snissje schreef:Ik heb zelf een vos merrie van 4 jaar oud en ik rijd daar nu M1 mee ze is van iglesias/rubinstein/flemmingh en een liever pard kan je echt NIET bedenken!!!
Dat moet ook wel als die 4 jarig al M1 moet lopen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
snissje schreef:Ik heb zelf een vos merrie van 4 jaar oud en ik rijd daar nu M1 mee ze is van iglesias/rubinstein/flemmingh en een liever pard kan je echt NIET bedenken!!!
Citaat:Maar mij is altijd verteld dat vos dominant is? ik heb een merrie vos (lief paard) door bruine laten dekken dus niet homozygote vos hengst, en wel een vos veulen??
Sannemo schreef:Misschien is het een fabeltje, misschien ook niet...karakter is ook voor een deel afhankelijk van geslacht (ruinen zijn over het algemeen een stuk relaxter dan merries), dus waarom niet van kleur?
Bij mensen is het toch ook zo dat bijvoorbeeld roodharige vrouwen vaak een stuk feller zijn en het gaat zelfs nog verder. Linkshandige mensen zijn vaak veel creatiever dan rechtshandige mensen.
Ik weet het niet hoor, heb er niet echt ervaring mee, maar ik zou het niet direct verwerpen!
' Op de manege waar ik eerst stond werd iedereen altijd gewaarschuwd als ik in de bak kwam rijden met mijn merrie. Reden; ze was niet te vetrouwen en blablabla
Oke, ze had zo wel haar streken, maar welk paard heeft dat niet? En dan maakt de kleur volgens mij niet eens uit!
ehm, lichtjes aan de agressieve kant waren!