Dieptepunt op Bokt, Waarom KWPN fokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:07

Wat ik niet snap is dat jullie niet schijnen te zien wat er werkelijk gaande is. Ik schrijf niet zo veel in FA maar lees wel vaak berichten. Ik ben geïnteresseerd in de fokkerij op zich maar als leerkracht Nederlands ook in het geschreven woord (heb trouwens net met m'n leerlingen het onderwerp argumentatie doorgespit met als interessantste stuk de drogredenen). Als je de discussies op FA grondig leest dan zie je wie er aan de touwtjes trekt. Bepaalde opmerkingen, antwoorden van mensen worden belachelijk gemaakt, uit hun contekst gerukt. Op de ene bladzijde roept men heel hard zwart om dan op de andere te zeggen "oh maar iedereen heeft zijn eigen mening hoor" om dan vervolgens keihard wit te roepen. Er zitten een aantal mensen op FA die er blijkbaar van houden om bewust de discussie uit te lokken maar dan zeker niet op de meest zindelijke manier.
Eén van de truukjes om Troef te pesten is zijn uitspraken uit hun contekst rukken of bewust verkeerd interpreteren. Ik vind dat zwak. Als hij daar dan op reageert gaan ze gelijk huilen dat ze persoonlijk aangevallen worden. Ja, seg.
Van alles wat ik gelezen hebben kan ik niet zeggen dat Troef mensen aanvalt, het enige wat hij doet is zich verdedigen. Zich verdedigen tegen mensen die het eigenlijk toch niet willen horen of willen lezen. Parels voor de zwijnen noemen ze dat. Ik heb me vaak afgevraagd waarom hij zijn energie er bleef insteken en bleef vechten tegen windmolens.
Fokkerij kan zo interessant zijn ook al zijn er verschillende visies. Uit elke visie kan je leren ook al hoef je die visie niet over te nemen. Belangrijk is echter wel respect voor elkaar en elkaars visie. Troef is zeker niet diegene die geen respect toont voor anderen, er zitten mensen bij die het veel indirecter en duidelijker ook sluwer spelen. Blijkbaar zijn ze nu in hun opzet geslaagd.
Ik hoop alleen dat anderen nu zo slim zullen zijn om deze mensen te negeren. Laat ze zichzelf maar amuseren in hun topics maar verspil je energie en kennis er niet langer aan. Het gaat er hen immers niet om om iets te vertellen over fokkerij maar gewoon om de discussie om de discussie.
Don Quichot vocht tegen windmolens. Ik stel voor dat een aantal andere mensen Troef vergezeld naar een plek waar dolende ridders en idealisten wel gewaardeerd worden.
Nog één ding, de verleden tijd van ban is bande... en wanneer bewust de controverse gezocht wordt, wordt zelfs een username een contradictio in terminis.
Laatst bijgewerkt door Balte op 01-02-03 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:31

Bedankt Teigetje, jij hebt het ook goed begrepen. Maar zoals zo vaak in Nederland; Iemand die zijn kop boven de andere korenaren uitsteekt, wordt afgemaaid.Wij in Emmen laten hem in ieder geval niet in de steek, en zijn blij dat hij ook in Belgie nog vele vrienden heeft. We hebben alles geprobeert vandaag maar hier heeft de jeugd toch schijnbaar andere opvattingen over Fokkerij en Afstammingen.We hebben vele avonden plezierig met hem gesproken over de nog hogere fokkerij en wij zullen het vanuit Emmen zeker voort zetten, dan maar eventueel buiten BOKT om.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:42

Ik denk niet dat Troef nu 'vermoorde onschuld' is. Wet niet wat er gaande was in pb's en of Troef daar ook aan mee heeft gedaan, maar als regelmatig bezoeker van F&A weet ik wel dat Troef af en toe weldegelijk waarschuwingen 'verdiende'....
Ik kan Troef zeker wel waarderen vanwege zijn inzichten, ik denk dat we nog wel eens wat van Troef gaan vernemen.

Maar ik geloof dus niet dat Troef als enige de schuld krijgt in deze. Vergelijk het met een emmertje. Elke keer als je je misdraagt op Bokt volgens de regels, komt er een glas water in je emmertje. Misdraag je je vaak genoeg, dan raakt je emmertje vol en mag je vertrekken. BAN.
Ik denk dat TRoef's emmer inmiddels idd wel eens vol aan het raken was, en die van anderen bijna vol. De anderen zijn dus gewaarschuwd. ik geloof in de oprechtheid en onpartijdigheid van Moddy's, ik geloof dus niet dat er onevenredige aantallen glaasjes water zijn verdeeld....

