Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:45

sarabande schreef:
elllis schreef:
dus maar eens horen wat de heren er van vinden .

Soms staan er ook dames :\

*\o/* *\o/* *\o/*

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:35

Nu weet ik het wel ... ^) :D

Suzanne .. lastig hoor zou haar denk ik ook dan pas volgend jaar aanbieden .. wel een teleurstelling voor je begrijp ik .. :(:)

Frenka

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:36

ik zou het gewoon nog even aankijken Suzanne, vaak groeien ze nog door het werk. Afmelden kan toch altijd nog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:07

Frenka schreef:
ik zou het gewoon nog even aankijken Suzanne, vaak groeien ze nog door het werk. Afmelden kan toch altijd nog.

Ja zo denk ik ook. Ik maak haar gewoon klaar zoals ik nu bezig ben en ik zie een 2 weken voor de keuring wel. Dan kan ik altijd nog afmelden.
Ik vind het gewoon vreemd. De andere merries die ik had leken even groot en die werden 1.64 m. gemeten op de keuring. Snap er niks van. Ik zit in de ontkenningsfase denk ik. :')

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:07

Haha de ontkenningsfase. Sta je naast de meter 'HET KAN NIET, ZE IS 1.70, ECHT!'. Ik hoop voor je dat ze er nog een paar cm bij krijgt.

De Zhivago is heel braaf. Gisteren tweede keer aan de touwtjes en ze loopt ermee alsof ze niet anders weet. Begin haar ook steeds knapper te vinden :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:22

Wel balen dat ze wat klein is Suzanne, misschien piekt ze nog even door!

De mijne meet momenteel 1.67, maar staat nog behoorlijk overbouwd. Ik hoop dat ze een beetje recht trekt voor de keuring, anders heeft het ook niet veel zin om te gaan :\ . Zou het dood zonde vinden, want er zitten een stel goede gangen op en het is best een sjiek ding om te zien. Ze is alleen een beetje uit verhouding nu.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:27

Ik ben heel benieuwd naar de jouwe! Onze Feera is een jaar jonger maar die moet echt nog gaan groeien (ze is maar een klein beetje groter dan de jaarling). Ze is totaal niet overbouwd op het moment, dus ze zal nog wel een groeispurt krijgen. Hopen we tenminste.. Ze is wel super chique om te zien, en er zit een prachtkoppie op.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:33

hier hetzelfde, mijne loopt en springt echt top, goed in model qua hals etc alleen nog overbouwd.
Dus hoop dat het nog bijtrekt en anders volgend jaar maar proberen..
KG_Images schreef:
Wel balen dat ze wat klein is Suzanne, misschien piekt ze nog even door!

De mijne meet momenteel 1.67, maar staat nog behoorlijk overbouwd. Ik hoop dat ze een beetje recht trekt voor de keuring, anders heeft het ook niet veel zin om te gaan :\ . Zou het dood zonde vinden, want er zitten een stel goede gangen op en het is best een sjiek ding om te zien. Ze is alleen een beetje uit verhouding nu.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:14

Ik heb geen volgend jaar helaas, dan is Eef als het goed is al naar een nieuwe eigenaar toe. Zou haar wel iets later in het jaar nog een IBOP kunnen laten lopen, afhankelijk van hoe goed ze het onder het zadel doet. Hopelijk prikt het KWPN wel nog een datum bij, nu zit er echt een gat van juni tot september wat IBOP wedstrijden betreft.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:18

Zou dan denk ik ook een jaartje wachten Suzanne. Ik twijfel zelf ook nog steeds heel erg of ik wel zal gaan, hoofdzakelijk omdat ze nog zo overbouwd is, de maat is bij mij voldoende.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:38

Bij mij ook Jord, hopelijk schieten ze nog even voor de lucht in :)

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:58

Heel verhaal getypt en nu is het weg .. opnieuw dan klein verslag

Ik kon me er wel in vinden wat ze van haar vonden . Ik vond ze erg positief :D

Stokmaat 171 cm

Exterieur 65
stap 70
draf 65
opgenomen stamboek

Royale langgelijnde grote merrie met een mooi model goede rug mooie schoft en hals goede voeten goed voorbeen mooi hoofd mooi front goede schouderligging .. Achterbeen iets sabelbenig sprong links iets vocht aan de binnenkant iets korte croupe . Ze vonden het een erg mooie scandic uit een prachtige merrielijn .. Ze vonden dat ze iets krachtiger achter mocht draven .. nou vind ik zelf haar achterbeen haar sterke punt maargoed tis een moment opname :)

Advies

Zadelmak maken en klaar maken voor Ibop

Kortom ik ben tevreden en ben blij dat ik voor thuiskeuring heb gekozen en ben hartstikke trots op mijn merrie :j

Afbeelding

Commentaar op de knotten ik kan alleen met draad en naald vlechten keuringknotjes is niet mijn ding en ik vind het niet mooi !! :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:49

Fijn dat je tevreden bent Ellis. 1.71 is een behoorlijke maat zeg! (nee jongens, geen flauwe grapjes oke? -O- )
Ik vind de punten niet echt heel royaal zeg maar. Liet ze zich niet zo zien?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:14

Suzanne F. schreef:
Fijn dat je tevreden bent Ellis. 1.71 is een behoorlijke maat zeg! (nee jongens, geen flauwe grapjes oke? -O- )
Ik vind de punten niet echt heel royaal zeg maar. Liet ze zich niet zo zien?

