Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lovelucky schreef:Maakt niks uit. Ik ben gek met mijn Brittje, maar ook ik zie in dat zij nooit een sportpaard zal worden.
Ze is ontzetten overbouwd en haar gangen zijn allesbehalve ruim (in rustig tempo) en elegant.
Ook is ze vrij moeilijk te rijden en ben ik erg lang bezig om haar enigzins over haar rug te kunnen rijden. Ook soepelheid/lenigheid en nagefelijkheid zijn een struikelblok. Etc. etc. (het is verder écht een schat van een dier, en ik ben gek op haar, maar als je haar krytisch beoordeeld op haar exterieur/gangen, dan kom ik hier op uit)
Terwijl Lucky juist wél hele ruime en soepele gangen heeft. Erg fijn en "licht" te rijden is en ook zijn karakter (wat hij van zijn vader heeft) is uitermate fijn om mee te werken (heeft niet echt met "rijtypisch" te maken, maar is wel mooi meegenomen).
De broertjes/zusjes van Lucky hebben exact hetzelfde. Alle dieren zijn er een stuk fraaier en eleganter op geworden, zonder heel erg "Arabisch" te worden.
Adriana schreef:En toch heeft men ook dravers ingezet in de warmbloed fokkerij. Dit jaar of vorig jaar heeft daar een heel stuk overin gestaan in een Duits fokkerijblad...
randalinpony schreef:Hier nog een voorbeeld van een merrie met een scheut arabisch(18% ox):
Viva la Diva rl, Bachelor NH X Aram
Bachelor(V: Burggraaf) heeft zijn rarebierenbloed weer via zijn moeder van Baccarat.
LJB schreef:Je kunt zo hengstenboer worden met zulke verkooppraatjes
griebels schreef:Ik ben geen expert op exterieur maar ik vind het kruis vrij plat en een lage halsaanzet.
Ook weet ik niet of dit gewoon een rare foto is maar ze heeft op deze foto absoluut geen dragend skelet, maar dragende voorbenen
Zit ik goed of sla ik de plank compleet mis![]()
randalinpony schreef:@griebels: bedoel je de foto van Viva?
femmefatale1 schreef:griebels schreef:Ik ben geen expert op exterieur maar ik vind het kruis vrij plat en een lage halsaanzet.
Ook weet ik niet of dit gewoon een rare foto is maar ze heeft op deze foto absoluut geen dragend skelet, maar dragende voorbenen
Zit ik goed of sla ik de plank compleet mis![]()
Plat kruis vind ik wel mee vallen, alleen lijkt zo omdat ze gestrekt staat en het dier baggervet is.. kijk maar eens boven en onder de staartinplant.. er mag zo zeker 50 kg vanaf...
Verder vindt ik het ook geen dragend skelet...
Citaat:Even aangenomen dat het idd over Vief gaat: dat noemen ze keuringsconditie
griebels schreef:randalinpony schreef:@griebels: bedoel je de foto van Viva?
jep
griebels schreef:Ik zag dat op deze foto, maar heb er zo weinig verstand van dat ik me haar exterieur niet in kan beelden als ze wel zonder vetjes en rare stand zou staan...
LJB schreef:Ik heb even wat uit je profiel gehaald... Als je het niet goed vind haal ik het wel weg.
Op deze foto zie ik een jeugdige schimmel die nog wat bespiering op de rug mist. Ik denk zelf dat dit in de loop van jaren beter gaat worden. De stand van het achterbeen en het kruis vind ik ten opzichte van zijn moeder verbeterd. De moeder is op deze foto voor wat onderstandig. De schimmel lijkt beter. De romprichting is in mijn ogen bij de schimmel ook verbeterd en dan kijk ik naar de buiklijn (ik weet dat dit een veel besproken punt is, maar ik heb nog geen betere richtlijn gehoord)
griebels schreef:Ik denk dat Himyar bedoeld dat deze ook een hoge kont hebben. Maar alleen een hoge kont wil nog niet zeggen dat ze geen dragend skelet hebben. Daarbij vind ik de meeste arabieren op de plaatjes een erg zwakke rug hebben