Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:36

Z+6 voor springen

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:31

Onze 4 jarige die op de stamboekkeuring 75 voor extr. had hebben we vandaag opgegeven voor de Ibop in Didam op 13 nov, nog meer bokkers daarheen? Iemand nog tips over het voorrijden van het paard en wat ze graag willen zien, ik rijd haar zelf voor. Mijn instructrice heeft die dag al 4 paarden te rijden, ze is er wel om me te helpen.....

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:20

Toen ik mijn paard voor de IBOP bracht was ze nog maar ruim een half jaar zadelmak. Hierdoor miste ze enige balans. Ook hadden ze haar met meer oprichting willen zien lopen voor haar leeftijd (ze is op haar vijfde zadelmak gemaakt). Maar dit verschilt natuurlijk per paard.
Ze zien het liefst natuurlijk het perfecte paard: drie beste gangen, goede oprichting en veel souplesse & balans... Werk aan de punten waarop ze selecteren (samen met je instructrice)!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:02

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:45

Vraagje; Hoelang mag je er over doen om M1+5 te worden als je merrie voorlopig keur is ? Dus, moet je binnen een bepaalde tijd M1+5 zijn ? Lachen En kan je de IBOP ook een ander jaar doen ?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:33

Volgens mij zit er geen tijd aan gebonden hoor, om M1+5 te worden En de IBOB kan je ook volgend jaar doen, dat is elk jaar Ja

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:29

Nou ik heb mijn merrie zaterdag weggebracht naar een springruiter, ik hoop dat ze het wil doen Haha! , zo niet dan krijg ik haar met drie weken weer etrug en anders gaat ze 6 november naar didam.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:52

vossie schreef:
Onze 4 jarige die op de stamboekkeuring 75 voor extr. had hebben we vandaag opgegeven voor de Ibop in Didam op 13 nov, nog meer bokkers daarheen? Iemand nog tips over het voorrijden van het paard en wat ze graag willen zien, ik rijd haar zelf voor. Mijn instructrice heeft die dag al 4 paarden te rijden, ze is er wel om me te helpen.....

De kwaliteiten van het paard staan centraal. Rij het dier dan ook zo, dat die goed naar voren komen. Bespreek anders samen met je instructrice wat nou de sterke kanten van je paard zijn en hoe je die het best naar voren kunt laten komen.

Succes Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:39

even een stipje...heel interessant!..maar hoop leeswerk!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:23

He ik heb altijd gedacht dat de IBOP aangespannen was dat heeft mijn merrie wel zo gedaan AA behaald.is dit inmiddels veranderd????

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:50

Heb een Momdriaan merrie van de fokker mee gekregen om klaar te maken. Is 7 jaar en kent eigenlijk nog niks.
Daarnaast hebben we van dezelfde fokker een half zus van de Mondriaan gekocht, een Gribaldi merrie van 3,5 en deze laten we ook meelopen. Ook deze merrie kent nog niks dus ik ben voorlopig ff onder de panne Knipoog

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:36

Mijn 3 jarige merrie is sinds 3 weken onder het zadel. Als ze het allemaal goed oppakt willen we haar de IBOP laten lopen voor het elite predikaat. In limburg is die pas in januari, dus we hebben nog even.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:19

Ik heb vandaag de papieren opgestuurd voor mijn 5 jarige merrie! Heb alleen is naar de punten gezien, ze moet er nu 75 halen.
Helaas haalde ze laatst volgens het Pavo principe er nog maar 68,5! Ik hoop maar dat ze bij het KWPN nog ergens anders naar kijken Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:23

Pavo punten zijn niet te vergelijken met Ibop punten.
Als ze tijdens de Pavo 68,5 punten haalt, en dus de halve finale, dan moet ze genoeg kwaliteiten hebben om de 75 voor de Ibop te halen.
Maar je weet het maar nooit, heb halve ezels keur zien worden, en hele besten niet, dus wat ze nou precies willen zien??

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:34

trudydejong schreef:
Ik heb vandaag de papieren opgestuurd voor mijn 5 jarige merrie! Heb alleen is naar de punten gezien, ze moet er nu 75 halen.
Helaas haalde ze laatst volgens het Pavo principe er nog maar 68,5! Ik hoop maar dat ze bij het KWPN nog ergens anders naar kijken Knipoog

Toch niet op de pavo zelf Knipoog
Ik had 71punten op de pavo cup, dus zie wel hoe de IBOB afloopt.. Maar ze punten dus makkelijker?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:56

Nathalie, start jij ook in Wamel, ik wel op de woensdag.... ben benieuwd of jij er ook bent die dag!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:04

Nee idd niet op de Pavo zelf. Het was op het Sportpaardengala in Roosendaal. Daar werd volgens het Pavo principe gejureerd.
Op de Pavo liep ze onzuiver, vanwege teugelkreupelheid.

Ow ja, nog een vraagje: Dat eerste onderdeel dat jemoet rijden, moet je dat uit je hoofd doen, of mag het voorgelezen worden??

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:48

vossie schreef:
Nathalie, start jij ook in Wamel, ik wel op de woensdag.... ben benieuwd of jij er ook bent die dag!

Ja, ik start ook op die dag Haha!

@ Trudy: de Pavo is toch een heel stuk strenger. Heb ook in zevenaar de 5jarige rubriek gereden en die won ik zelfs met 72punten toen, dus dat is niet te vergelijken!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:21

Waar kan je meer info over de IBOP vinden?

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:31

Ik ga ook een driejarige merrie starten, die is nu bijna 2 maand onder het zadel. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je het proefje uit je hoofd moet kennen?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:33

Waar kan ik info vinden over de IBOP?
Ik wil er misschien ook aan meedoen, maar heb dit echter nog nooit gedaan Clown

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:34

Ik ben ook benieuwt wat nou de bedoeling is van die proef??

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:22

De proef mag gewoon voorgelezen worden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:41

Ow, gelukkig...... dat maakt het weer makkelijker.
Met zon jong paard op stap en dan ook nog uit je hoofd rijden leek me al erg ingewikkeld.

Ik doe mee in Hoek van Holland op 4 december met Zoohee N om haar keur predikaat te behalen. Ik heb haar een week geleden laten prokken en volgens de VA zag het er erg gunstig uit. Nu maar hopen dat de wijze heren dit ook vinden.
Als ze PROK is gaan we dus voor Elite en ben ik ubertrots op mijn eerste eigengefokte veulen!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:54

He gezellig Zooist dan zien we elkaar weer.... Weet jij wat de kosten zijn van het prokken, en is het ook mogelijk om na de Ibop te prokken mocht het dan van belang zijn?? Ik rij nl met een niet al te bekende bloedlijn zonder erg veel predicaten ervoor...Ga dus gewoon proberen zeg maar, op de keuring had ze 63 punten, maar dat is 4 jaar geleden nu en daar was ze toen een brok neuroot en zeer gespannen, dat is er nu allemaal uit!