Nakomelingen van Jazz?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poesnoes

Re: Nakomelingen van Jazz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 03:16

Ik heb een Jazz x Haarlem gereden en zag dat ze al eerder op deze topic staat.
In de omgang kon ze wel wat rillerig zijn maar ik kon wel alles met haar doen en met rijden was het een topper. Ik heb een aantal wedstrijden met haar gereden in het L1 en dat deed ze goed de eerste keer was alles wel heel spannend. Ze viel altijd erg op vawege haar mooi zwarte kleur. We hebben nooit grote problemen gehad en ze liep altijd zo de trailer in. Ze zeggen van jazz altijd dat het lastige paarden zijn ik heb met heel wat gewerkt en ze warfen met rijden allemaal makkelijk en mega lopen. In de omgang konden ze wel druk zijn maar als je er mee om kan gaan is er weinig aan de hand. Misschien laat ik die van mij er ook een keer door dekken.

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:13

Mijn Jazz merrie met haar Welt Hit II veulen van dit jaar...

Hier zit ik er voor het eerst op, nadat ze bijna 5 maanden op rust heeft gestaan (ivm het veulen). Ze is nu 4 jaar oud.

Wilde Jazz merrie

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:11

Ik heb een kleindochter van Jazz, telt dat ook? Tong uitsteken Ze is ontzettend lief en braaf, ze wil alleen heel graag Haha! Ze is ook nergens bang voor Cool

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:44

Mijn dochter heeft een zwarte Jazz merrie gekocht ze is 5 jaar en was nog onbeleerd. Mijn dochter is er nu mee bezig. In omgang is het een zeer lief paard ze staat in een kudde waar ze vanaf met begin zeer lief tegen de andere paarden was. Het enige nadeel hiervan is dat ze zeer gehecht is aan een van de andere paarden zodat ze nu niet graag alleen wil werken. Dus als mijn dochter haar rijdt of longeert staat er altijd een van de andere paarden bij totdat ze goed onder controle is dan gaan wij het alleen proberen.

Hier een foto van haar.
Afbeelding
Voor de 5e keer erop
Afbeelding

prado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:45

Over het algemeen zijn Jazz-afstammelingen niet hele gemakkelijke paarden tijdens het rijden (Kijkerig).
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op de norm.

SimoneJazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:45

Heb pas een 2 jarige hengst van Jazz x Flemmingh gekocht voor mij nog een raadsel hoe die gaat worden maar is tot nu toe nog ontzettend braaf!!!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:22

even een beetje rare vraag, maar die van mij is echt een kroel van een dier maar hij wilt absoluut geen kusjes op zijn neus Clown
Ik hoorde dat een aantal andere jazzen dat ook deden, doen die van jullie dit ook? Clown
(hij is geen volle jazz maar zijn opa is jazz)

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:51

Annemarie_ schreef:
even een beetje rare vraag, maar die van mij is echt een kroel van een dier maar hij wilt absoluut geen kusjes op zijn neus Clown
Ik hoorde dat een aantal andere jazzen dat ook deden, doen die van jullie dit ook? Clown

Haha die van mij kan er niet tegen als je in haar neus blaast en kusjes op der neus is ze ook zeker niet blij mee Clown Is ze helemaal verontwaardigd. Terwijl ze kroelen inderdaad ook heerlijk vind, ook op haar hoofd. Grappig joh!

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:42

Op de manege hebben we een aantal nakomelingen van Jazz staan

Urchin Slottie (Jazz X Kennedy) van de merrie Prettylass Slottie (Kennedy X Cabochon), moeder is Luzelma Slottie (Cabochon X Apollonios XX )
Afbeelding

On Time Slottie (Jazz X Ahorn ) Samen met haar veulen Bluecap Slottie (Scandic X Jazz) van de Merrie Fotty (Ahorn X Pretendent)
Afbeelding

Partyman Slottie (Jazz X Ahorn) Van de merrie Fotty (Ahorn X Pretendent)
Afbeelding

