Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TaeBo

Re: Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:05

Nee, daar heb je gelijk in, maar de persoon in kwestie is nog steeds bestuurslid en dat vind ik fout (met mij meerdere!!). Je kunt idd een paard niet bij zijn eigenaar weghalen, maar wel in goed overleg met de eigenaar, deze belangrijke dekhengst een goed tehuis geven. Natuurlijk blijft de hij dan nog steeds eigenaar maar Test zou wel een normaal paardenleven kunnen hebben. Dat zou toch fijn zijn..

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:07

Trouwens...mooie foto's !!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:23

Een belangrijke dekhengst een goed tehuis geven is eigenlijk discrimineren. Ik durf met zekerheid te zeggen dat de bijbehorende merries ook niet de minste in het stamboek zijn. De beste man fokt met alles. En bijna alle paarden zijn van goede komaf. Het is zijn leven.. en dan met name Test. Hoe krom dan ook in deze situatie. Ik betwijfel of hij zijn fout inziet en paarden uit handen zou geven. Het enige wat we kunnen doen is hopen dat de DB goed blijft controleren. Wat de NEWP aan zijn functie als bestuurlid doet zal niet van de ene op de andere dag besloten worden. Dat doet geen enkel stamboek.

Maar het doet niets af aan de nakomelingen van genoemde hengsten. Die kwaliteit is gewoon goed.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:21

Ik heb het idd steeds over Test maar toen ik er was , stond hij er nog het beroerdste bij. Ik ben er 3 x geweest en alle keren geen verschil. Test stond binnen (in de hitte) samen met mijn paard en er stond ook nog een derde hengst, ook een een goedgekeurde zoon van Test, was een 9-jarige en ik meen me te herinneren dat dit Texas was.

Natuurlijk stonden er ook merries, die ook belangrijk zijn voor het stamboek, maar deze stonden in ieder geval in een ruime wei (sommige met hun veulens). De man woont niet waar zijn paarden staan, dus hij kwam er eens in de zoveel tijd, werd er een schep eten op de grond gegooid (lag dus in de uitwerpselen van de paarden zelf) geen strootje te vinden, stonden gewoon op het beton, en stinken. Dan ben ik van mening dat de merries er nog enigsinds beter vanaf zijn gekomen. Die konden zich tenminste nog vrij beweging, weet alleen niet meer of er ook een schuilstalletje was.

Maar genoeg hierover....mijn standpunt hierin is nu wel duidelijk.

Test geeft geweldige nakomelingen, waarvan er vele goed presteren in de sport. Ik vraag me eigenlijk af of Test zelf ook in het verleden op een bepaald nivo gereden is. Hij is nu geloof ik 16 ofzo, het kan toch niet zo zijn dat hij zijn hele leven al in die vieze stal staat. Weet iemand (mss meneer Takens) op welk nivo Test gereden is?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:25

Zover ik me van verhalen kan herhinneren is hij nooit uitgekomen. De enige die wat hoger is gereden is Tristan. En ik geloof dat ze met Tallonius nu op weg zijn.

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:27

Tristan-B is uitgebracht: Z dressuur en M springen.
Talonius wordt sinds een poosje uitgebracht en is inmiddels al weer M dressuur.
Treslona wordt uitgebracht en is internationaal mennen.

Waarschijnlijk zijn er nog wel een stel maar dit is wat ik zo uit het hoofd weet.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:40

Treslona is natuurlijk de bekenste maar die was al eerder genoemd toch ? Tja, als ik dit zo lees vind ik het weer jammer dat het veulen van mijn merrie en Toro destijds is gestorven. Het was vast een juweeltje geweest. Moeder spijkerhard en knap met een prachtige gelders/gronings en engels volbloed afstamming.. en dan zo'n knappe nuchtere knaap....
De verleiding blijft groot, maar ik doe het echt niet meer.. het heeft me bijna me merrie en in iedergeval 10 jaar van me leven gekost.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:45

Heeft er bijna niemand wat meer informatie over Thor?