Over de Bans. Die werken dus wel.
tijdje geleden hadden we nog zo'n stel branieschoppers in de toko. De kregen zelfs hun eigen mesthoop. Uiteindelijk kwam er een BAN voor enkelen van hen. Gevolg; rust in de tent. Wat was Bokt daarna ineens een stuk vriendelijker, het is bijna iedereen opgevallen!

ik weet niet of dat FA topic met de Ban van Troef gered zal zijn, er blijven nog een hoop stuurlui over....

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:54

Dees schreef:
tijdje geleden hadden we nog zo'n stel branieschoppers in de toko. De kregen zelfs hun eigen mesthoop.

neheee Stapmolen Frusty

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:26

Misschien kan de term ban veranderen in afkoelperiode .Die geldt dan gewoon voor iedereen die een beetje emotioneel wordt Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:32

haha goed plan Flair Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 02:11

Teigetje, dat heb je erg mooi gezegd, ook al zou ik me er verder niet meer mee bemoeien, toch wil ik dit nog even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 03:52

Ik vind dat het nu net lijkt alsof troef onschuldig is, en dat is zeker niet zo. Ook hij heeft meerdere dingen gedaan die niet door de beugel konden, en of dat uitgelokt werd, dat laat ik in het midden.

Maar door de ban, moet het niet zo zijn, alsof hij de brave man was. Als je zijn mail leest, zie je ook dat er verschilllende steken onder water gegeven worden. Hij is een volwassen man, die te ver is gegaan...................

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 09:54

Eerst en vooral zou ik nog willen opmerken dat ik het fijn vind van Bart dat hij zelf over deze materie een topic gestart is, waarschijnlijk in de hoop de lont uit het kruidvat te halen.
Ten tweede zou ik nog iets willen zeggen over de zogeheten andere relschoppers. Een aantal van deze mensen is bewust aangevallen geweest op zijn/haar nationaliteit, zijn/haar paarden, fokkersdoel, paardenras en zijn/haar beroepsintegriteit. Toch kloppen deze mensen in dit topic mea culpa en geven toe dat ze, verhit door emoties, zich ook hebben laten verleiden tot niet al te nette uitspraken naar andere gebruikers toe. Ten tweede worden er door niemand van hen namen genoemd in dit topic. Ik vind dat netjes en het zegt voor mij ook iets over hun integriteit. Ze zouden ook geen namen kunnen noemen uit vrees voor een ban. Maar, zeg nu zelf, wat is er erger, bewust voor schut gezet worden en geraakt worden of een ban. De vraag is trouwens ook wie er van zo'n massale ban beter zou worden, het FA forum alleszins niet.
Natuurlijk is niemand schuldvrij, geen protagonist zonder antagonist. De mensen die het voor Troef opnemen willen dat volgens mij ook niet beweren. Ze zijn echter verontwaardigd dat hij geband wordt, terwijl anderen die het dan blijkbaar wat sluwer aanpakken buiten schot blijven.
Misschien dat onderstaand voorbeeldje mijn visie kan ondersteunen. Enkele jaren geleden had ik in het vierde jaar (16-jarigen) een klasje van zo'n tien lln. In die klas zat S., een vervelende jongen die altijd rare opmerkingen moest maken, lastig deed enzo. Telkens als je je omdraaide om iets op bord te schrijven en je keek weer naar de klas, zat hij boze gebaren te maken naar andere lln of slingerde hij hen verwijten naar het hoofd.
Tot je eens een keertje vlugger omkeek en het werkelijk mechanisme ontdekte. Want, wat gebeurde er. Telkens de leerkracht omkeek, draaide een andere lln zich naar S toe om even iets lelijks te zeggen of te doen. Ze deden dit heel geniepig zodat de leerkracht het neiet merkte. S. werd dan boos en reageerde luidop. Gevolg, S. kreeg straf en de andere lln lachten in hun vuistje.
S. was trouwens een schat van een jongen.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:33

Ik wil nog even een opmerking plaatsen over het gezegde dat Moddies eerder hadden moeten ingrijpen.....
Ik kan me voorstellen op zo'n groot forum dat je niet alles kunt lezen en of volgen.
Ik denk dat het belangrijk is dat de gebrukers die merken dat het uit de hand loopt, een pb sturen naar desbetreffend persoon.

Ik vind het onredelijk om een moddie hier op aan te spreken.
Als ik het idee heb dat het ergens uit de hand loopt, stuur ik ook een pb, puur omdat ik me kan voorstellen dat je niet alles ziet en alles meekrijgt.

