Wij maken de merrie wel zelf klaar (voor de eigenaar dan), maar voorbrengen laten we wel aan iemand anders over, dat moet gewoon goed gebeuren door iemand die daar ervaring mee heeft en handig mee is.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rowo schreef:Wat moet ik in jou ogen nog aan mijn paard veranderen? VOrig jaar had ze 65 met als commentaar dat ze te schraal was. Nu is ze mooi van dikte en ook bij de Wiemselbach gaven ze aan dat het qua exterieur wel goed zat, behalve dat ze iets kort in de croupe was. Daarnaast bleek ze afgelopen winter eiwittekort te hebben en ook dat is aangepakt... IMO kan ik niet meer doen. En nee, ik ga haar niet binnen houden

magic_lover schreef:Zo doen wij het idd ook met de longeerlijn, slag om de binnenste ring, en dan aan de buitenste vastmaken
Wij maken de merrie wel zelf klaar (voor de eigenaar dan), maar voorbrengen laten we wel aan iemand anders over, dat moet gewoon goed gebeuren door iemand die daar ervaring mee heeft en handig mee is.

sarabande schreef:Die van mij heeft niet meegedaan met het vrijbewegen, hoor! Maar er waren ook Sport merries die wel moesten. En ik mocht wel naar de CK. Maar het werd afgeraden, omdat keur er vlg de jury niet in zat. Ik heb er dus zelf voor gekozen om niet te gaan. (ik ga wel, maar dan om met m'n andere merrie mee te doen aan de PavoCupOp de stamboekopnames die tot nu toe gehouden zijn dit jaar moesten de merries met sport en ibop ook los bewegen.
Dit omdat men wilde kijken of het totaalbeeld voldoende is voor de CK
Toucha haar merrie is daarom (ondanks het sportpredicaat) niet doorgestuurd zoals eerder in dit topic staat.
) 
sarabande schreef:O had ik het wat jouw merrie betreft niet helemaal juist begrepen. Maar het is dus niet zo dat de merries met IBOP en Sport allemaal vrijgesteld zijn van bewegen, zoals hier boven beweerd wordt.
Nee waarom zou je gaan als je geen kans hebt, allemaal moeite voor niets.
weule schreef:merries met een sport of ibop predikaat (dus meer dan 75 punten IBOP) hoeven niet los in de kooi. ze hebben al aan hun '75-punten-eis' voldaan door het resultaat. De merrie van ROWO hoeft slecht op het straatje en rondstappen in de groep in de kooi.

sarabande schreef:weule schreef:merries met een sport of ibop predikaat (dus meer dan 75 punten IBOP) hoeven niet los in de kooi. ze hebben al aan hun '75-punten-eis' voldaan door het resultaat. De merrie van ROWO hoeft slecht op het straatje en rondstappen in de groep in de kooi.
Nou ga jij dat dan maar even aan de jury vertellen die die informatie wel erbij willen hebben en ze dus wel los in beweging willen zien. (gelukkig was er geen kooi in Houten maar een mooie ruime goed afgeschermde ruimte)
Ze is al Z1 gestart, dus moet ze wel of niet los?
Citaat:Artikel 5 – Deelname stamboekkeuring
Naast de in het selectiereglement dressuur voor merries, veulens en ruinen genoemde
voorwaarden voor toekenning van het sterpredikaat dressuur, wordt het sterpredikaat dressuur automatisch toegekend aan stamboekmerries die het sportpredikaat dressuur
verkrijgen of waaraan het predikaat eptm (dressuur) of ibop (dressuur) is verleend en reeds
eerder voldaan hebben aan de onderstaande voorwaarden:
1) minimale stokmaat 1.60m én
2) minimaal 70 punten voor exterieur volgens de keuringsstandaard dressuur
Sjuimpje schreef:Citaat:Artikel 5 – Deelname stamboekkeuring
Naast de in het selectiereglement dressuur voor merries, veulens en ruinen genoemde
voorwaarden voor toekenning van het sterpredikaat dressuur, wordt het sterpredikaat dressuur automatisch toegekend aan stamboekmerries die het sportpredikaat dressuur
verkrijgen of waaraan het predikaat eptm (dressuur) of ibop (dressuur) is verleend en reeds
eerder voldaan hebben aan de onderstaande voorwaarden:
1) minimale stokmaat 1.60m én
2) minimaal 70 punten voor exterieur volgens de keuringsstandaard dressuur
In Houten liet men echter alle merries die aan bovenstaande voldeden tòch vrijbewegen, er werd alleen niet gescoord.