Veulenveilingen 2008. Wie, wat, waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veulenveilingen 2008. Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:59

Kennisen van mij hebben nr 23 gekocht gister in Maren Kessel.

"het" veulen van v. Helvoort viel me tegen. De prijzen eigenlijk ook, maar die zijn overal aan de "lage" kant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:25

VValar schreef:
Als jij een goed paard hebt hoef je je nergens zorgen om te maken. Deze twee Oscar's waren ook niet bijzonder en imo niet heel veel meer waard.

Wat doen ze dan op zo'n veiling als ze niet bijzonder waren???

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:47

Je weet natuurlijk ook dat er op een veiling altijd veulens zijn die meer kwaliteiten hebben dan de ander. Dit waren alleen niet de veulens met de meeste kwaliteiten imo. Er liepen er flink wat beter en dan blijft de prijs voor deze toch wat steken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:49

VValar schreef:
Je weet natuurlijk ook dat er op een veiling altijd veulens zijn die meer kwaliteiten hebben dan de ander. Dit waren alleen niet de veulens met de meeste kwaliteiten imo. Er liepen er flink wat beter en dan blijft de prijs voor deze toch wat steken.

Hm ja oke. Die van mij was voorlopig geselecteerd maar op het laatst toch niet meegenomen, ik denk mede omdat ze al 2 Oscar's hadden. Maar goed, met deze prijzen had ik niet blij geworden. En dan al die rompslomp eromheen en de veilingkosten die er nog afgaan..
Pfff misschien maar goed zo.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:51

Nou misschien hadden ze juist beter die van jou kunnen nemen dan die andere Oscar's, hadden ze er wellicht meer aan verdiend Haha! Heb je hem nog steeds te koop staan trouwens?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:09

VValar schreef:
Nou misschien hadden ze juist beter die van jou kunnen nemen dan die andere Oscar's, hadden ze er wellicht meer aan verdiend Haha! Heb je hem nog steeds te koop staan trouwens?

Nee heb hem al verkocht, hij gaat over een paar weken weg.
Toen hij niet bij de uiteindelijke selectie zat, heb ik hem te koop gezet en die week erop was hij al verkocht.
Ja jammer voor de veilingcommissie dan, pech voor hun zullen we maar zeggen. Haha!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:38

selecties zijn natuurlijk maar een momentopname en dat kan positief of negatief uitvallen .Mijn veulen liet zich voor Prinsjes dag ook niet zien ...hij was moeilijk te laden , ws een paar keer van de klep gedonderd en dan nog een reis van 3 uur in de benen ..ze namen hem voorlopig maar ik, werd de dag erop toch gebeld dat ze hem niet namen ..aan de ene kant begrijpelijk , aan de andere kant dacht ik "je krijgt niet dagelijks een veulen uit een 1.60 merrie aangeboden "dus Doei, doei
hij is dan voor Weert wel genomen maar zelfs nu zie ik een wereldgroot verschil van mijn veulen tussen de fotodag en hoe hij er vandaag opstaat ..hij staat nu echt top Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 14:51

Waar staan de prijzen van de Limburgse veiling????

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:38

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:37

Ja hoor het is weer zo ver ! Er zijn weer veulens op veilingen aangekocht door iemand die handelsonbekwaam was, dus er blijven ook dit jaar weer een aantal veulens thuis bij de eigenaar staan Boos!
De ellende van vorig jaar op een bepaalde veiling herhaalt zich weer, waarom worden die heren van de veiling nu niet een keer wakker, ze hebben hun lesje nog steeds niet geleerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O ja de zogenaamde koper heeft op meerdere veilingen veulens gekocht, lekker interessant voordoen en ondertussen niks afnemen, hij is fijn Hamer

Het gaat trouwens om de duurdere veulens, arme eigenaren Sigaar

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:00

Toevallig degene die meerdere duurdere veulens op Midden Nederland gekocht heeft?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:34

veilingen zijn zo lek als een mandje. En denk maar niet dat je verhaalrecht heb, daar doen ze bij veilingen niet aan.