En dan heb ik het nog niet een over pb's...... daar heeft een moddie geen notie van en kan dus al helemaal niet ingrijpen.

Ik ken Troef niet, maar ik begrijp dat hij gewoon te ver is gegaan, het is Bart zijn goed recht om te beslissen wat hij daar mee doet, of we het nu leuk vinden of niet.
Jammer van de kennis, maar laten we eerlijk wezen, je mening verdedigen mag, maar er zijn grenzen. Het is volgens mij niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen. Dat gebeurt al genoeg.

Waar ik me helemaal over verbaasde is dat er uit een profiel geqoute wordt????? Wat heeft dat er mee te maken. Het wordt dan een persoonlijke vete en dus tijd om de boel op slot te gooien. Mensen die al veel vaker buiten hun boekje zijn gegaan, verdienen een maatregel (welke dan ook) en mensen die zich nu buiten hun boekje bevonden, verdienen een waarschuwing. Ik denk dat het zo werkt en niet anders.

Ik vind het belangrijk dat je iemands mening respecteerd en daar goed mee omgaat., ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Je mag daar gerust een weerwoord over plaatsen, maar hou het wel over de mening en niet de persoon in kwestie persoonlijk gaan aanvallen. Dat vind ik laag. Ieder mag hier zijn zegje doen, ongeacht leeftijd, kennis, aantal berichten of waar je vandaan komt of wat dan ook.

Of je het er mee eens bent is een ander verhaal.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:15

Tigger schreef:
Het is volgens mij niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen.

Troef werd persoonlijk aangevallen. Alleen deden deze mensen dat uit zicht. Troef reageerde hierop dan weer en dan leek hij het kwaaie beest en roepen ze gauw de moddies.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:28

Persoonlijke mening geven mag altijd, maar je kunt natuurlijk te ver gaan.
Maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik een hekel heb aan een bepaald stamboek om mijn eigen redenen (hoe dom ook maar dat staat er los van) en alle mensen met een paard van dat bepaalde stamboek voelen zich gelijk aangevallen vind ik dat wel een beetje zielig. En heel triest dat dat op bans etc. kan uitlopen.
Bloedlijnen van warmbloeden lopen tegenwoordig zo ver door elkaar dat bijna elke warmbloed familie is van de ander. KWPN, Trakehner, Oldenburger, noem maar op.
En als ik zeg dat ik een hekel heb aan KWPN en alles wat daarbij hoort, betekent dat niet dat ik jouw KWPN-er ruk vind. En met jou bedoel ik iedereen hier. Ik ken jou niet en je paard ook niet, het kan een fantastische gave bok zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het fenomeen KWPN ruk vind. En ook dat is slechts een mening, het is alleen zo in mijn belevingswereld. De jouwe is heel anders. En daar ben ik ook heel blij mee.

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het niet snappen dat je een ander zijn mening begrijpt, maar niet deelt en dus een weerwoord geeft. Goed, er zijn grenzen, maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
Daar buiten is de echte wereld. Daar vechten ze al genoeg!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:30

Yootha"]
[quote="Tigger schreef:
Het is volgens mij niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen.

Troef werd persoonlijk aangevallen. Alleen deden deze mensen dat uit zicht. Troef reageerde hierop dan weer en dan leek hij het kwaaie beest en roepen ze gauw de moddies.
[/quote]

Dat keur ik ook af. Ik stel niemand hier in het gelijk. Ik ga nu af op het feit dat Troef al meerdere keren gewaarschuwd is.

Of het eerlijk is, weet ik niet. Daar ga ik niet over.
Ik vind het wel jammer dat het zo gegaan is.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:32

Missouri schreef:
Persoonlijke mening geven mag altijd, maar je kunt natuurlijk te ver gaan.
Maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik een hekel heb aan een bepaald stamboek om mijn eigen redenen (hoe dom ook maar dat staat er los van) en alle mensen met een paard van dat bepaalde stamboek voelen zich gelijk aangevallen vind ik dat wel een beetje zielig. En heel triest dat dat op bans etc. kan uitlopen.
Bloedlijnen van warmbloeden lopen tegenwoordig zo ver door elkaar dat bijna elke warmbloed familie is van de ander. KWPN, Trakehner, Oldenburger, noem maar op.
En als ik zeg dat ik een hekel heb aan KWPN en alles wat daarbij hoort, betekent dat niet dat ik jouw KWPN-er ruk vind. En met jou bedoel ik iedereen hier. Ik ken jou niet en je paard ook niet, het kan een fantastische gave bok zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het fenomeen KWPN ruk vind. En ook dat is slechts een mening, het is alleen zo in mijn belevingswereld. De jouwe is heel anders. En daar ben ik ook heel blij mee.

