Maestro

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:46

meredith schreef:
ik heb inmiddels de dvd gisteren gezien, maar ik vind dat niet echt voor hem spreken, donkere beelden, paard ziet er zeer grof ouderwets uit, ik denk als je met deze hengst wil gaan dekken, dat je gewoon bij hem moet gaan kijken. Contango afstammelingen zijn vaak niet moeders mooiste op stand, maar in het werk groeien ze geweldig groot, je kiest voor contango bloed om dat je er in gelooft, niet voor de schoonheidsprijs op de keuring. zoals iedere hengst heeft ook hij slechte paarden gebracht, maar achter ieder paard staat een moeder en daar moet je naar kijken wil je met zulk bloed gaan dekken. Ze geven wel een lang en ook soms een krom achterbeen. Het mooiste voorbeeld van contango vind ik het paard van moniek van dijk Now Im Here.

Dat ouderwetse, wat bedoel je daar mee? Het grove of de vorm van bv de achterhand?
Groeit Maestro in het werk al sje naar de DVD kijkt?
boehoehe, ik wil graag meer weten van de moeder, is er dan niemand..... Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:47

Bij het kwpn zijn er ook sandro hits voor de springrichting aangemeld zie ook bovenstaand bericht. Die mensen hadden bij voorbaat al geen kans.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:09

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:07

Moderatoropmerking:
Groot aantal zware offtopic berichten verwijderd. Graag terug ontopic en dus over de hengst maestro zelf. Anders wordt dit topic op slot gegooid.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:11

hallo, mijn post had daar toch ook betrekking op.
Lijkt me logisch dat je in dit soort topics discuseert over hengsten die misschien gedeeld dezelfde bloedvoering hebben...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:28

liesje23 schreef:
hallo, mijn post had daar toch ook betrekking op.
Lijkt me logisch dat je in dit soort topics discuseert over hengsten die misschien gedeeld dezelfde bloedvoering hebben...

Daar ging het niet over Knipoog

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:17

liesje zet jij ook je contango afstammeling erop , kunnen we contango promoten voor de on-gelovigen

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:26

ART_UMA schreef:
meredith schreef:
ik heb inmiddels de dvd gisteren gezien, maar ik vind dat niet echt voor hem spreken, donkere beelden, paard ziet er zeer grof ouderwets uit, ik denk als je met deze hengst wil gaan dekken, dat je gewoon bij hem moet gaan kijken. Contango afstammelingen zijn vaak niet moeders mooiste op stand, maar in het werk groeien ze geweldig groot, je kiest voor contango bloed om dat je er in gelooft, niet voor de schoonheidsprijs op de keuring. zoals iedere hengst heeft ook hij slechte paarden gebracht, maar achter ieder paard staat een moeder en daar moet je naar kijken wil je met zulk bloed gaan dekken. Ze geven wel een lang en ook soms een krom achterbeen. Het mooiste voorbeeld van contango vind ik het paard van moniek van dijk Now Im Here.

Dat ouderwetse, wat bedoel je daar mee? Het grove of de vorm van bv de achterhand?

Het totaal beeld, maar als je de dvd bedoelt, lijkt mij dit zeer afwijkend van de foto,s die in omloop zijn ,vandaar ga hem zelf bekijken.

Groeit Maestro in het werk al sje naar de DVD kijkt?
de dvd is geen stukje promotie werk , maar het paard kan super lopen.

boehoehe, ik wil graag meer weten van de moeder, is er dan niemand..... Clown

wat wil je van de moeder weten, preferent prestatie zegt alles over de moeder, beter kun je volgens mij niet hebben. En daar is dan alles meegezegd.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:30

meredith schreef:
liesje zet jij ook je contango afstammeling erop , kunnen we contango promoten voor de on-gelovigen

hoe bedoel je?
edit: Een foto?
Hij is idd lelijk op stand, vindt ik dan Bloos

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:01

meredith schreef:
wat wil je van de moeder weten, preferent prestatie zegt alles over de moeder, beter kun je volgens mij niet hebben. En daar is dan alles meegezegd.

Dat is een beetje kort door de bocht, preferent prestatie is goed, maar met welke combinaties is dat goed gelukt, zaten er ook missers tussen (de predikaten gaan tenslotte over 3 nakomelingen elk), en misschien was de prestatie en de nakomelingen wel voor springen. Wat voor maat heeft ze en wat geeft ze mee. Wat is herkenbaar aan Maestro dat bij de moeder vandaan komt (dus graag foto) enz. Alleen het predikaat zegt mij toch te weinig, ik moet overgehaald worden tot een keus voor een hengst of anders gezegt, "ik moet er eigenlijk niet omheen kunnen". Let wel, er zijn nog geen nakomelingen...

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:14

Ik heb gister de dvd gehad. Ik heb 1 van de 3 proeven online gezet. Het is een Grand Prix proef op het NK dressuur in Eindhoven mei 2006. Op de dvd staan verder nog een kür op muziek en een Grand Prix Special, maar deze bestanden zijn te groot.

Het bestand is te downloaden op: http://www.megaupload.com/?d=6HYVWX8N

Ik ben er niet zo heel erg handig in dus ik hoop dat de link werkt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:27

hij doet het niet, maar ben je je er van bewust dat je dit misschien helemaal niet openbaar mag maken?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:36

Zolang het doel een voorlichtend en geen commercieel, persoonlijk of een beledigend motief draagt, is er geen enkel probleem om DVD's of foto's publiek te maken.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:51

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:15

Straatlengtes boven het Pavoniveau. OK dan! Een paard dat aan de top kan en hoort mee te draaien vermits de jury de FEI regels hanteert.