En dan nog een zonder foto:
Valour Slottie (Jazz X Kennedy) Van de merrie Pretty Lass Slottie (Kennedy X Cabochon)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:38

ik heb een jazz x havidoff x aktion merrie
donker bruin (bijna zwart) met 1 witte voet
ze is nu bijna 6 maand en is al net zogroot als haar epony vriendje hahaha dus we rekenen op een hoge stokmaat
verder is ze wel dominant en wil ze haar zin nog wel eens doordrijven maar daar is ze ook n veulen voor hahaha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:09

vagolijntje schreef:
ik heb een jazz x havidoff x aktion merrie
donker bruin (bijna zwart) met 1 witte voet
ze is nu bijna 6 maand en is al net zogroot als haar epony vriendje hahaha dus we rekenen op een hoge stokmaat
verder is ze wel dominant en wil ze haar zin nog wel eens doordrijven maar daar is ze ook n veulen voor hahaha

Grappig... ik heb een havidoff x jazz Clown Net andersom Haha!

Hij is niet zo groot, voor mij perfect met die korte benen van mij Huilen van het lachen 1m67 Hij toont wel veel groter, zowel onder het zadel als op stal.
Het hoofd heeft die trouwens echt van z'n vader... als die ingevlochten is heeft hij echt een baby koppie Lovers
Afbeelding

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:37

Annemarie_ schreef:

Mijn Jazzmerrie is ook een heel afstandelijk dier.
Of ze kusjes op haar neus wel of niet wil, weet ik niet, want ik zoen nooit met paarden....
Na vier jaar is de mijne eindelijk naar mij toe wat toegankelijker. Maar naar vreemden houdt ze altijd een gepaste afstand.

Voor wie de meest recente foto's wil zien: zie mijn onderschrift: JazzX Dutchboy

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:52

iedereen zegt juist dat mijn merrie eenhavidoff hoofd heeft maar ik zie jazz er ook wel in hoor in het echt hahaha
ze staat wel bij kraam in de picture ze heet déjá vu

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:41

Leuk om al die Jazz-nakomelingen te zien Lachen! Onze merrie is vandaag drachtig gescand van Jazz, ze is uitgerekend op 25 april, dus nog ff wachten Lachen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:59

leuk en wat voor bloed is de merrie

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:48

De merrie is een Ferrolan x Heidelberg. ( Ferrolan is een ggk NRPS-hengst, liep GP onder Nicolette van Lierop en is een Ferro x G. Ramiro Z) Vorig jaar hadden we een Johnson-veulen uit deze merrie, dus ook Jazz-bloed. Beviel goed, probeer vooral de draf van de merrie te verbeteren!

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:24

Mijn vader heeft ook een 4-jarige Jazz.. In de stal is hij heel lief, niewsgierig, maar onder het zadel.. Een draak. Hij kan super lopen, maar hij is ontzettend heet. Steigeren kan hij ook heel goed Clown . Maar heeft hij eenmaal de knop omgezet, dan kan hij álles.

Met buitenritten is hij niet speciaal kijkerig op dingen, maar soms ziet hij iets (een hond ofzo) en dan wind hij zich helemaal op, steigeren, omdraaien.. Mijn vader maakt dan ook niet veel buitenritten meer. Tong uitsteken

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:01

Wij zijn sinds afgelopen week ook eigenaar van een Jazz, we hebben altijd hard geroepen....geen Jazz maar dit veulen konden we toch echt niet laten staan.

Even voorstellen, het is een heerschap met veel kwaliteiten in het lopen, geen Jazz om te zien maar ja ieder paard heeft ook een moeder Haha!

Het is een Jazz x Weltmeijer x Rubinstein, een vos met veel maat en botwerk, hij is nu op weg naar zijn opfokadres en zal over 2 jaar een box gaan vullen. Gezien zijn type en papier schat ik zo in dat hij eerst op de hengstenkeuring voorgesteld zal worden en aangezien dat maar een lotje uit de loterij is, daarna de sport zal gaan pakken.

