewoon niet te zien.

Idd irritant.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:07

Ik ben wel gecharmeerd van Gunner, iemand een idee waar die komt te staan (ter dekking) als hij slaagt?

Op de kwpn.tv site staan ook videotjes en ik vindt 'm wel fijn lopen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:13

ART_UMA schreef:
Ik ben wel gecharmeerd van Gunner, iemand een idee waar die komt te staan (ter dekking) als hij slaagt?

Hij wordt gereden door Laurens, dus ik ga er vanuit dat hij bij Hexagon ter dekking komt.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:34

ART_UMA schreef:

Ik heb een tijd zitten zoeken naar een video van Gunner in de kooi (niet onder het zadel) maar ik kan deze niet vinden op kwpn.tv. Waar heb je dat gevonden of met welke zoekterm?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:27

Helabitha schreef:
Ik heb een tijd zitten zoeken naar een video van Gunner in de kooi (niet onder het zadel) maar ik kan deze niet vinden op kwpn.tv. Waar heb je dat gevonden of met welke zoekterm?

Daar had ik nog niet naar gekeken, en hij staat er inderdaad niet tussen, sterker nog in de pdf van de aangewezen hengsten staat ie ook niet: http://www.kwpn.nl/wp-content/uploads/2 ... K-2014.pdf beetje vreemd toch??

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:52

ART_UMA schreef:
Helabitha schreef:

Daar had ik nog niet naar gekeken, en hij staat er inderdaad niet tussen, sterker nog in de pdf van de aangewezen hengsten staat ie ook niet: http://www.kwpn.nl/wp-content/uploads/2 ... K-2014.pdf beetje vreemd toch??

Dit is een oude lijst. De hengsten die erin staan hebben al het verrichtingsonderzoek gelopen (oa Glamourdale en Ferguson).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:01

Helabitha schreef:
ART_UMA schreef:

Bij de 1e bezichtiging was zijn naam nog Gunnervanck. Maar ook daar kan ik niets op vinden. Maar ik kan sowieso de filmpjes van de hengsten in de kooi niet vinden op de site.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:01

ART_UMA schreef:
Helabitha schreef:

Ik had ergens iets gelezen over dat Gunner niet via de reguliere weg van bezichtiging was aangewezen (waarschijnlijk eerst afgewezen?) maar later was ingestroomd omdat hij zich onder het zadel goed liet zien. Ik weet even niet meer waar ik dat nu heb gelezen... Dat zal er iets mee te maken hebben, wel jammer, beweging in vrijheid vind ik altijd wel fijn om te bekijken. Wie weet komt dat nog!

En die lijst was de stand van het voorjaarsonderzoek en dit is najaar, dus dat kan dan wel kloppen dat hij daar niet bij staat (hoewel je dat wel zou verwachten aangezien er 2014 op staat).

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:07

[/quote]
Bij de 1e bezichtiging was zijn naam nog Gunnervanck. Maar ook daar kan ik niets op vinden. Maar ik kan sowieso de filmpjes van de hengsten in de kooi niet vinden op de site.[/quote]

Als je op de pagina van kwpn.tv bent dan staat er bovenaan op de menubalk hengstenselectie. Als je daar kijkt bij 2014 dressuur zie je alle filmpjes van de hengsten in de kooi (zijn 79 filmpjes).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:13

Ik heb net even mijn boekje erbij gepakt en hij was zo te zien inderdaad niet door naar de 2e bezichtiging. Of ik heb erg zitten slapen en het er alleen bij hem niet bijgezet. Mijn commentaar was echter niet bepaald lovend te noemen. Het "grappige" is dat ik bij Google wel ++ had gezet en dat doe ik niet snel.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:17

Helabitha schreef:
Ik had ergens iets gelezen over dat Gunner niet via de reguliere weg van bezichtiging was aangewezen (waarschijnlijk eerst afgewezen?) maar later was ingestroomd omdat hij zich onder het zadel goed liet zien. Ik weet even niet meer waar ik dat nu heb gelezen... Dat zal er iets mee te maken hebben, wel jammer, beweging in vrijheid vind ik altijd wel fijn om te bekijken. Wie weet komt dat nog!

Klopt en volgens mij stond het in de laatste IDS. Heb me er net mottig naar gezocht maar kon die hele IDS niet meer vinden. -:(-

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:19

Anoeska27 schreef:
Ik heb net even mijn boekje erbij gepakt en hij was zo te zien inderdaad niet door naar de 2e bezichtiging. Of ik heb erg zitten slapen en het er alleen bij hem niet bijgezet. Mijn commentaar was echter niet bepaald lovend te noemen. Het "grappige" is dat ik bij Google wel ++ had gezet en dat doe ik niet snel.

Kun je je nog herinneren wat je aan Gunner niet zo geweldig vond? Misschien wat groot en slap?
En leuk dat je bij Googel ++ hebt geschreven. Volgens mij is dat ook gewoon een hele goede hengst.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:22

Ik herinner me weinig, maar schrijf gelukkig alles op :D Ik heb er oa bij geschreven: weinig opwaartse beweging en balans en zwaait achter.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:25

Anoeska27 schreef:
Ik herinner me weinig, maar schrijf gelukkig alles op :D Ik heb er oa bij geschreven: weinig opwaartse beweging en balans en zwaait achter.

Hoe ouder en hoe meer kinderen, des te erger het wordt...spreek uit ervaring :) :+

Heb je hem later ook nog onder het zadel gezien? Of alleen van het filmpje. En zag je daarin nog duidelijk verschil?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:28

Coloured schreef:
Anoeska27 schreef:

Hoe ouder en hoe meer kinderen, des te erger het wordt...spreek uit ervaring :) :+

Heb je hem later ook nog onder het zadel gezien? Of alleen van het filmpje. En zag je daarin nog duidelijk verschil?

O jee, de volgende is onderweg. Dus het wordt nog erger :D

Ik heb hem alleen op het filmpje gezien, de 12e ga ik live kijken.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:29

Daarom bewaar ik ook de catalogus nog een tijdje na de keuring :P

Capri loopt ook de 15e mee met de eindbeoordeling toch? Wordt af en toe een beetje moedeloos van de site -O-

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:30

Mosh schreef:
Daarom bewaar ik ook de catalogus nog een tijdje na de keuring :P

-

Hier een hele bibliotheek :D Bijna 20 jaar hengstenkeuring heb ik de boekjes nog van. Zowel de 1ste, 2de als de verrichting :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:32

Haha ik heb ze met veel pijn weggegooid. Soms is een verhuizing zo slecht nog niet :') Jammer dat het KWPN niet een dergelijk openbaar archief heeft, lijkt mij leuk om daar in te neuzen!