Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yootha"]
[quote="Tigger schreef:Het is volgens mij niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen.
Missouri schreef:Persoonlijke mening geven mag altijd, maar je kunt natuurlijk te ver gaan.
Maar als ik bijvoorbeeld zeg dat ik een hekel heb aan een bepaald stamboek om mijn eigen redenen (hoe dom ook maar dat staat er los van) en alle mensen met een paard van dat bepaalde stamboek voelen zich gelijk aangevallen vind ik dat wel een beetje zielig. En heel triest dat dat op bans etc. kan uitlopen.
Bloedlijnen van warmbloeden lopen tegenwoordig zo ver door elkaar dat bijna elke warmbloed familie is van de ander. KWPN, Trakehner, Oldenburger, noem maar op.
En als ik zeg dat ik een hekel heb aan KWPN en alles wat daarbij hoort, betekent dat niet dat ik jouw KWPN-er ruk vind. En met jou bedoel ik iedereen hier. Ik ken jou niet en je paard ook niet, het kan een fantastische gave bok zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het fenomeen KWPN ruk vind. En ook dat is slechts een mening, het is alleen zo in mijn belevingswereld. De jouwe is heel anders. En daar ben ik ook heel blij mee.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het niet snappen dat je een ander zijn mening begrijpt, maar niet deelt en dus een weerwoord geeft. Goed, er zijn grenzen, maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
Daar buiten is de echte wereld. Daar vechten ze al genoeg!
Tigger schreef:[maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
[/quote]
persoonlijke mening heb ik het niet over. Ik heb het over aanvallen op de persoon zelf. Dus gaan afkraken hoe iemand in persoon is en dus niet meer over de mening van een persoon. Tuurlijk een mening weerleggen, mag en moet zelfs als je het daar niet mee eens bent. Maar om er nou hele profielen en dergelijke bij te gaan halen, vind ik niets met een mening van iemand te maken.
Kayla schreef:Teigetje, ik ben het in grote lijnen wel met je verhaal eens, maar vind je verhaal over S. in dit verband nogal suggestief.
Missouri"]
[quote="Tigger schreef:[maar kom op zeg! Dit is Internet, hobby, leuke tijdverspilling.
[/quote]Citaat:persoonlijke mening heb ik het niet over. Ik heb het over aanvallen op de persoon zelf. Dus gaan afkraken hoe iemand in persoon is en dus niet meer over de mening van een persoon. Tuurlijk een mening weerleggen, mag en moet zelfs als je het daar niet mee eens bent. Maar om er nou hele profielen en dergelijke bij te gaan halen, vind ik niets met een mening van iemand te maken.
Dat klopt en is ook slap. Ik ben hier een tijdje niet geweest dus heb ik de ban van Troef niet meegekregen. Maar ik snap sowieso niet waarom mensen elkaar zo afbreken. Ga dan lekker breien ofzo... en doe het recht in iemands gezicht en niet zo onpersoonlijk en achterbaks.
BartVB schreef:Hier kwam nog bij dat hij dan adressen van Bokkers op gaat zoeken en dan gaat dreigen dat hij wel even persoonlijk langs gaat komen. Daarmee gaat hij IMO echt veel te ver.