Jammer genoeg heb ik geen foto`s voorhanden anders had ik hem graag aan jullie laten zien.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:40

Ik had een tweejaarse hengst van Jazz, een schimmeltje. Ik had hem vanaf z'n 6 maand en kende hem al langer, in het begin was hij niet de makkelijkste in de omgang en hij mocht wel behoorlijk wat manieren leren, maar tegen dat ik hem verkocht was het zo'n braaf mak lammetje! Had geen klagen met hem, hij was heel makkelijk in de omgang en deed geen vlieg kwaad. Hij is nu trouwens van SimoneJazzie, die hierboven blijkbaar al een berichtje geplaatst had Clown

Afbeelding
Let op hoor, ik ben een héngst Tong uitsteken

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:53

@xiu
die jazz van jou en eehh simonejazzie lijkt echt op mn veulen nu zeg weet niet waarom maar hij doet me heel veel aan haar denken

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:59

@ vagolijntje: hij is volledig niet meer van mij hoor Knipoog Heb eigenlijk al redelijk wat Jazzjes gezien en ze lijken allemaal wel wat op elkaar, vooral het hoofd dan en de pluizige pluk manen vooraan zie ik vaak terugkomen! Heb nog foto's van Bellisimo's volle broer (in eigendom van GP ruiter Jean Vermeiren), deze is een stuk forser gebouwd dan Bellisimo maar toch diezelfde uitdrukking in z'n ogen enzo. Bellisimo's broer is wel zijn tegengestelde, zo braaf als hij is, zo'n draak is z'n broer, haha!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:45

@ xiu dat wist ik dat ie niet meer van jou was hahaha wou je er toch bij betrekken
deja vu is een draakje hahah nu al maar daar breng uik wel verandering in ze is gewoon n echte dame die vind at niermand haar tegen hoord te spreken

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:28

Ik was aan het overwegen om m'n merrie volgend jaar te laten dekken van Jazz.
M'n merrie is Rubinstein x Ramiro x Amor, heeft dit jaar een mooi veulen gegeven van Johnson en is nu drachtig van Daddy Cool.
Jazz zou er mooi op passen omdat ze zelf iets te korte benen heeft en nog ies meer lossigheid mag hebben. Maar als ik dit hier allemaal lees krijg ik schrik ivm het karakter. Zijn die Jazz'en dan allemaal zo moeilijk te rijden? De merrie is zelf al geen al te simpele (zéér ongeduldig vooral) en ik heb nu genoeg moeilijke paarden gehad voor een tijdje!

Dus m'n vraag is kort en duidelijk: Zijn Jazz-nakomelingen echt zo moeilijk of wordt er hier flink overdreven (jonge paarden zijn altijd wat moeilijk, ik heb het dus ook over al iets oudere)?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:02

s0173957 schreef:
Dus m'n vraag is kort en duidelijk: Zijn Jazz-nakomelingen echt zo moeilijk of wordt er hier flink overdreven (jonge paarden zijn altijd wat moeilijk, ik heb het dus ook over al iets oudere)?

Tja, dat blijft altijd moeilijk om daar een pasklaar antwoord op te geven Haha! .
100 mensen; 100 Jazzen; 1000 meningen (ook van alle toeschouwers Knipoog ).
Ik ben blij dat ik een Jazz heb gehad, was moeilijk om de gebruiksaanwijzing te vinden maar toen ik die had gevonden OK dan! ....
geen fijner en eerlijker paard (en dat was mijn bedorven, door sommige levensgevaarlijke genoemde Jazz....). Ik heb er mega veel van geleerd Ja

Ik denk zo: het feit dat Jazz al meerdere keren paard vh jaar is geworden en nu 1 staat op een bepaalde lijst, zegt al genoeg! Als hij echt zo'n rotkarakter had gehad (zoals men beweert) dan had hij deze reslutaten niet behaald. En veel van zijn nakommelingen ook niet... alleen ze hebben een gebruiksaanwijzing (die blijkbaar voor vele onvindbaar is gezien de - reacties) maar ja, dat hebben alle paarden, toch Verward

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:42

evelienepien:

ben het helemaal met je eens
ik heb ook een jazz merrie 4 jaar schat van een beesie maar je moet ff de handleiding erbij zoeken.

maar als je die hebt echt ben zo trots op mijn jazzje

(en ik heb ook nog niet de hele handleiding kompleet maar dat komt wel)