Eerlijk is eerlijk ik vond hem erg postief haar beschrijven :j .. dus ik had eigenlijk wel 70 70 70 verwacht maargoed wat er niet is er niet .. Ik ben daar heel nuchter in en dat meen ik echt :) .. We gaan haar lekker inrijden en rustig doorrijden .

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:15

Die punten zijn iid niet royaal te noemen, wie stonden er?

Suzanne wat ontzettend jammer zeg, ik zou idd ook wachten, ze kunnen ster worden met 1.60 en opgenomen vanaf 1.58, maar een kleine merrie maken ze niet zo gauw ster, dan missen ze toch het lang gelijnde.
Wie weet groeit ze van de zomer door en doe je de IBOP met stamboekopname, is echt ideaal,
heb ik toen met mijn Krackje ook gedaan, die was ook maar net aan, maar door een goede verrichting waarin ze zich echt opwaardeerde en op het straatje nog steeds heel vlot en wakker liep, maakten ze haar toch ster, ze is nu 1.64,5.

Maandag 16 april, moet Eef er aan geloven, dan gaat Denies erop

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:32

Ellis wat fijn om te horen dat je zelf tevreden bent. Dat is ook wel belangrijk vind ik.

Suzanne, misschien inderdaad een jaartje wachten. Al zal het misschien met inrijden ook wel een groeispurt krijgen. Mijn merrie is in die tijd ook een paar cm gegroeid. Niet dat zij het nodig had :o

Zodra ik kan aanmelden ga ik voor 8 Juni in Nistelroden voor springpaarden.
Ik vind het erg spannend alles al afgesproken. Iemand die haar toileteerd de hoefsmid komt binnenkort haar al op ijzers zetten.
Goed aan het oefenen met de trailer en af en toe al vrijspringen. Verder is die van mij al onder het zadel en zijn we haar al lekker door aan het rijden.
14 april wordt ze al 4 jaar. Vorig jaar waren wij er nog niet klaar voor om haar te keuren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:44

Fijn ellis!! Niet voor niks gedaan dus :)
Die van mij wil ik niet meten die is ong 1.75 :')
Ijzers heeft ze al een tijd onder, trailer kent ze goed, toiletteren kan ik zelf :p en verder uhm loopt t wel soepel allemaal we zien t wel :)

M'n hengsten doen t ook echt top!! Zijn naar de smid geweest super braaf allebei ennn de don romantic ziet er echt top uit, hopenlijk naar de hengstenkeuring van het jaar! :D

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:32

Nee idd Essie .. Ik heb nu een prachtige prok stamboek merrie :D ;) die we lekker klaar gaan maken voor de sport !!

Met tevreden in mijn post bedoelde ik eigenlijk de thuiskeuring en de manier waarop een aanrader als je twijfeld over je merrie of advies wilt wat de juiste weg is voor evt het ster predicaat .

Ik persoonlijk had al besloten om niet te gaan (merriekeuring) .. nu heb ik haar wel stamboek en weet wat haar sterke en minder sterke punten zijn en hoe ze er naar kijken bijzonder leerzaam ook .

Fijn dat de hengsten goed gaan .. hier in de opfok gaan ook in ieder geval 2 van klanten .. :)

Het paard van mijn dochter is ook ruim 175cm wij hebben allemaal van die grote paarden op stal ik hou er wel van het nog een 3 jarige Oscar die gaat ook richting die maat ..

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:16

Dat is een behoorlijke maat Ellis! Omschrijving is idd erg positief kan me voorstellen dat de punten dan wat tegenvallen, nou ja weer een ervaring rijker.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:17

Er staat een stuk over merrie keuring in de strengen :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:03

Ik zag het! En aanmelden moet dus via mijnKWPN.. Ook maar eens uitzoeken dan :)

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:13

Suzanne F. schreef:
Ze krijgt nog een ijzertje en dat is ook 8 mm. Dan hoop ik nog op misschien een halve cm of een cm groei en dan mag ik blij zijn als ze 1.60 m. wordt gemeten op de keuring. -O-
Misschien haalt ze het zelfs wel niet. Dat zal er om gaan hangen.

Wat ontzettend balen, je hebt er natuurlijk al naar toe gewerkt en je er op verheugd.
Helaas gaat een ijzer niks af doen, ze trekken er een cm voor af. Merries van krap 1,60 die ster worden zijn redelijk zeldzaam.
Persoonlijk zou ik haar daarom in het najaar een IBOP laten lopen. Als ze zich onder het zadel enorm opwaardeert en groot toont, zien ze die maat veel eerder door de vingers (de stamboekopname en het meten is na de IBOP).

Ellis, fijn dat ze zo positief waren over je merrie, wel jammer van de punten dan. Maar je had toch al besloten om niet naar de keuring te gaan, dan is dit wel een mooi alternatief.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:24

Waa ik heb op enjoy gezeten en rond gestapt!! *\o/* ik wou alleen hangen en stappen en had m'n vader gevraagd daarmee te helpen maar ze was zo braaf dat ik maar ben gaan zitten en stappen :D cooll

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:25

Super Essie! Ga je haar dan toch voor de keuring zadelmak maken?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:26

ja dat doen we dan maar gelijk haha althans t zal niet zo zijn dat ik er volgende week al 3x mee rond rij hoor maar gewoon af en toe eens op zitten :)