En ik kan het weten Boos!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:55

Nikka schreef:
Toevallig degene die meerdere duurdere veulens op Midden Nederland gekocht heeft?

Ja

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:28

vernoem ze maar ...je kan beter gewaarschuwd zijn Clown
dressuur of springveulens?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:36

Op de veulenveiling Midden Nederland : een gedeelte van mijn ingekomen e mail :

Hij had er nog drie gekocht w.o. de twee duursten, van 23- en 18.500
euro. De man is handelingsonbekwaam verklaard en nu zit de veiling
omhoog met 4 veulens.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:53

Ben je klaar mee als fokker.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:19

idd geen geld voor je veulen waar je ook mee blijft staan ..en kosten aan de veiling wnt je veulen is op papier verkocht ..hun gaan het niet kwijtschelden

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:25

postbodesiem schreef:
De man is handelingsonbekwaam verklaard

De veilingorganisatie dient hier voor op te draaien...of zijn die ook handelsonbekwaam...?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:11

Ik denk het wel, want ik heb vernomen dat de veulenveiling in Midden-Nederland van tevoren was ingelicht/gewaarschuwd over deze man....
Vind dus ook dat de veilingorganisatie hier enorm tekort schiet (heb het vage vermoeden dat ze vriendjes met hem willen blijven).

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:40

goeie reclame voor midden nederland . Haha! Haha!
Vorig jaar hebben ze dankzij mij al in de p.krant gestaan, mag hopen dat ze weer met een vette kop erin komen te staan. Die mensen willen gewoon niet leren van hun eigen gemaakte fouten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:13

Ja, maar het is wel eenvoudig gezegd, maar moeilijker gedaan. Ik reageerde in 1e instantie ook zo, maar na wat nadenken realiseer ik me dat het best een lastig probleem is. Paarden werden niet door persoon zelf gekocht en de stroman zat op de 1e rij van de VIPtribune. Je moet ten eerste weten dat het een stroman is en ten tweede hoe negeer je iemand die pontificaal staat te bieden op de 1e rij van de VIPtribune. Best een lastig probleem. Het enige wat je kan doen is iets van een bankgarantie of zo eisen voorafgaande aan de veiling, maar dan haal je het spontane van het bieden wel weer weg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:22

Nikka schreef:
Ja, maar het is wel eenvoudig gezegd, maar moeilijker gedaan. Ik reageerde in 1e instantie ook zo, maar na wat nadenken realiseer ik me dat het best een lastig probleem is. Paarden werden niet door persoon zelf gekocht en de stroman zat op de 1e rij van de VIPtribune. Je moet ten eerste weten dat het een stroman is en ten tweede hoe negeer je iemand die pontificaal staat te bieden op de 1e rij van de VIPtribune. Best een lastig probleem. Het enige wat je kan doen is iets van een bankgarantie of zo eisen voorafgaande aan de veiling, maar dan haal je het spontane van het bieden wel weer weg.

Men kan toch na afloop van het bod direkt afrekenen en dan het geld bij de veilingcommissie vasthouden tot het veulen geleverd is, of is dat zo moeilijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 18:25

Niet iedereen heeft zo veel geld op zak en soms moet je het hebben van impulsbiedingen. Daarnaast ga je op de tribune niet afrekenen en zou iemand naar het secretariaat moeten. Nu ik heb dat wel eens gedaan, je kon tijden wachten. Als je er dan nog een wil kopen heb je pech. Ik geloof ook niet dat je als veilingcomissie aan het eind van de dag tonnen in de kassa op je terrein wil hebben.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:40

Is er dan geen andere manier dan contanten te verzinnen?
Misschien ter plaatse pinnen een idee Bloos
Ik bedoel maar, wat heb je eraan dat je veulen is geselecteerd en je vervolgens nog steeds niet hebt?
Terwijl die andere 'bieder' je weliswaar wat minder had gegeven, maar goed "wel" verkocht!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 20:04

Ik denk dat men daar waarschijnlijk nu diep over aan het nadenken is.