Ik denk echter dat de werkbaarheid niet zijn allersterkste eigenschap is. Het blijft dus binnen de pedigree van de merrie zorgvuldig uitkijken met deze hengst. Overigens geldt dit voor alle hengsten en merries.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:56

arie53 schreef:
Straatlengtes boven het Pavoniveau. OK dan!

Zou ook moeten Pavo is L en M Clown

arie53 schreef:
Een paard dat aan de top kan en hoort mee te draaien vermits de jury de FEI regels hanteert.

Ik ben geen O-jury en weet ook geen uitslag, op de folder staat " Ook zat hij in 2006 in het winnende landenteam in Hickstead." maar als 'on-officiële fouten kijker' vallen wel een aantal zaken op die je bij de top niet zou verwachten, piaffe is bv niet z'n sterkste punt. Appuieren naar links ging ook niet helemaal soepel, maar ja ik doe het (nog Clown ) niet na.

arie53 schreef:
Ik denk echter dat de werkbaarheid niet zijn allersterkste eigenschap is. Het blijft dus binnen de pedigree van de merrie zorgvuldig uitkijken met deze hengst. Overigens geldt dit voor alle hengsten en merries.

Kun je aangeven wat je de pluspunten / sterke eigenschappen vindt?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:04

De takt en de daaruit voortvloeiende balans. De passage is prima. De piaffe vergt m.i. meer werk van de amazone dan van het paard. Ik denk dat ze het activerende been bij de piaffe, zeker in dit stadium, verder naar achteren moet leggen om het gewenste effect te krijgen. Het kan echter ook zijn dat hij dan meer protesteert. Om dat goed te kunnen beoordelen moet je alle in en outs goed kennen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:07

Hou voor ogen dat hij net Grand Prix loopt.
Als ze eenmaal Grand Prix lopen en daar wat ervaring in op hebben gedaan, kan je gaan sleutelen aan bijv meer expressie in de piaff. Ik weet dan ook dat ze daar mee bezig zijn, en ik denk dat als je hm nu zult zien daar ook echt verandering in ziet.
Ik vind het een wereld van verschil met bijvoorbeeld Lingh.
Dit ziet er meerder malen rustiger uit dan bij hem. Kijk bijv eens naar de hoofd hals houding van Maestro, en dan eens naar die van Lingh, of neem Salinero. Salinero is expressiever, maar dan ook sneller uit balans, wat je dan weer terug ziet in de aanleuning...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:14

arie53 schreef:
De takt en de daaruit voortvloeiende balans. De passage is prima.

Eens, ik vind het front van Maestro zo ook best mooi en imponerend. Ik had een iets sterker achterbeen verwacht, de foto's suggeren meer actie in de (achter) benen dan ik zo van de video kon herkennen.

Ik heb nog geen stand foto gevonden, maar als ik naar onderstaande foto kijk, dan lijkt de rug / lendenen wat aan de weke kant.
Afbeelding

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:15

liesje23 schreef:
Ik vind het een wereld van verschil met bijvoorbeeld Lingh.
Dit ziet er meerder malen rustiger uit dan bij hem. Kijk bijv eens naar de hoofd hals houding van Maestro, en dan eens naar die van Lingh, of neem Salinero. Salinero is expressiever, maar dan ook sneller uit balans, wat je dan weer terug ziet in de aanleuning...

Eens, en dat is een positief punt wat mij betreft (het ziet er uit alsof er veel minder stress is).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:22

arie53 schreef:
Straatlengtes boven het Pavoniveau. OK dan! Een paard dat aan de top kan en hoort mee te draaien vermits de jury de FEI regels hanteert.

Jij stelt hier nu dat de FEI de regels in jou ogen ogen GOED hanteert in tegenstelling tot je voorgaande posts ........ Haha!

Van Dale: ver·mits (vw.)
1 [Belg., niet alg.] aangezien, omdat

Je gebruikt woorden die je zelf niet begrijpt Arie.
Wat dat betreft kun jij blijkbaar ook zo die FEI in...... Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:18

Citaat:
Zou ook moeten Pavo is L en M

Ik doel daarbij niet op het dressuurniveau van de Pavo maar op de kwaliteit van het paard. Deze kwaliteit zie je niet op de Pavo lopen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:20

arie53 schreef:
Ik doel daarbij niet op het dressuurniveau van de Pavo maar op de kwaliteit van het paard. Deze kwaliteit zie je niet op de Pavo lopen.

Die zie je er wel lopen Arie, ze worden alleen niet hoog beoordeeld Knipoog

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:21

CGJ12 schreef:
Mansolein schreef:
Zijn er nog meer mensen die overwgen hem te gebruiken voor hubn merrie ?

Ja.

Maar voordat ik dat doe wil ik minstens een video/dvd van hem zien hoe hij onder het zadel beweegt in zijn basisgangen.
Die passage-foto is me bijne té mooi. Zeker in het achterbeen.
En áls het een echte aanwinst is, dan vraag ik mij af waarom ik die naam niet vaker heb horen vallen....... (ik ben wat achterdochtig)

En, wat is je indruk van het paard op het filmpje http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4709490308
(over het gezoom en geschut zullen we het maar niet hebben)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:18

ART_UMA schreef:
(over het gezoom en geschut zullen we het maar niet hebben)

Ik hou niet zo van schieten......