Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Yep, ik zou om die reden altijd een veulen verkopen als ik er een goede prijs voor kon krijgen. Ook als ik het voor mezelf gefokt had. Ik ehb ook eens een prachtige jaarling gekocht van Guidam. MEt zijn 2 kreeg hij een ataxie en naar een paar maanden kon ik hem naar de slacht brengen omdat ik hem echt niet beter kreeg. Mooi stinkmodder is dat hoor.
Missouri"]
[quote="Desiree schreef:Yep, ik zou om die reden altijd een veulen verkopen als ik er een goede prijs voor kon krijgen. Ook als ik het voor mezelf gefokt had. Ik ehb ook eens een prachtige jaarling gekocht van Guidam. MEt zijn 2 kreeg hij een ataxie en naar een paar maanden kon ik hem naar de slacht brengen omdat ik hem echt niet beter kreeg. Mooi stinkmodder is dat hoor.
Desiree schreef:Phoenix is het bewijs van hoe kortzichtig het is om een paard te kopen of te laten staan juist om de papieren. Ik ga toch liever af op wat ik voor paard zie.
Missouri schreef:Papieren, papieren... een hele stapel ouwe kranten ja!!![]()
![]()
Ik vind het een erg goed registratiemiddel, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ken wel mensen die een paard kopen wat ze nog nooit gezien hebben, alleen het papier. Dat is redelijk stom (imo). Het kan nog steeds een kromme bok zijn, al hebben zijn ouders de hoogst mogelijke indexen.
ZUCHT
parnassia schreef:Maar feit is dat ze wel meestal samengaan.... en een toppaard kan een papier ook goed maken
Desiree schreef:Mocht ik overigens een paard kopen voor de fokkerij, moeten er weer wel papieren bij zitten echter. GEwoon, omdat de markt dat vraagt.
Cassidy schreef:Nu volgt het Nederlands Tinkerstamboek ook zijn eigen richtlijnen en trtekt zich weinig van het Stamboek in Ierland aan. Dus wat ga je volgen: de stevige, kleine (1.45m) en massieve Tinker van het Ierse Stamboek, of de grot rijrypischere "Bonte Friezen"waar in Nederland mee wordt geadverteerd?
Ook wat betreft het Tinkerstamboek is Nederland weer eens zijn eigen weg gegaan. In hoeverre je dus het oorspronkelijke ras zuiver en typisch houdt is dan ook maar weer de vraag.
chantal1 schreef:Ik ken er precies 1 zonder papier (zo even snel gedacht). Dat is een springpaard van een Braziliaan (kan niet op de naam komen, heeft hij voor een vuilniskar gevonden).
chantal1 schreef:Zal me een worst wezen!
Zo zwart wit zei ik het niet. Ik ken er precies 1 zonder papier (zo even snel gedacht). Dat is een springpaard van een Braziliaan (kan niet op de naam komen, heeft hij voor een vuilniskar gevonden).
Maar jij mag best wel met een aantal paarden komen die geen papier of een "slecht papier" hebben. Die toch in de topsport mee draaien.
Als je me wilt overtuigen ga je gang, moet je wel met goede argumenten komen & feiten.
Dus nee, een paard met een goed papier is niet altijd een toppaard, het gaat om het combineren van de merrie en hengst.
Desiree schreef:Je bedoelt Mumu van Mota Ribas. Nou, er zijn er toch wel meer zonder papieren hoor. Ook in de dressuursport.
chantal1"]
[quote="Desiree schreef:Je bedoelt Mumu van Mota Ribas. Nou, er zijn er toch wel meer zonder papieren hoor. Ook in de dressuursport.
Missouri"]
[quote="chantal1 schreef:Zal me een worst wezen!
Zo zwart wit zei ik het niet. Ik ken er precies 1 zonder papier (zo even snel gedacht). Dat is een springpaard van een Braziliaan (kan niet op de naam komen, heeft hij voor een vuilniskar gevonden).
Maar jij mag best wel met een aantal paarden komen die geen papier of een "slecht papier" hebben. Die toch in de topsport mee draaien.
Als je me wilt overtuigen ga je gang, moet je wel met goede argumenten komen & feiten.
Dus nee, een paard met een goed papier is niet altijd een toppaard, het gaat om het combineren van de merrie en hengst.
Desiree schreef:Zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte ,maar ik hoor er toch wel regelmatig over. En daarbij op ons amateurtjes niveautje kun je met elk paard goed vooruit mits het gezond is. Ik moet wel eens bijschrijven bij de jury als we een wedstrijd hebben en dan kijk ik altijd naar de afstamming, dat vind ik namelijk heel leuk. Maar er staat vaak genoeg niets bij. GEen papieren dus. Het paard is er in de ring echt niet minder om hoor.