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het niet snappen dat je een ander zijn mening begrijpt, maar niet deelt en dus een weerwoord geeft. Goed, er zijn grenzen, maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.

persoonlijke mening heb ik het niet over. Ik heb het over aanvallen op de persoon zelf. Dus gaan afkraken hoe iemand in persoon is en dus niet meer over de mening van een persoon. Tuurlijk een mening weerleggen, mag en moet zelfs als je het daar niet mee eens bent. Maar om er nou hele profielen en dergelijke bij te gaan halen, vind ik niets met een mening van iemand te maken.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:42

Tigger schreef:
[maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
[/quote]

persoonlijke mening heb ik het niet over. Ik heb het over aanvallen op de persoon zelf. Dus gaan afkraken hoe iemand in persoon is en dus niet meer over de mening van een persoon. Tuurlijk een mening weerleggen, mag en moet zelfs als je het daar niet mee eens bent. Maar om er nou hele profielen en dergelijke bij te gaan halen, vind ik niets met een mening van iemand te maken.

Dat klopt en is ook slap. Ik ben hier een tijdje niet geweest dus heb ik de ban van Troef niet meegekregen. Maar ik snap sowieso niet waarom mensen elkaar zo afbreken. Ga dan lekker breien ofzo... en doe het recht in iemands gezicht en niet zo onpersoonlijk en achterbaks.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:49

Teigetje, ik ben het in grote lijnen wel met je verhaal eens, maar vind je verhaal over S. in dit verband nogal suggestief.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:24

Kayla schreef:
Teigetje, ik ben het in grote lijnen wel met je verhaal eens, maar vind je verhaal over S. in dit verband nogal suggestief.

Oeps sorry, je hebt gelijk. Ik had het nog niet eens in de gaten. Het is echt gebeurd hoor, en het ging over een jongen die Steven heet (vond het niet nodig om zijn hele naam te gebruikten)dus elke gelijkenis met bestaande personen of feiten daarbuiten is geheel en al toeval. Had misschien beter zijn naam niet afgekort.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:54

Missouri"]
[quote="Tigger schreef:
[maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
[/quote]

Citaat:

Dat klopt en is ook slap. Ik ben hier een tijdje niet geweest dus heb ik de ban van Troef niet meegekregen. Maar ik snap sowieso niet waarom mensen elkaar zo afbreken. Ga dan lekker breien ofzo... en doe het recht in iemands gezicht en niet zo onpersoonlijk en achterbaks.

Als je iets quote, wel goed doen, want ik heb het eerste niet gezegt... Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:59

Ik vind het jammer dat troef weg is....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:56

BartVB schreef:
Het lijkt er niet echt op dat jullie het hele topic gelezen hebben Scheve mond

Alsof dit topic de oorzaak van Troef zijn ban was. ER zijn inderdaad dingen die mensen niet weten. mIsschien ditmaal toch maar vertrouwen op de beslissing die de moderators in deze genomen hebben dan?

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:11

Goed lezen blijft een moeilijke zaak voor veel mensen!

BartVB schreef:
Hier kwam nog bij dat hij dan adressen van Bokkers op gaat zoeken en dan gaat dreigen dat hij wel even persoonlijk langs gaat komen. Daarmee gaat hij IMO echt veel te ver.

Dit was de werkelijke uiteindelijke reden van de ban van Troef, en daarbij gaat het dan om heel wat anders dan hakken en katten in het openbaar op het forum!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 12:15

Ik voel me ook af en toe onbehaaglijk bij de topics waar Troef een belangrijke rol in speelt - zeg niet dat hij 'schuldig' is, maar hij roept wel iets op. Inderdaad, door het persoonlijk te maken, maar ook door zich zo boven een aantal andere mensen te plaatsen, dat vind ik erg jammer. Ik heb hem ook wel eens een pb-tje gestuurd, met een vraag (ik begreep het echt niet), maar blijkbaar zat dat ver onder zijn Niveau - nooit wat van gehoord dus. Hij (en nog een paar anderen ook) wekken de indruk dat ze beschikken over (inside) informatie die anderen niet hebben, het wordt een beetje geheimzinnig haast.
Troef wordt ook wel een idealist genoemd - in mijn opinie is dat iemand die op basis van argumenten anderen probeert te overtuigen of iets probeert uit te leggen - en niet door anderen af te kraken of in de hoek te zetten ('jij hebt er geen verstand van').
Ook vind ik dat we vooral elkaar moeten respecteren, kom op mensen, 't gaat maar over paarden!!!!!