Lithium schreef:okayen toch blijf ik er heilig van overtuigt dat het 2 apparte dinge zijn, ik twijfel nu of het echt een ras is, maar toch in ieder geval iets apparts. Misschien een ondersoort of zo, maar dan zou het vreemd zijn dat er maar 1 ondersoort zou zijn.
Jij mag geloven wat jij wilt, ik heb ook even gegoogled en kwam op haflinger.it deze zin tegen (in het engels omdat mijn italiaans erg belabberd is
The breed took its name after the town named HAFLING, near Merano. The Hafling Horse or HAFLINGER always indicated the mountain horse bred in those areas, a horse that was used for work and was not such a heavy animal. The term AVELIGNESE simply results from the Italian version of Hafling, namely Aveligna or Avelengo.
Zelfde poppetje, ander naampje
en toch blijf ik er heilig van overtuigt dat het 2 apparte dinge zijn, ik twijfel nu of het echt een ras is, maar toch in ieder geval iets apparts. Misschien een ondersoort of zo, maar dan zou het vreemd zijn dat er maar 1 ondersoort zou zijn.
dus we hebben allenmaal aveligneesen...
Als ik in itallie ben is het een avelignees en hiero een hafling horse of haflinger...