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:14

Mandy, wat wil je weten over Thor?

Heb je een poosje geleden enkele foto's gestuurd. Zijn die aangekomen?
De afstamming weet je en die is goed. Verder is er met Thor vrij weinig gedaan. Hij is ingereden en betuigd en deed daarbij altijd goed zijn best. Verder heb jij zijn enige nakomeling tot nu toe.

Als er verder nog iets is, laat het even weten.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:58

Test heeft in het verleden M dressuur gelopen.

Ik zal proberen er een nieuwe foto van Talonius op te krijgen

Afbeelding

Afbeelding

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:40

Hij is mooi!! Een broer van mijn Tae Bo, dat kun je wel zien trouwens (vind ik dan..)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:15

Het is inderdaad een leuk dier..wel een hengst...maar ik kan goed met hem overweg. Zijn eind vorig jaar zomer gestart en nu M1+5. Ik hoor vandaag of we weer aan het werk mogen, want hij staat al 4 weken stil ivm verrekte spier in z'n lies. Heeft een sliding gemaakt toen hij los liep in de bak.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:22

Oeps vergeten, Taloon had in het begin ook een beetje last van vluchten tijdens het rijden. Nu was het meer om onder het werk uit te komen als het te moeilijk werd, maar hij heeft bij mij nog nooit de bak doorgesjeesd. Meestal ziet tie graskabouters langs de bak staan ofzo...of moet tie even schrikken van zijn eigen weggetrapte zandkorrels. Ik heb hem in het begin alleen maar lang en laag over de rug gereden in alle 3 de gangen (zeker het 1e half jaar) Was ook wel nodig want hij was dan ook niet normaal bereden in het verleden. (excuus voor degene die hem vroeger gereden hebben en het wel correct hebben gedaan) Inmiddels pakt tie alles goed op en oefenen we al op de appuyementen enzo. Heb vooral veel geduld met je Tae Bo, want jullie komen er echt wel. Vaak is het gewoon een miscommunicatie waardoor ze gaan vluchten. Succes!

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:52

Heeft Er Iemand Mooie Foto's Van Test???
Ben Namelijk Een Knutselwerke Van Men Paard Der Afstamming Aan
Het Maken Maar Kan Moeilijk Foto's Van Test Vinden..=)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:25

Bedankt! Het komt ook wel goed, dat weet ik zeker. Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen met rijden, gewoon weer naar het begin terug. De afgelopen 2 weken ben ik er een keer of 5 opgegaan, de overige dagen lekker rustig aan gedaan, gelongeerd, stapmolen, paddock en wei. We doen nu alles eerst rustig in stap, klein drafje tussen door, maar echt heel kort (dat bouw ik weer rustig op). We moeten allebei weer vertrouwen erin krijgen. Ben nu vooral bezig met het rechtrichten (in stap) en dat gaat heel goed. En de 29e is er bij ons op stal een clinic rechtrichten van Antoinne de Both, daar heb ik ons voor opgegeven.

Maar het is zeker ook uitproberen he, daar heeft ie de leeftijd ook voor.

Foto's van Test ben ik zelf ook nog nergens tegengekomen. Mss dat iemand hier op bokt daaraan kan komen, zou wel leuk zijn...

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:25

Hoe gaat het eigenlijk nu met zijn lies?? Is het weer in orde?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:52

Hoera!!! Fysio is vanmiddag geweest en we mogen weer wat gaan doen. Uiteraard wel heel rustig aan, want doordat meneer 4 weken alleen maar mocht stappen zit de frustratie hem erg hoog en heeft tie ook z'n rechter rugspier iets vastgezet. We hebben dus weer wat te doen voordat we weer gaan starten...Maar positief bekijken, we mogen er weer op!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:56

Ik zal eens kijken of de eigenaar van Taloon nog foto's heeft van Test. Hij heeft vorig jaar voor de keuring nog even bij ons gestaan. Je paardje zal waarschijnlijk ook aan het uitproberen zijn, hoor! Gewoon blijven rijden en proberen hem voor te zijn, is lastig, weet ik....Zolang je rustig blijft en het handig oplost (voltewerk) en hem niet bang maakt of te hard afstraft, komt het echt wel goed. Rijdt je ook les met hem?

Foto's van de keuring in 2004 zijn nog te zien op www.feelfreefoto.nl
Hier staat Test en wat andere NEWP hengsten

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 07:29

Bij feelfreefoto.nl hebben ze mooie foto's van Test.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:35

Citaat:
Je paardje zal waarschijnlijk ook aan het uitproberen zijn, hoor! Gewoon blijven rijden en proberen hem voor te zijn, is lastig, weet ik....Zolang je rustig blijft en het handig oplost (voltewerk) en hem niet bang maakt of te hard afstraft, komt het echt wel goed. Rijdt je ook les met hem?

Ja, ik heb ook les. Voltes rijden is met hem nog niet gemakkelijk omdat hij de ene kant op volledig invalt en op de andere hand valt ie juist over de buitenschouder weg. Zijn dus niet echt mooie rondjes. Ik probeer hem nu idd steeds voor te zijn. Ik rijd zonder sporen en zweep (daar is hij panisch van). En er is bij ons op 29 juli een clinic 'rechtrichten' van Antoinne de Both waar we aan mee gaan doen Haha! Ben heel benieuwd wat we daar gaan leren

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:03

Ik heb gehoord dat Antoine of hoe je de naam ook spelt ongelofelijk goed is met moeilijke paarden.
De volle broer van Tae bo staat nu voor de wagen doet het ongelofelijk super maar toen hij onder het zadel moest echt geen pretje gewoon doorlopen en een adem hebben van jawelste.
Vooral met opstappen drama, en echt niets geks mee gebeurd ik denk gewoon dat je ze heel snel beledigd hebt deze afstamming.
Maar als ze voor je werken is het ook super.
Maar ik ben het met Talonius eens geduld geduld en dat heeft ook Mariska met Talonius moeten hebben en kijk het resultaat.
Taban heeft toen hij van deurne afkwam een paar dagen bij ons gestaan en toen hadden wij hem in de paddock gezet en hij vond dat hij daar toch wel een beetje alleen stond en sprong gewoon uit stilstand 1.60 als of het niets was dus als je hem echt niet meer wilt ga er mee springen want je krijgt echt de hoofdprijs.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:23

Hahahaha...dat had ik echt willen zien! Ik heb wel eens een kruisje met hem gesprongen. Het kruisje was niet zo heel erg hoog maar meneer ging er zooooo hoog overheen, dat ik in zijn nek hing..ik was niet voorbereid op zo'n springkanon..haha..dus ik geloof wel dat hij een springwonder is. Ik wil hem alleen eerst dressuurmatig onder controlle hebben, en daar zijn we nog niet helemaal..

Opstappen gaat bij ons wel goed, alleen blijft hij absoluut niet stil staan.

Ik heb ook hele goede verhalen over Antoinne gehoord, dus ben echt heel benieuwd.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:20

Ik heb Tae Bo trouwens opgegeven voor de NeWP fokdag in Oudenhoorn.

ZIjn er meer die daar naar toe gaan met hun paard?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:04

Hallo,

Was benieuwd naar zijn prestatie(s ) in de sport en of er al meerdere nakomeling zijn of in aantocht zijn.
Ja de foto's heb ik ontvangen ben ik erg blij mee (als er meerdere zijn, zijn ze welkom).
Weet U misschien of de eigenaar t op prijs stelt als je eens een kijkje wilt nemen bij Thor?

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 07:42

Wij gaan met een 4 jarige merrie van Toro uit onze eigen stammoeder Zita-T (Excellenzie-T x Troef) naar Oudenhoorn.